Sony h.ear on 2 Wireless NC (Grijs, Zwart) Review

Yannick-ski 2 november 2017, laatste update op 1 januari 2018, 1.158 views Product gekocht

Sony h.ear on 2 Wireless NC (Grijs, Zwart)

Eenvoudige hoofdtelefoon met een geluid naar zijn prijsklasse. Het is een hoofdtelefoon die in de high-end klasse valt en straalt dit ook uit. het geluid is dik in orde voor een bluetooth hoofdtelefoon. Ook kan hij tegen een stootje. Pairen gaat binnen enkelen seconden via de aan toets en NFC.

Pluspunten

• Robuust
  • Pairen (NFC)
  • Accu duur
  • Lagen frequenties bij laag vollume

Minpunten

• Gebruik met verschillende bronnen
  • Geen usb lader mee geleverd

Sony h.ear on 2 Wireless NC

Vandaag nemen we een kijkje naar het meest recente vlaggenschip van Sony, in de categorie bluetooth hoofdtelefoons. Zelf ben ik nooit een fan geweest van de bluetooth hoofdtelefoons, maar Sony heeft me toch wel over de streep gekregen dit keer. weten waarom?

"Uw kleuren, uw geluid, uw wereld"
De verpakking en accessoires
De verpakking is prima in orde. Een nette dubbelen doos, en een mooie presentatie van de hoofdtelefoon. Verder vinden we nog een bescherm hoesje, een oplaad kabel en een 3.5mm jack naar 3.5mm jack kabel (de AUX kabel). Wat ik helaas niet aantrof in de doos is een USB adapter. Je zult dus voor het opladen van de hoofdtelefoon de USB adapter van je telefoon moeten gebruiken. een beetje een tegenvaller. Verder zit er nog het benodigde leesvoer bij.

Bouw en I/O
De Sony h.ear on 2 Wireless NC ziet er op het eerste gezicht er kwetsbaar uit. er is veel plastic gebruikt, alleen wanneer je verder gaat kijken zie je al gouw dat dit plastic alleen ter afwerking is, en dat er in de hoofdtelefoon zelf een metalen frame zit. Dit zorgt er voor dat hij flexibel is maar tegelijkertijd ook stevig, hierdoor neemt de hoofdtelefoon de vorm van je hoofd aan. de twee oorkussens en het hoofd kussen zij gemaakt van kunstleer in de kleur van de hoofd telefoon zelf.

op de onderkant van de linker oorschelp bevinden zich de verschillende toetsen en aansluitingen. Een aan toets voor het in en uitschakelen van de hoofdtelefoon, en bij inhouden van de toets zal de hoofdtelefoon in paring modus gaan. Ook zit er een toets voor het in/uit schakelen van de NC (noise canceling). En niet te vergeten bevind zich ook nog de 3.5mm aansluiting, voor als je de hoofdtelefoon wilt gebruiken zonder buetooth, de hoofdtelefoon hoeft daar voor overigens niet aan te staan. En er is dan nog een klein beetje ruimte over voor de micro USB aansluiting voor het opladen van de hoofdtelefoon.

Aanraken om nummers over te slaan
Telefoontjes opnemen, muziek bedienen en Google Assistant of Siri opstarten. allemaal met eenvoudige aanraakbediening.
Specs van de fabrikant

Voor de eenvoud hier de specs:

De batterijduur van deze hoofdtelefoon liet mij echt in verbazing achter. Ik reis veel met de trein en houd dan onderweg ook wel van een lekker muziekje, of een aflevering van House of Cards. En wat ik eerder had bij hoofdtelefoons met een accu was dat ze weer eens leeg waren als je net de duur uit ging. en daar heeft Sony voor gezorgd dat dat bijna nooit voorkomt. Mocht dit wel het geval zijn dan is hij na 10 minuten laden weer klaar voor 60 minuten luister plezier. De 28 uur die Sony zelf claimt klopt in werkelijkheid ook wel. het batterij level checken doe je door op de aan/uit toets te drukken terwijl de hoofdtelefoon aan staat.

Draag comfort

Zelf heb ik een vrij klein hoofd, laten we zeggen onder gemiddeld. En nu fabrikanten meestal uitgaan van de gemiddelde persoon, moet ik altijd even goed zoeken naar een goede pasvorm. En dat is gelukt, op de kleinste stand heb ik voldoende druk op de oorschelp zowel beneden als boven aan. Hij gaat niet irriteren en blijft goed zitten als je nog een sprintje moet trekken naar je vertrekkende trein. De oorschelpen draaien best ver, dit draagt ook weer bij aan het universeel gebruik. Hij past bijna iedereen.

Geluid en NC
Zelf draag ik het liefst in-ears en hier heb ik dezen hoofdtelefoon qua geluid dan ook mee proberen te vergelijken. Ik ben van mening dat in-ears iet wat meer bas hebben op laag volumen, en dat ik dat bij een hoofdtelefoon meestal mis. Daar brengt Sony met de h.ear on 2 Wireless NC verandering in. Je krijgt een gebalanceerd spectrum bij laag middel en hoog volumen. Dit heeft vooral te maken met de DAC en de AMP die Sony gebruikt.
Sony heeft ook gebruik gemaakt van Noise Canceling, dit zorgt er voor dat je in de trein, het vliegtuig of gewoon thuis in alle rust naar jouw favoriete muziek kan luisteren. Hij presteert het besten op de gemiddelde pop jazz en dance, maar als we wat meer richting rock en hard rock gaan mis ik een beetje pit.

De ervaring was een beetje als het met tegenzin proeven van een nieuw gerecht, en er dan achter komen dat het toch aardig smaakt. Dit komt vooral door de lange batterij duur, en het laag bij laag vollumen. Het is een hoofdtelefoon voor de gemiddelde burger, dit vanwege zijn idealen pasvorm, en het muziek spectrum waarin de Sony gewoon goed presteert. Je krijgt waar voor je geld, een prima opberg tasje en oplaad kabel, alleen weer jammer van de ontbrekende power brick.

Hoewel hij er niet stevig uit ziet is die dat door zijn metalen frame wel. En kan je hem gerust in je veel te vollen studie tas proppen. En moet je weer eens achter je trein aan rennen omdat de NS de dienstregeling lekker strak in elkaar gezet heeft is dat met de Sony geen probleem.

Heb jij ook een Sony h.ear on 2 Wireless NC (Grijs, Zwart)?