Intel NUC NUC7i3BNK Review

Microkid 8 november 2017, laatste update op 8 november 2017, 924 views

Intel NUC NUC7i3BNK (Product gekocht)

Het perfecte kastje voor een pc voor dagelijks gebruik. Kan alles aan, zolang je geen gamer bent.

Pluspunten

• erg klein
  • stil
  • supersnel
  • stevig gebouwd

Minpunten

• Geen

Voor m'n moeder zocht ik een nieuwe pc voor dagelijks gebruik. Het ding moest klein zijn en wordt gebruikt voor internetten, wat tekstverwerking, scannen, bankieren, Albello fotoboeken maken enz. Het lichte KA werk dus. Een Intel NUC is daar perfect geschikt voor. Als je de kleinste versie neemt, stop je er een NVMe SSD in en 8GB geheugen. Windows 10 wordt zonder protest geaccepteerd. Wel moet je van te voren even het driverpack downloaden. Een aantal devices wordt namelijk niet herkend door Windows 10, waaronder de netwerkkaart en wifi (toch wel redelijk belangrijk). Nadat de installatie eenmaal klaar is, start Windows in minder dan 5 seconden op. De NVMe SSD levert snelheden van >2GB/sec, gemeten met Atto. Bij normaal gebruik is de NUC stil, er is niets te horen. Mocht je toch veel van je cpu vragen, dan gaat er een ventilatortje zachtjes blazen. Maar aangezien ik de NUC achter het beeldscherm heb gemonteerd hoor je er niets van. Bouwkwaliteit is wat je van Intel mag verwachten: uitstekend. Gemaakt van aluminium, stevige schroeven. Zoals het hoort. Ik heb de i3 variant gekozen en die is al heerlijk snel door een dual core met hyperthreading. Als je meer eist kan je kiezen voor een i5 of i7 variant. Voor veel personen zou een NUC de beste standaard thuis pc kunnen zijn voor eenvoudig dagelijks gebruik en lichte games.

Heb jij ook een Intel NUC NUC7i3BNK?

Kan je beter een AIO nemen, deze zijn zelfs nog gebruiksvriendelijker voor vrouwen.
Ik heb een HP genomen: inventaris: All in one
Pentium is meer dan zat, SSD erin gegooid, ventilator wat naar beneden geschroefd en gaan met die banaan.