1 review

Logitech Slim Folio 9.7" Tablet folio (Qwerty UK) - Reviews

Specificaties Hoes/tas/cover, Standaard, Toetsenbord (Zwart) - Bekijk alle specificaties

Logitech Slim Folio 9.7" Tablet folio (Qwerty UK) Review

resistme 10 november 2017, 271 views Product gekocht

Logitech Slim Folio 9.7" Tablet folio (Qwerty UK)

Goed toetsenbord en fijn in gebruik maar het blijft veel geld.

Pluspunten

• Direct verbinding met Ipad
  • Gewicht
  • Vormgeving
  • Batterij
  • Typed fijn

Minpunten

• Batterij
  • Magneten

Ik heb het keyboard/hoes nu een maand in gebruik en ik moet zeggen dat ik over het algemeen erg positief verrast ben. Ik zal mijn plus en minpunten zo kort mogelijk proberen toe te lichten.

Zodra je de Ipad in de ''typ'' positie zet is het mogelijk direct te typen. Erg goed, aangezien het toetsenbord daarvoor uitstaat en dus direct aangaat en zich verbind via Bluetooth. De hoek die het scherm heeft is fijn als je in de goede positie zit, zoals een tafel, maar daarbuiten op de bank weer niet zo. Door zijn lage gewicht is dit echter niet erg, je gebruikt hem dan gewoon in de tabblad mode.

Gebruik je het toetsenbord wel dan typed hij overigens erg prettig, ik kan er bijna net zo snel op typen als een gewoon toetsenbord. Daarnaast zit de batterij nog steeds erg vol (zou maand mee moeten gaan). In tegenstelling tot veel andere toetsenborden gaat hier een zo'n button batterij in, in plaats van dat je hem oplaad. Beide hebben voor en nadelen denk ik, goed om even bij stil te staan bij aanschaf.

Er zijn twee nadelen. De prijs, maar daar is weinig aan te doen, er is niet veel keuze voor deze Ipad in tegenstelling tot de air 2. Maar het andere minpunt zijn de magneten die hem op zijn plaats houden, bij aanschaf positief verrast hoe sterk ze waren, maar merk toch wel dat het al iets minder wordt. Overigens is dat bij gewoon gebruik geen probleem, maar aan het scherm optillen zonder dat het uit zijn type positie schiet wou eerst wel en nu niet meer. Magneet is dus Ok.

Als extra optie voor hoes/keyboards zou ik graag zien dat ik het toetsenbord ook los kon halen, bij de air 2 heb je hierin opties, maar bij deze Ipad is dat er eigenlijk niet. Helaas!

Heb jij ook een Logitech Slim Folio 9.7" Tablet folio (Qwerty UK)?

Beste,

Bevalt de hoes nog altijd? Zie met name op Apple.com wat slechte recensies (zie link onder).

Maar goed alternatief Inc toetsenbord heb ik nog gevonden.

[Reactie gewijzigd door Chabio op 14 maart 2018 17:13]

Hi Chabio,

Eigenlijk ben ik nog steeds heel tevreden met het toetsenbord. De Ipad wordt niet heel veel gebruikt, 1 keer per week de hele dag en thuis af en toe. We zitten nog steeds op de eerste batterij en ook de magneten functioneren nog even goed. Het enige jammere is dat we een cijfer zijn verloren. Niet dat ze uit zichzelf er af vallen, maar soms met het toetsenbord achter het scherm klappen schuif je met het scherm over de toetsen, als je pech hebt trek je net een cijfer er af. Gebeurt niet veel, maar kan voorkomen, denk dat dat probleem echter met al dit soort hoezen en toetsen kan gebeuren. Overigens kan je nog steeds prima op die knop drukken en je kan hem altijd ruilen met een minder belangrijke knop.

Specifiek over de Apple recensies:
  • Ik herken met niet in dat hij slecht verbinding maakt, super snel en altijd, alleen niet perrongelijk je Bluetooth uitzetten ;) .
  • Ervaar de hoes ook als stevig in tegenstelling tot die recensies. Maar wij gebruiken hem ook alleen op de bank, soms trein eslijtage Er is nog geen slijtage zichtbaar.