Lyric T6 Review

funnel20 5 november 2017, 192 views

Lyric T6 (Product gekocht)

Pas op: Honeywell kan absoluut geen apps maken. Sinds iOS 11 (6 weken geleden) kun je de temperatuur niet meer aanpassen.

Pluspunten

• OpenTherm
  • Het merk (maar zakt door het ijs)

Minpunten

• iOS app waardeloos
  • Support waardeloos
  • Software, wat is dat?

Kwaliteit Score: 3
Van begin af aan al problemen met de besturing van deze thermostaat via hun eigen Lyric iOS app. Zeer instabiele verbinding, waardoor het verbinden soms weken niet lukte.
Reden: zelfs als je iPhone via Wifi verbonden is met je thuisnetwerk waar de Lyric aanhangt, gaat de besturing van de app nog steeds via de Honeywell Cloud.
Qua architectuur is dit natuurlijk een dramatisch keuze. De Atag One and Nefit Easy gaan eerst via wifi, en dan pas via de Cloud (indien je niet thuis bent via 4G).

Sinds iOS 11 (6 weken terug gelanceerd) is het niet meer mogelijk om via de app de temperatuur aan te passen. Honeywell heeft op 20 oktober een email gestuurd naar al hun gebruikers:
Honeywell is zich hiervan bewust en stelt alles in het werk om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

Inmiddels zijn we weer 2 weken verder en is er nog steeds geen app update.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Een andere ergernis is het weekprogramma. Na de zomer dacht ik een extra winter programma aan te maken, zodat het bestaande schema bewaard wordt tot volgend jaar.
In het schema klik op Opties -> Maak een nieuwe tijdsplanning aan
Wat gebeurt er? Je huidige programma wordt verwijderd en hij opent een default week schema. Hoezo nieuw???? Alles weg.

Ik heb deze thermostaat juist gekocht om makkelijk onderweg de thermostaat te kunnen bedienen; even een paar graden terug indien ik later thuis kom dan gepland.
Dit geeft sinds het begin problemen, doordat de app vaak niet kan verbinden, en nu sinds iOS 11 de temperatuur niet meer aangepast kan worden.

De support van Honeywell is dramatisch. Zij kunnen totaal geen geen apps bouwen, testen niks (iOS 11 beta is al beschikbaar sinds juni) en vervolgens heb je dus helemaal niks aan het Smart deel.
Waardeloos product, en merk.

Heb jij ook een Lyric T6?