Asus ROG Swift PG278QR Zwart - Reviews

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Swift PG278QR Zwart Review

Alexknl 30 oktober 2017, 783 views Product gekocht

Asus ROG Swift PG278QR Zwart

De kleuren zijn erg goed (na wat tweaken vergelijkbaar met IPS), en de monitor zelf is erg stevig. Echter heeft hij extreem veel last van "color banding", en door de extreem matte coating lijkt alsof het scherm constant vettig is. Je ziet letterlijk de coating. Ik heb hem weer geretourneerd..

Pluspunten

• Kleurweergave (los van de aanwezige color banding)
  • Bouwkwaliteit
  • Mooi groot scherm

Minpunten

• Color banding (zie foto voorbeeld)
  • Extreem matte coating, vooral zichtbaar bij alles behalve gamen (browsen, etc.)
  • Rood licht op de voet (kan gelukkig uit)
  • Wanneer je de monitor op een monitorverhoger plaats waardoor je het beeldscherm op de laagste stand zet, steekt er aan de achterkant een flinke balk uit.
  • Lagere pixeldichtheid op 27" (vs. 24"). Voor mij een zichtbaar verschil.
  • Gaming uiterlijk

Heb jij ook een Asus ROG Swift PG278QR Zwart?

Ga je nou serieus het gaming uiterlijk als minpunt aanwijzen op een ROG monitor?
Ga jij nou serieus hier een opmerking over maken? :O Wie zegt dat een gaming monitor per se zo een extravagant uiterlijk moet hebben? Kijk maar naar de Dell S2415H, ook een gaming monitor maar wel een stuk strakker design. Voor mij dus een minpuntje.
Ja ik maak daar inderdaad een opmerking over want ik vind dat het belangrijk is dat iedere reviewer redelijke minpunten geeft en niet gaat lopen klagen over het uiterlijk van een monitor. Als het uiterlijk niet bevalt, waarom koop je hem dan? Sommigen vinden het niet erg dat het uiterlijk niet 100% bevalt maar ga dan niet lopen zeiken over het uiterlijk.
Waar maak jij je druk om? Ik ga hier geen energie in stoppen in dit soort onzinnige reacties. Dan maak jij toch mooi een review waar je dik tevreden bent over alles? Nou dan. Succes.
Ik heb deze monitor niet dus dan kan ik er ook geen review over schrijven.

En zoals je misschien weet is er altijd nog zoiets als vrijheid van menings uiting dus ik mag zeggen wat ik wil. Of je daar wat mee moet dat mag jij weten, je hoeft je eigen niet aangesproken te voelen.
He he, daar heb je het punt te pakken. Vrijheid van meningsuiting. Nou, dat minpuntje in mijn review is mijn vrijheid van meningsuiting.
En toen was het cirkeltje rond.
Precies. Nog een goeden avond toegewenst