Specificaties Tower • 10 interne bays - Bekijk alle specificaties

NZXT H700i Zwart Review

rigbuilder 10 november 2017, laatste update op 17 november 2017, 459 views Product gekocht

NZXT H700i Zwart

Een case met een solide bouwkwaliteit maar met een paar fundamentele problemen die ervoor zorgen dat het bouwen in deze case geen pretje wordt.

Pluspunten

• Hoge solide bouwkwaliteit
  • 2 hue+ ledstrips
  • 9 fan connectors

Minpunten

• SSD brackets op PSU cover van slechte kwaliteit en blijven slecht zitten
  • Geen USB 2.0 moederbord header hub
  • Slecht ontworpen cablemanagement systeem
  • Toevoegen van Kraken (AER RGB) geeft problemen
  • Gebrekkige handleiding

Ik heb gisteren een assemblage verricht op de nieuwe NZXT H700I

Het is een mooie case met hoge kwaliteit onderdelen en veel inbouwmogelijkheden. Echter zijn er ook veel fundamentele problemen met de case.

* De SSD brackets op de PSU cover maken gebruik van een soort kliksysteem. In theorie ziet het er allemaal mooi uit maar ze blijven slecht zitten en het kliksysteem zelf gaat makkelijk kapot waardoor je ze niet meer vast kan zetten.

De case zelf heeft al 2 usb 2.0 headers nodig. (1 voor de front USB en 1 voor de ingebouwde grid+) De meeste moederborden hebben echter maar maximaal 2 usb 2.0 headers op het moederbord zitten. De NZXT Kraken en hue+ module maken ook gebruik van deze usb headers. Hiervoor zal je dus een usb header hub moeten aanschaffen. Ik vind het zelf een slechte zaak dat ze er standaard niet al 1 ingebouwd hebben. Je kan dus je kraken of RGB AER ventilatoren niet toevoegen zonder zo'n usb hub.
Cablemangement
Waar te beginnen. Het is een complete ramp. En dit komt voornamelijk door de overkill aan cablegoten. Alle f lexibiliteit om je kabels neer te leggen is weg. Je zal gebruik moeten maken van deze kabelgoten. En deze kabelgoten zijn alles behalve flexibel. Er wordt veel gebruik gemaakt van klitteband om alles op zijn plek te houden maar deze zijn alles behalve praktisch. in de praktijk. Voor elke kabel moet je de klitteband weer los en weer vast maken anders vallen de kabels weer uit de kabelgoot en moet je weer opnieuw beginnen. Het is een ernstig tijdrovende klus in deze case, vooral als je met extra bekabeling van de kraken of AER ventilatoren moet werken.

De handleiding is ook erg gebrekkig voor een complexe case zoals deze. Er staat doodleuk in hoe je de audio header in de connector van het moederbord moet plaatsen maar niet hoe bepaalde mechanismes van de case werken en hoe de case nou is opgebouwd. Voor de meeste cases is dat geen probleem maar deze case met al zijn bedrading en unieke constructies een must.

Conclusie,

Het is naar mijn mening een case alleen geschikt voor ervaren builders en ervaring hebben met hardware van NZXT. Verder is het een tijdrovende klus (in mijn geval 3 tot 4 uur voor 1 build als systems builder die veelervaring heeft met de hardware van NZXT)

De case is duur, maar heeft een zeer solide bouwkwaliteit, alleen er is veel te klagen over het ontwerp wat zijn prijs op dit moment niet rechtvaardigt.

* Update *

Even mijn lijstje in het engels

- Removing the front and top panel are a pain and take up to 5 minutes.
- Removing the box with screws require unscrewing at least 2 screws which are tightened up way to much. (why?)
- No ability to use tie ribs anywhere.
- No flexibility in the cable management. "YOU MUST CABLE MANAGE YOUR CABLES THIS WAY, WE ARE LIKE APPLE NOW"
- Not enough space on the beneath the PSU cover.
- See through PSU cover which shows all the ugly parts
- SSD bracket on PSU coveris unreliable when locked in and is a risk during transportation
- The front part (where you put the NZXT X52 Kraken) has no backpanel. Which makes it unable to route cables there.
- Not enough space for cables
- No USB hub fan header hub. (the case already requires 2 connectors, forced to use a USB hub which cannot be placed at a decent spot) (Preferrably remove the grid+ alltogether)
- To many cables already inside the case when it isn't even build yet
- A full system takes up to 5 hours to build. Which is way, way way way to much.
- Cable management hell
- Velcrow. I dont like them in the phanteks and I Dont like them here. use the s340 elite system instead. They are terrible for routing because you have to remove them every single time you route a cable through them.
- You need to open the entire case to remove the
- Terrible support for the NZXT hue+ lightning. Especially the vertical front side lightning strip can't be properly placed
- SSD brackets on the back only useful for blocking more cable management.
- The grid+ is awful. motherboards come with inbuild fan controller and they do a great job at keeping the system quiet. I haven't found the advantage of the system other then you can configure some settings in windows instead of the bios.

In de 2e case zaten 2 productiefouten. De eerste had te maken met het doosje in de drive cage, heb 5 minuten zitten te pielen om deze eruit te krijgen (nadat ik de drive cage al had verwijderd uit de case) om vervolgens simpelweg de hele drive cage op de grond te gooien. Pas toen kreeg ik het doosje eruit

De 2e fout is dat er bepaald component (dat witte ding in de cage) in het verkeerde schroefgat was gescrhoeft. Waardoor deze scheef zat. Deze moest er uit gehaald worden en er opnieuw ingeplaatst worden.

Heb jij ook een NZXT H700i Zwart?

Enige gevonden minpunt so far is de smart device.

Wel grappig dat vele andere review site's die cable management goten juist een zeer groot pluspunt vinden :) Het lijkt meer jouw persoonlijke issue als een mening die door meerdere word gedeeld :),\

Die gamersnexus is mijn tijd niet waard. Hij heeft er geen extra hardware ingeplaatst. Ik zie geen NZXT aer ventilatoren, geen kraken, geen hue+. Dan heb je meer ruimte voor kabels en is het ook makkelijker.

Ga je wel deze dingen er in plaatsen ben je simpelweg de pineut. De hoeveelheid kabels die er verwerkt moeten worden verdriedubbeld. . Succes er mee om ze dan goed te krijgen.

En de NZXT hardware is gemaakt en bedoeld voor deze case.

[Reactie gewijzigd door rigbuilder op 10 november 2017 14:17]

@rigbuilder Ik ben even nieuwsgierig naar het volgende. Ik wil de case mogelijk gaan aanschaffen.

De case heeft een prijskaartje van 200,-. Is het niet zo dat als je deze case koopt je waarschijnlijk ook een duurder moederbord heb met meer usb headers?

Ik hoop dat je mij verder kan helpen
Inderdaad. Dan koop je ook een beter moederbord. En als dat niet het geval is. NZXT heeft daar dit voor gemaakt: pricewatch: NZXT Internal USB Hub
Dus niet zeuren. NZXT's got everything covered.
En onthoud: Jouw moederbord moet het minpunt krijgen van te weinig USB 2.0 punten. NIET DE CASE en ZEKER niet als je zelf zoveel USB2.0 consumig spul toevoegt.
. Andere user geeft hem 5 sterren , beetje ongeloofwaardig...

[Reactie gewijzigd door BioBlade op 17 november 2017 16:44]