HGST Deskstar NAS (2017), 8TB

Specificaties 8TB • 3.5" HDD (SATA-600) • 7.200rpm - Bekijk alle specificaties

HGST Deskstar NAS (2017), 8TB Review

MikeSinner 30 oktober 2017, 453 views Product gekocht

HGST Deskstar NAS (2017), 8TB

Ook als de schijf niet in gebruik is, hoor je hem toch regelmatig tikken, maar vooral bij activiteit is hij erg hoorbaar en dat terwijl mijn PC al niet erg stil is. Geen stille schijf dus, maar wel aardig snel. Temperatuur niet uitleesbaar in HWmonitor, maar wel uit Smart waardes.

Pluspunten

• Snel genoeg
  • Veel ruimte

Minpunten

• Duidelijk hoorbare activiteit

t.b.h. heb ik nog nooit eerder een disk speed test gedaan, dus weet ik niet hoe goed of slecht deze waardes zijn, maar met het overzetten van gegevens van mijn 3TB schijf naar deze was ik wel tevreden over de snelheid.

Ik had de eerste test niet opgeslagen, maar die kwam meer in de buurt van de laatste en was dus wat hoger dan de tweede test, (of het eerste plaatje).

Bij het testen van mijn 1TB Seagate schijf zijn de 4 K lees waardes een stuk lager, maar met schrijven juist een stuk hoger dan bij deze schijf.

Het voornaamste 'minpunt' van deze schijf vind ik dus het geluid. Hij is bij elke activiteit gewoon erg duidelijk te horen, maar misschien ligt dat ook aan mij.
Als autist zijnde kan ik mij soms redelijk ergeren aan tikkende geluiden. Vooral analoge klokken zijn erg irritatn en als het echt stil is, kan zelfs mijn horloge irritant zijn.

De temperatuur geeft hij om de een of andere reden niet weer in HWmonitor, maar wel in de smart waardes en die is met 26 graden verder ook prima (Zit wel achter een grote ventilator).

Ik heb deze schijf uit een veiling gewonnen voor een stuk lager bedrag dan de nieuwprijs in de winkel, dus wat dat betrewft ben ik er erg blij mee.
Ik heb mijn 3TB Seagate schijf er voor vervangen en de andere externe 3TB schijf ook bij deze schijf op gezet en ik heb nog zat ruimte over.
Zo kan ik er weer wat meer anime bij op zetten. =P

Qua betrouwbaarheid kan ik er nog niks over zeggen, omdat hij er sinds gisteren in zit, maar ik hoop dat ik deze review niet gauw bij hoef te werken over het falen van de schijf.

Heb jij ook een HGST Deskstar NAS (2017), 8TB?