Dell S2417DG Zwart - Reviews

Specificaties 23,8" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Dell S2417DG Zwart Review

Alexknl 8 november 2017, laatste update op 23 januari 2018, 601 views Product gekocht

Dell S2417DG Zwart

Super monitor voor de prijs. Voor mij is dit de perfecte monitor. 1440p/165hz/Gsync en een strak design. Dit ziet er beter uit dan een overdreven gaming monitor op je bureau *kuch*asus/acer*kuch*. 24" > 27" voor (met name)FPS games en alles is net wat scherper door de hogere ppi vs. 27".

Pluspunten

• 1440p / 165hz
  • Gsync
  • Design, geen gamer-uiterlijk
  • Dunne randen
  • 24"
  • Kleuren zijn uitstekend

Minpunten

• Knopjes van OSD indrukken geeft een afdruk in je vinger

Heb jij ook een Dell S2417DG Zwart?

hoi, heb ik voor dit scherm nog kabels nodig zoiets als een display port?
Nee, alle benodigde kabels, zoals een DisplayPort kabel, zitten erbij.
Bedankt voor je supersnelle reactie.
Is er soms de mogelijkheid om (snelle) presets te maken op vlak van refresh rate? Ik heb in een andere review namelijk gelezen dat de kleurenweergave slechter wordt naarmate de refresh rate stijgt.

Ik zou het handig vinden om dit snel te kunnen veranderen tijdens het photoshoppen of films kijken. Voor een gaming IPS monitor heb ik helaas geen budget :) Alvast bedankt voor je antwoord.
Dat heeft niks met de refreshrate te maken. Die kun je gewoon op 165hz laten staan. Je moet echter niet de responsetime op fast zetten, maar gewoon op normal laten staan. Dit zou namelijk dat soort problemen kunnen geven. ULMB ook gewoon op disable zetten. Voor de rest raad ik je aan om de kleureninstellingen van TomsHardware te volgen of van PCMonitors.com voor deze monitor.

Je kunt wel de toetsen programmeren zodat je direct bij de kleuren-presets komt o.i.d.

Wellicht is de uitgebreide review van PCMonitors van deze monitor, op Youtube, een goede tip om ook even te bekijken.
Bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord!

Klopt wat je zegt, heb zelf ook al enkele reviews afgeschuimd, maar dat van de kleurenweergave ben ik vrij zeker. Van 60hz naar 144hz verlies je al een 5% RGB coverage. (bron https://www.youtube.com/watch?v=K02A4WIHxck vanaf 3:57). Het mag dan niet erg veel zijn, maar had graag met 1 druk op de knop kunnen omschakelen om buiten het gamen van die betere kleurenweergave te genieten. :)

Anyway, ben nog steeds heel enthousiast en ga waarschijnlijk bestellen. Zal in ieder geval een verademing zijn tegenover mijn Samsung P2250'tje dat al bijna 8 jaar meegaat...
edit; verkeerd geplaatst

[Reactie gewijzigd door Alexknl op 6 december 2017 19:04]

Power Saving Mode moet op OFF blijven wil je geen problemen krijgen

Wat voor problemen heb je het over?
Dit dacht ik destijds in een andere (professionele) review gelezen te hebben, maar als ik het nu op zoek zie ik dat dit alleen maar bij de grotere en oudere S2716DG voorkomt. Heb er zelf niks van gemerkt. Dat minpunt heb ik nu weg gehaald.
Ah oke, weet je zo welke revisie je hebt? zelf heb ik de rev a04 (staat op de doos)
Lees veel over color banding en pixel inversion bij deze monitor. Heb jij hier last van?
Hoe bevalt hij na een aantal maanden in gebruik?

Bedankt voor je reactie!
Nou het is zo, ik heb vanaf juli 2017 een A00 versie gebruikt t/m november 2017. Toen op een gegeven moment de DisplayPort aansluiting het begaf, ik denk omdat ik te vaak kabels heb gewisseld in een korte tijd, en daar kan die niet tegen. Ik heb toen de monitor opgestuurd en heb recent een nieuwe, A03 versie terug ontvangen. Ik heb in de tijd van de A00 geen last gehad van color banding en pixel inversion o.i.d. Echter heb ik in de tussentijd een nieuw scherm gekocht en ben toch naar 27" gegaan omdat ik een groter bureau heb aangeschaft. Ik heb nu de Asus PG279Q staan en ben hier nog wat tevredener over, maar dat is natuurlijk ook een prijsverschil. De nieuwe A03 heb ik te koop staan op marktplaats.
Maar als je de A04 zelf hebt staan, dan kun je toch kijken of jouw exemplaar last heeft van color banding en pixel inversion? :)