×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

AVM FRITZ!Box 7581 - Reviews

Specificaties 5GHz WiFi-ac + 4G-router • 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

AVM FRITZ!Box 7581 Review

koen12333 8 november 2017, 362 views Product geleend

AVM FRITZ!Box 7581

stabiel, goed bereik (vergeleken met vorige routers), 'radar' issue. Zie uitgebreider gedeelte.

Pluspunten

• 5 ghz bereik beter dan ik gewend was
  • stabiel

Minpunten

• updatebeleid AVM niet al te best aangeschreven
  • 'radar detected' > 10 minuten uit

Ik heb de router gekregen (geleend eigenlijk) bij een XS4ALL abonnement. Er was toen ik hem aansloot net een update naar OS6.85 beschikbaar, waardoor ik een stabiele router heb ervaren. 5 GHz goed bereik (vergeleken met Asus DSL-AC56U). Heeft geen torrent downloader die de Asus DSL-AC56U wel heeft, dat mis ik wel een beetje. De Fritz-OS interface is prettig. Heeft sinds 1 augustus (os 6.85) geen update meer ontvangen, het is nu 7 november (maar er zijn mij ook geen ernstige veiligheidslekken bekend).
Daarnaast is er éen ding mis: als ik 5 GHz channel op auto zet komt hij regelmatig een 'radar' tegen, en gaat 10 minuten uit.. de Asus router had dit niet. Ik heb het channel nu op vast gezet en kom geen 'radar' meer tegen. De radar zit midden in het channel gebied waardoor je alleen nog aan het begin of eind kan zitten, dit doen meerdere routers om mij heen zodat ik wat bandbreedte verlies. Ik begreep dat de radar best wel eens een LED lamp ofzo kan zijn, maar ben er nog niet achter.
radar info: https://en.avm.de/service...-temporarily-unavailable/

Heb jij ook een AVM FRITZ!Box 7581?