Samsung Gear Sport Zwart (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel en 67g - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear Sport Zwart (Zwart) Review

CopyCatz 28 oktober 2017, laatste update op 28 oktober 2017, 1.671 views Product gekocht

Samsung Gear Sport Zwart (Zwart)

Komend vanaf een Apple watch een hele verademing. Een prettig zittend horloge van normaal formaat (s3 is echt te groot voor mij). Accu gaat bij normale settings (aan door polsbeweging, geen power saving en continue hartslagmeting) een dag of twee/drie mee. Icm Samsung health een flinke set aan bruikbare informatie.

Pluspunten

• Zit erg prettig met standaard band
  • Normaal formaat
  • Batterijduur
  • Oplaad standaard inbegrepen
  • Laadt snel op
  • Scherm ligt dieper onder de rand

Minpunten

• Mini usb plug op de lader ipv usb c

Na een val op de fiets is een tijd geleden mijn Apple watch gesneuveld, en daarna had ik het eigenlijk ook wel gehad met de stijgende prijzen van de iPhone in relatie tot de geboden nieuwe features. Dus na de aanschaf van een Note 8, besloot ik op zoek te gaan naar een nieuwe smartwatch. Het zijn nog geen breed geaccepteerde devices maar als je wilt afvallen of een beetje je leefpatroon in de gaten wilt houden zijn het handige dingen.

De S3 watch van Samsung is me veel te groot. Na de aankondiging van een kleinere versie in de vorm van de Gear Sport was mijn interesse dus gewekt. Eind oktober 2017 eindelijk te krijgen en gehaald bij de MM. Een prachtig toestel is het, de hele afwerking is premium kwaliteit en niet te vergeten rond; ik vond de Apple watch prima zitten maar een vierkant horloge valt toch meteen op. Een rond horloge is wat mij betreft veel stijlvoller maar dat is natuurlijk persoonlijk. Voordeel is wel dat de rand van de Gear Sport hoger ligt dan het scherm, waardoor de display een platte val op de pols wel zou kunnen overleven (door een val op de fiets is zo mijn Apple watch display finaal verbrijzeld).

De rubber band zit ook erg comfortabel, heb toch het idee dat de standaard apple bandjes stugger zijn. Een gratis extra bandje vanuit de Samsung promotie (combinatie van leer en rubber) is onderweg.

De interface vind ik handiger dan die van de Apple watch waar je nogal precies moet aantikken. Hier wordt gebruik gemaakt van een draaischijf rond het scherm wat erg gemakkelijk werkt en logisch aanvoelt. Je scrolt snel door menu's en hoeft eigenlijk alleen op de juiste plek 1x op het scherm te tappen voor een selectie.

De batterijduur is vele malen beter dan de Apple watch, ook al zit ik enorm veel te spelen met de Sport op het moment. De accu is kleiner dan de S3, wat veel mensen kennelijk een minpunt vinden maar hij houdt het prima uit. Ik laad nu om de twee dagen op, maar er is nog een hele set aan power saving opties waardoor je dit denk ik wel kunt verdubbelen.

De beschikbare set apps van Tizen is wat beperkt, bijna niets is gratis en je krijgt geen geld terug van Samsung, dus dat valt een beetje tegen. Voor mij is vooral monitoring en notificatie van belang en daarvoor voldoen de standaard apps prima.
Via Samsung Health kun je met dit horloge je hartslag, zuurstofgehalte bloed, stappen, calorieën, sportsessies en slaappatroon monitoren. Voor zwemmers is dit toestel specifiek beter waterdicht gemaakt, en kunnen nu ook zwemslagen worden geanalyseerd. De verzamelde sensor-resultaten worden wat meer techy gepresenteerd en je hebt veel tweak opties. Ik vond de ringen van de Apple watch altijd handig om bij te houden, maar je merkt toch dat die wat meer op de doorsnee gebruiker zijn gericht die motivatie wil en weinig gedoe eromheen. Via het horloge kun je ook vrij vlot maaltijden en bakken koffie invoeren waardoor je bv een advies over je cafeïne intake kunt krijgen :)

Wil je wel meer in detail je leefpatroon analyseren dan is de Gear Sport + Samsung Health wat mij betreft een zeer mooie combo.

Heb jij ook een Samsung Gear Sport Zwart (Zwart)?