Noblechairs EPIC Gaming Chair (Zwart/Groen) Review

Dutchiee 30 oktober 2017, 936 views
De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van de review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf.

Noblechairs EPIC Gaming Chair (Zwart/Groen)

Pluspunten

• Comfortabel
  • Kwaliteit van materiaal
  • Stevig en stabiel

Minpunten

• Prijs - blijft wel een hogere investering
  • Rugkussentje had ‘net’ iets harder gemogen

Noblechairs Epic Black

Noblechairs, een Duitse fabrikant van gamingstoelen. Stoelen worden vandaag de dag door elke merk wel aangeboden onder het mom van gamingchair. In eerste instantie voelt dit als de zoveelste partij die mee wilt doen met het grote succes van deze stoelen. Is Noblechairs een ‘meeloper’ of juist een koploper? Wij zoeken het uit!

Specificaties

Uiteraard beginnen wij met de specificaties!

In de onderstaande afbeelding staan de afmetingen van de stoel.

Unboxing

De beste man van DHL was niet blij met mijn pakket, het geheel woog een kleine 30 kilo. De beste man was daarnaast bijna net zo lang als het pakket. Kortom, heb je een hekel aan je pakketbezorger, bestel dan nu deze stoel! :D.

Tijdens het uitpakken viel mij op dat de spullen echt met veel aandacht zijn verpakt! Dat is zeker een pluspunt - zorgt er uiteraard ook weer voor dat de stoel zonder krassen/scheuren binnenkomt. Knappe bezorger die de rugleuning of dergelijke beschadigd.

De Noblechairs Epic levert twee kussentjes mee, één voor de onderrug en één voor de nek. Uiteraard ontbreekt de ‘quick start user manual’ niet.

In de assembly instructions staat perfect aangegeven hoe de stoel in elkaar dient te worden gezet.

Een stukje Duitse humor hoe de stoel niet dient te worden gebruikt.

Omdat ik jullie niet (meer) wil overrompelen met foto’s heb ik alles maar eerst even netjes uitgepakt voordat ik deze op de foto zette. Alles was namelijk erg netjes en goed ingepakt. Dit scheelt jullie het scrollen van ongeveer 10 foto’s :)

Uiteraard uitgepakt (maar nog niet in elkaar gezet) de twee belangrijke delen van de stoel. Wat allereerst opvalt is dat de kwaliteit van de materialen echt hoog zijn. De stoel oog hierdoor erg mooi.
Daarnaast valt op dat de rugleuning erg lang is.

De stoel is afgewerkt met een patroon waar gaatjes in zitten. Hierdoor kan de stoel ademen. Vele ‘gaming stoelen’ van leer/plastic zorgen ervoor dat je erg gaat zweten tijdens warm weer. De Epic series zorgt ervoor dat de stoel goed kan ademen.

In de zitting staat netjes het logo van Noble afgebeeld.

Alles is met de meegeleverde schroeven netjes vast te maken (eveneens is er een inbus en kruiskop meegeleverd).

Het begin is er!

Tip! Wanneer de stoel door één persoon in elkaar wordt gezet, zet de rugleuning tegen een muur of tafel aan. Hierdoor kan deze makkelijk op zijn plek worden gehouden, en dus worden vastgedraaid!

De twee kussens zijn van zacht stof en ook daarnaast erg zacht (niet dik gevuld).

Welkom in mijn appartement, zoveel ruimte heb ik helaas niet, maar dat doet de stoel niet minder af! Wat een prachtige stoel. Mooi gebruikte materialen/stoffen en vooral kleuren!
De stoel staat op dit moment op zijn laagst.

Ik was eigenlijk best verbaasd hoe hoog de stoel was. Zelf ben ik 1.83m en voelde mij net een kind van 5 op een keukenstoel - net alsof ik niet bij de grond kon. Kortom, de mensen met ‘wat’ lange onderbenen kunnen zeker deze stoel eens uitproberen.

De armleuning kan uiteraard naar boven en beneden. Echter, met de Noblechairs Epic zijn wij er dan nog niet. De armleuning kan naar voren en achteren. Daarnaast kan de armleuning in zijn geheel (verticaal) (staat niet op de foto’s) naar binnen of buiten. Als laatst kan deze ook nog naar binnen en buiten worden gedraaid (zoals onderstaand zichtbaar is op de foto.

Gebruik

De stoel is nu enkele dagen in gebruik, en ik moet bekennen dat ik op deze stoel langer kan zitten/werken/gamen dan op mijn voorgaande AKRacing ProX. Het kussentje voor de nek is perfect, waardoor je lekker onderuit kan hangen/kan liggen in de stoel. Het rugkussentje is voor mij helaas ‘net’ te zacht. Wanneer je achteruit hangt (bij bijvoorbeeld gamen/film kijken) drukt deze op ten duur dusdanig in dat deze bijna geen toegevoegde waarde meer heeft voor de onderrug. Een iets harder kussentje had dit wel op kunnen vangen. Echter, niet iedereen heeft zin om een kussen waar je normaal op slaapt in zijn/haar onderrug te hebben. De AKRacing had wel een harder kussentje, maar een behoorlijk minder fijne zitting.

De zitting is erg fijn. Het is in het begin wel even wennen dat de stoel wat harder is dan de ProX van AKRacing, maar het zorgt er wel voor dat ik er langer op zou kunnen zitten. Tijdens het werken heb ik ook niet de neiging op te staan omdat het zitvlak lichtelijk omvormt in een zitzak.

