Call of Duty: WWII, PC (Windows) Review

misterTweakers 9 november 2017, 223 views

Call of Duty: WWII, PC (Windows) (Product gekocht)

Eindelijk weer een Call of Duty game die weer terug gaat naar WWII. Over het algemeen zijn er nog wat problemen, maar is het toch een leuk spel om te spelen.

Pluspunten

• Voelt aan als een echte Call of Duty
  • Gebaseerd op de Tweede Wereldoorlog
  • Redelijke graphics
  • Leuke campain mode
  • Multiplayer: War

Minpunten

• Veel multiplayer/connectie problemen
  • Is grafisch toch nog wat minder als bijvoorbeeld Battlefield 1
  • De deluxe editie is te duur
  • Op de pc heb je een echt "console menu"
  • Plaatjes laden langzaam
  • Soms een lange tijd aan het 'spectaten'
  • Granaten worden niet altijd goed weergegeven

Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 4
Het was voor mij even goed nadenken voor ik de game aanschafte. Ik had op de pc de beta gespeeld, en het zag er allemaal leuk uit, maar om er nou zo weer 60 (kan goedkoper via andere websites) euro aan uit te geven... Uiteindelijk hebben ze me toch weer weten over te halen om hem aan te schaffen, en om eerlijk te zijn heb ik daar tot op heden nog geen moment spijt van gehad. :)

Infinite Warfare naar World War II

Het is uiteindelijk natuurlijk best een verschil.. een één of andere futuristische shooter, en een shooter ergens in de Tweede Wereldoorlog. Ik heb zelf ook Infinite Warfare gespeeld, en ook al heb ik dat spel geen enkel moment slecht gevonden, was ik toch blij toen er een shooter aangekondigd werd die weer terug ging naar de Tweede Wereldoorlog. Het is natuurlijk wel weer even wennen als er de afgelopen jaren alleen maar COD shooters waren waar je met jetpacks door de lucht vliegt, en tegen de muren aan moet rennen.

Campain

Bij de eerdere COD games zoals Infinite Warfare en Black Ops 3 sloeg ik meestal de campain mode over. Nu heb ik hem nog steeds niet gespeeld omdat mij de multiplayer het meest aantrekt, maar ik heb de eerste 2 en de laatste missies gezien, en dan lijkt er toch een goed verhaal achter te zitten. Daarbij trekt het mij ook wel dat het gebaseerd is op de Tweede Wereldoorlog, in plaats van ergens op een andere planeet. En ook al heb ik nu al een gedeelte gezien van de campain, ga ik het waarschijnlijk alsnog spelen.

De totale campain tijd blijkt ongeveer 6 en een half uur te zijn, wat natuurlijk niet heel slecht is voor een game dat vooral focust op de multiplayer.

Multiplayer

Deze mode is vooral de reden waarom ik COD koop. Mij trekt de multiplayer het meest aan. Na verschillende jaren COD games gehad te hebben waar je door lucht kan vliegen door middel van jetpacks, en tegen muren op kan lopen, is het dit jaar anders. Dat in combinatie met een setting in de Tweede Wereldoorlog, maakt het echt leuk om te spelen. Ik heb ondertussen al aardig wat uur in zitten, en elke keer blijft het toch leuk om te spelen.

Bij de standaard Team Deathmatch potjes is het de bedoeling dat je als eerste team 75 kills haalt, en dat in een maximale tijd van 10 minuten. In het begin was het even wennen dat hij maar tot de 75 kills gaat, maar uiteindelijk ben ik daar wel blij mee, omdat dit ervoor zorgt dat je een snelle afwisseling hebt tussen potjes. Die snelle afwisseling tussen potjes zorgt dat de gamesnelheid wat omhoog gaat, waardoor het spel voor mij leuk blijft.
Maps
Over alle maps ben ik zelf best wel tevreden. Met in totaal 9 maps heb je genoeg afwisseling. Ik vind zelf alle maps wel leuk om te spelen, maar mijn favoriet is toch wel Pointe du Hoc. Een map met bijna alleen maar loopgraven. De maps variëren van kleinere, naar een stuk grotere zoals Gustov Cannon.
Wapens
Ook over de wapens ben ik best wel tevreden. Met het hele nieuwe systeem kan je minder attachments op je wapen zetten, heb je minder perks, wat het allemaal net wat makkelijker houdt.
War
Ook is er een nieuwe optie in de multiplayer genaamd War. Dit is een leuke gamemode om te spelen, en ook om COD te leren kennen. Hier is het namelijk niet van belang zo veel mogelijk kills te krijgen, maar om de opdrachten uit te voeren die je als team krijgt. Als aanvallers moet je bijvoorbeeld een brug bouwen, terwijl de verdedigers op je schieten.

Zelf vind ik dit een leuke toevoeging aan de game. Ik moet wel zeggen dat het jammer is dat er maar 3 maps bij deze optie zitten. Toch zijn het wel 3 leuke maps. Zo kan je bijvoorbeeld als verdediger uit een bunker op de stranden van Normandië schieten, op de aanvallers die uit de bootjes komen.

Zombies

Ik ben zelf geen enorme zombie fan, dus deze mode review ik ook niet. Deze gamemode is daarom uiteraad niet in de beoordeling opgenomen.

Graphics

Grafisch gezien heb ik er eerder wel eens commentaar op gehad, maar als je het speelt ziet het er toch leuk uit. Het kan niet aan het niveau van bijvoorbeeld Battlefield 1 tippen, maar het is bijvoorbeeld toch een stuk beter dan de graphics van CS:GO.

Problemen

- Ik ondervind zelf toch best wel wat multiplayer problemen. En dat komt meestal door de host, want in sommige gevallen kan de internet lag enorm zijn. Eerst 6 meter vooruit, dan ga je weer 2 meter terug. Gelukkig is het niet de hele tijd het geval, maar het komt toch nog regelmatig voor.

- De deluxe editie vind ik toch wel enorm duur voor een spel dat elk jaar een nieuwe game op de markt brengt.

- Het menu is gewoon een console menu, waar men bijvoorbeeld RB gewoon vervangen heeft voor een A of D. Dat vind ik zelf toch wel jammer.

- De plaatjes willen in game ook wel eens langzaam laden. Bijvoorbeeld op het einde van een potje, waar je van iedereen de score te zien krijgt, blijft bij de plaatjes van de ranks maar laden.

- Soms join je een potje, en blijf je de eerste 10 seconden 'spectaten', dan moet je op de een of andere manier nog worden ingeladen ofzo?

- Misschien komt het omdat ik op een widescreen speel, maar op de een of andere manier geeft hij niet altijd goed weer dat er een granaat op me afgegooid is. Soms krijg ik er geen waarschuwing van, en ga daarvan dus dood.

Een heel leuk spel om te spelen, dat weer terug gaat naar de Tweede Wereldoorlog, maar het is nog niet helemaal goed uitgevoerd. Ik kom toch nog wat problemen tegen, die het mij belemmeren om deze game 5 sterren te geven.

Heb jij ook een Call of Duty: WWII, PC (Windows)?

Meer advertenties