Canon EOS 300D Kit (6.3MP, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6) Review

tazmaniankoala 4 december 2005, 318 views

Canon EOS 300D Kit (6.3MP, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6)

Pluspunten

• veel waar voor je geld
  • intuitieve bediening
  • veel uitbreidingsmogelijkheden.

Minpunten

• opstarttijd (ongeveer 2 seconden)
  • USB 1.1 maakt kaartlezer bijna plicht

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 4
Geweldige camera voor allroundfotografie. Ik gebruik de camera vooral voor natuurfotografie, waar je de tijd kan nemen om te focussen op een onderwerp. Ook de snelle actie schuwt de camera echter niet. Heel intuitief menu om te bedienen. Uitgebreid genoeg voor de gevorderde amateur. Alle knoppen zitten waar je ze als eerste verwacht.
Ongelofelijk veel waar voor het geld. In mijn dagelijkse praktijk spring ik er niet altijd even zachtzinnig mee om als zou moeten, maar de camera doorstaat alles tot nog toe zonder problemen. De bouwkwaliteit is echt veel beter als je zu denken.
De extra grip biedt plaats aan twee batterijen, dat staat garant voor ongeveer 600 tot 700 foto's. Het is echter veel eerder noodzaak de CF-kaart uit te wisselen.
De 75-300 lens met IS is ideaal door het grote bereik en levert ook met langere sluitertijden scherpe plaatjes. Volledig ingezoomd op 300 mm, met IS een sluitertijd kunnen gebruiken van 1/15 sec levert schitterende vergezichten op. Ook deze lens stelt heerlijk snel scherp.
Ik ben nog geen moment tegen de beperkingen (nouja, behalve dan de opstarttijd) aangelopen.

Heb jij ook een Canon EOS 300D Kit (6.3MP, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6)?