Enige nadeel van de stoel is dat er kleine gaatjes in zitten. Voor diegene die vaak bij zijn bureau eet (bijvoorbeeld een boterham tussen de middag), kan het zo zijn dat er kruimels in die kleine gaatjes gaan zitten. Het voordeel is hiermee dat de stoel wel kan ademen en dat je niet snel op moet staan omdat de stoel niet meer lekker zit vanwege de warmte die het opslaat.

Ook voor de wat bredere gebruiker (ikzelf) is de stoel naar mijn mening nog steeds goed te doen. De vormen zijn ook goed voor de mensen met wat bredere schouders. Het voelt zelfs lekker om achteruit te zitten en de schouders te kunnen laten rusten in de stoel.

Noblechairs is een Duits merk. De Duitse degelijkheid is ook weer in deze stoel terug te zien. De afwerking is nagenoeg perfect, dit geldt ook voor de stabiliteit en eveneens hoe comfortabel de stoel zit.

Ook Hardware.info gaf de stoel een ‘Excellent Award’, waar deze werd geprezen om de stabiliteit, afwerking en comfortabiliteit.
Desondanks dat de Noblechairs Epic inderdaad wel wat duurder is dan de concurrenten, is het wel een ‘belangrijkere’ inverstering om gelijk voor een stoel te kiezen die inderdaad op deze punten hogere punten scoort.

Een goede stoel is in mijn optiek belangrijk. Is het niet voor alleen voor het gamen, maar bijvoorbeeld ook voor een dag te werken, dan is een goede investering wel aan te raden. Ook voor behoud van je rug, i.v.m. de positie waar je de hele dag in zit.
Zelf kan ik echt zonder problemen een dag op deze stoel werken, zonder dat ik last krijg van mijn rug. De stoel werkt het warmte goed weg en is zeer comfortabel. De kussentjes zijn ook nagenoeg perfect, alleen mocht het onderste rugkussentje wel ‘net’ iets harder.
Overigens is het een groot pluspunt dat het hoofdkussentje ook in hoogte kan worden afgesteld, waar vele stoelen automatisch het hoofdkussentje maar op één plek kunnen hebben omdat deze schuin afloopt, is het model van de Noblechairs Epic rechter aan de bovenkant, waardoor het kussentje makkelijk in hoogte kan worden verschoven.

De stoel kan daarnaast ook gemakkelijk en goed worden versteld. De armleuning kan in zijn geheel naar voren/achteren, meer naar buiten, of zelfs meer naar binnen. Daarnaast kan deze ook nog naar binnen of buiten worden gedraaid (uiteraard ook nog naar boven en beneden). De hendel aan de linkerkant kan lekker mee naar achteren veren wanneer dat gewenst is, of zelfs op slot worden gezet d.m.v. de hendel aan de linkerkant. Een erg fijne optie!

Gek genoeg had ik in de eerste instantie niet ‘heel’ veel verwacht van de stoel. Ik kreeg het gevoel “ah, daar is weer een gamingstoel net zoals elke andere”, maar de Noblechairs Epic staat voor mij met vlag en wimpel bovenaan het lijstje.

De stoel krijgt van mij 5 van de 5 sterren.

Heb jij ook een Noblechairs EPIC Gaming Chair (Zwart/Groen)?

Hey dutch krassen wieltjes niet over je vloer ?
Zelf De Akracing stoel denk dat het redelijk bij elkaar licht qua bouw.
Misschien is de stof wel beter.
De prijs is wel wat aan hoge kant 100 euro duurder dan vergelijkbaar.

[Reactie gewijzigd door patrickede19 op 30 oktober 2017 15:15]

Hi Patrick,

Geen last van, ik heb een vloermat van de IKEA :P
Ik heb vroeger in mijn studentenflatje wel krassen op mijn vloer gekregen door een andere/oudere bureaustoel te gebruiken. Dus ik gok dat dat wel bij elke stoel zo is.

Ik had voorheen een AKRacing ProX, maar ik moet zeggen dat die toch iets anders aanvoelt. Deze zit ook wel beter, ik kan hier langer opzitten dan de AKRacing. Maar dat kan ook aan de type stoel gelegen hebben. Deze is daarnaast wel erg doorlatend/ademend en op vele manieren af te stellen, dat is wel een groot voordeel :). Dus wat mij betreft zou het de 100 euro wel waard zijn - alleen al omdat ik hier langer op zou kunnen zitten.
ok duidelijk. weet ik als deze ooit kapot gaat wat er moet komen :)
Bedankt voor deze mooi revieuw Dutchiee,

ik neem aan dat de huidige prijs van 319,- euro de goedkoopste is, om deze stoel ergens van daan te halen?

groet,

Maurice
Dank je wel Bauzer!
Ik zie ze inderdaad rond de 330 staan. Dus 319 is een goede prijs! :)
Hallo! Even een late vraag hierover maar deze stoel spreekt mij zeer aan! Ik zou wel eerder de SK gaming editie kopen, zou deze dezelfde bouw hebben als deze?
Of zou u ondertussen (aangezien dit topic al 7 maand oud is) een andere aanraden?
Zeer mooie review!
Thx
Hi Thomas,
Helaas heb ik geen idee hoe de bouw van een SK is.
Zelf heb ik de stoel uit de review nog steeds en zit het nogsteeds als gegoten!
Groeten,
Ricardo
Oke geen probleem! Bedankt voor het rappe antwoord! Straks wordt gij besteld ^^ zal was even goed zijn!

Groeten thomas