Huawei P10 Lite Dual Sim (4GB ram, 32GB opslag) Zwart - Reviews

Huawei P10 Lite Dual Sim (4GB ram, 32GB opslag) Zwart Review

tspinoy 30 oktober 2017, 470 views Product gekregen

Huawei P10 Lite Dual Sim (4GB ram, 32GB opslag) Zwart

Voor zijn prijs op dit moment bij de beste koopjes. 4GB RAM en 32GB ROM voor §272 is niet te veel gevraagd in vergelijking met andere toestellen die hetzelfde aankunnen.

Pluspunten

• Snelle processor
  • Goed scherm
  • Prijs/kwaliteit
  • Snellaadtechnologie
  • Licht

Minpunten

• Geen USB-C

Dit toestel behoort absoluut tot de top in zijn prijscategorie. Met zijn 4GB RAM, 32GB ROM, snellaadtechnologie, 146 gram en een Full HD-scherm is het moeilijk om minpunten te vinden. Accuduur en beeldkwaliteit bij het filmen kunnen altijd beter, maar het eerste is ook al niet meer zo een probleem door de mogelijkheid om snel te laden.

Verder is het design netjes afgewerkt met de afgeronde hoeken en de grijze rand. Naast het design is ook de bouwkwaliteit zeer degelijk, al is voor deze review het toestel niet getest op vallen en schokken.

De EMUI software-laag die Huawei zelf voorziet is zeer gebruiksvriendelijk en went enorm snel. De split-screen-functie van Android werkt ook zonder problemen op dit toestel.

Als er dan toch een minpuntje moet gegeven worden: een USB-C poort had de P10 Lite een vijfde ster opgeleverd. Het toestel steekt er nu al bovenuit maar dan was het zeker nummer 1. Voorlopig dus nog een micro-usb, wat als grootste "nadeel" heeft dat het een boven- en onderkant heeft, in tegenstelling tot USB-C waarbij de oplader in beide richtingen past.

Heb jij ook een Huawei P10 Lite Dual Sim (4GB ram, 32GB opslag) Zwart?

> micro-usb, wat als grootste "nadeel" heeft dat het een boven- en onderkant heeft, in tegenstelling tot USB-C waarbij de oplader in beide richtingen past.

Ik snap dit niet helemaal, waarom is dat een hele ster waard? Gaat het echt alleen om de omkeerbaarheid, of zijn er andere dingen die USB-C handiger maken? (Ik hoor ook dingen over dat USB-C allerlei andere protocollen gaat ondersteunen zoals beeldschermen, geen idee of dat hier van toepassing zou zijn.)

Bij micro-USB kun je overigens op alle kabels voelen welke kant de bovenkant is. Er is altijd een voelbaar USB-logo als het USB-certified is, zover ik weet. En indien je het niet in het donker doet, het is ook zichtbaar. Niet zo handig als het gewoon blindelings erin kunnen doen, dat snap ik (hoewel je het nog altijd maar in 2 richtingen erin kan doen, niet 360, dus je moet nog altijd 'm goed oriŽnteren net als bij het voelbare micro-USB...), maar het grote verschil zie ik niet.