Specificaties MLC • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Kingdian S180 SATA III SSD 60GB Review

Azbest 29 oktober 2017, 103 views Product gekocht

Kingdian S180 SATA III SSD 60GB

Voor het upgraden van oudere apparatuur gebruik ik al tijden deze SSD. Ten tijde van aanschaf (Aliexpress) voor 25 euro in de brievenbus. Daarmee is deze SSD nummer één wat betreft prijs prestatie verhouding.

Pluspunten

• Uitstekende prestaties voor een budget SSD
  • Betrouwbaar
  • Compatibel

Minpunten

• Geen cache geheugen
  • Geen updates of tools tot dusver

Deze SSD maakt gebruik van de SMI2246XT als controller van het bedrijf Sillicon Motion. Dit bedrijf levert oa ook controllers aan Crucial en HP.

Ik heb de SSD eens getest op een wat oudere game computer met SATA 300, de resultaten zijn in orde en ideaal voor deze oudere systemen. Bij het lezen zit hij al aan de max van het moederbord, kortom je kan er meer uithalen.

Windows start vlot op en alles wat je uitvoert reageert soepel, dat is uiteindelijk wat ik zocht. Soms heb je niet het meest exotische nodig of het beste, maar gewoon een goede SSD, en dat is precies wat KingDian heeft gemaakt.

Heb jij ook een Kingdian S180 SATA III SSD 60GB?