Samsung Gear Sport Zwart (Zwart) Review

CopyCatz 28 oktober 2017, laatste update op 28 oktober 2017, 1.033 views

Samsung Gear Sport Zwart (Zwart) (Product gekocht)

Komend vanaf een Apple watch een hele verademing. Een prettig zittend horloge van normaal formaat (s3 is echt te groot voor mij). Accu gaat bij normale settings (aan door polsbeweging, geen power saving en continue hartslagmeting) een dag of twee/drie mee. Icm Samsung health een flinke set aan bruikbare informatie.

Pluspunten

• Zit erg prettig met standaard band
  • Normaal formaat
  • Batterijduur
  • Oplaad standaard inbegrepen
  • Laadt snel op
  • Scherm ligt dieper onder de rand

Minpunten

• Mini usb plug op de lader ipv usb c

Na een val op de fiets is een tijd geleden mijn Apple watch gesneuveld, en daarna had ik het eigenlijk ook wel gehad met de stijgende prijzen van de iPhone in relatie tot de geboden nieuwe features. Dus na de aanschaf van een Note 8, besloot ik op zoek te gaan naar een nieuwe smartwatch. Het zijn nog geen breed geaccepteerde devices maar als je wilt afvallen of een beetje je leefpatroon in de gaten wilt houden zijn het handige dingen.

De S3 watch van Samsung is me veel te groot. Na de aankondiging van een kleinere versie in de vorm van de Gear Sport was mijn interesse dus gewekt. Eind oktober 2017 eindelijk te krijgen en gehaald bij de MM. Een prachtig toestel is het, de hele afwerking is premium kwaliteit en niet te vergeten rond; ik vond de Apple watch prima zitten maar een vierkant horloge valt toch meteen op. Een rond horloge is wat mij betreft veel stijlvoller maar dat is natuurlijk persoonlijk. Voordeel is wel dat de rand van de Gear Sport hoger ligt dan het scherm, waardoor de display een platte val op de pols wel zou kunnen overleven (door een val op de fiets is zo mijn Apple watch display finaal verbrijzeld).

De rubber band zit ook erg comfortabel, heb toch het idee dat de standaard apple bandjes stugger zijn. Een gratis extra bandje vanuit de Samsung promotie (combinatie van leer en rubber) is onderweg.

De interface vind ik handiger dan die van de Apple watch waar je nogal precies moet aantikken. Hier wordt gebruik gemaakt van een draaischijf rond het scherm wat erg gemakkelijk werkt en logisch aanvoelt. Je scrolt snel door menu's en hoeft eigenlijk alleen op de juiste plek 1x op het scherm te tappen voor een selectie.

De batterijduur is vele malen beter dan de Apple watch, ook al zit ik enorm veel te spelen met de Sport op het moment. De accu is kleiner dan de S3, wat veel mensen kennelijk een minpunt vinden maar hij houdt het prima uit. Ik laad nu om de twee dagen op, maar er is nog een hele set aan power saving opties waardoor je dit denk ik wel kunt verdubbelen.

De beschikbare set apps van Tizen is wat beperkt, bijna niets is gratis en je krijgt geen geld terug van Samsung, dus dat valt een beetje tegen. Voor mij is vooral monitoring en notificatie van belang en daarvoor voldoen de standaard apps prima.
Via Samsung Health kun je met dit horloge je hartslag, zuurstofgehalte bloed, stappen, calorieŽn, sportsessies en slaappatroon monitoren. Voor zwemmers is dit toestel specifiek beter waterdicht gemaakt, en kunnen nu ook zwemslagen worden geanalyseerd. De verzamelde sensor-resultaten worden wat meer techy gepresenteerd en je hebt veel tweak opties. Ik vond de ringen van de Apple watch altijd handig om bij te houden, maar je merkt toch dat die wat meer op de doorsnee gebruiker zijn gericht die motivatie wil en weinig gedoe eromheen. Via het horloge kun je ook vrij vlot maaltijden en bakken koffie invoeren waardoor je bv een advies over je cafeÔne intake kunt krijgen :)

Wil je wel meer in detail je leefpatroon analyseren dan is de Gear Sport + Samsung Health wat mij betreft een zeer mooie combo.

Heb jij ook een Samsung Gear Sport Zwart (Zwart)?

Heb de gear sport ook en ik kan me zeker vinden in deze review. Prachtig horloge, maar moet het nog aan wat verdere testen onderwerpen: correcte gps/HRM/..

=> welke promotie is dit? Ik vind deze nergens terug..Ben ook wel geÔnteresseerd :)
Eindelijk een review! Het lijkt wel alsof iedereen deze mooie watch compleet negeert. Ik ben al een tijdje op zoek naar een complete fitnesstracker en mijn keuze is ondertussen beperkt tot de gear fit pro 2 en deze beauty. Enkel ben ik nog in twijfel om gewoon voor een S3 frontier te gaan maar ik vroeg me af of deze wel geschikt is voor continue fitness tracking aangezien het toch eerder een stylistische normaler watch is. Hoe is de HRM nu op deze monitor? Een verbetering op de vorige reeksen?
Ik heb geen ervaring met andere android smartwatches, maar volgens de berichten is de HR tracker een stuk beter op de gear sport dan op de S3. Ik weet niet precies wat je bedoelt met continue fitness tracking aangezien ik niet 24/7 sport maar ik ben wel continu bezig met Samsung Health gegevens verzamelen, de HR staat op continu verzamelen. Daar heb ik verder niet veel over te klagen.
Dank voor je review! Ik ben zelf ook serieus aan het overwegen om deze smartwatch aan te schaffen met als hoofddoel gebruik tijdens mijn hardloopsessies. Heb je toevallig ook al gebruik gemaakt van de GPS-functie met gebruik van Samsung Health?
Thanks voor de review. Heb jij (of iemand anders wellicht) al kunnen testen hoe de gear s3 werkt in het water qua speedoapp/statistieken? Dat is voor mij de key-feature waarom ik de gear s3 wil kopen, maar wil zo graag een review zien betreft het zwemmen :)
Je bedoelt de Gear Sport neem ik aan in plaats van de Gear S3? De Gear Sport is 5 ATM waterdicht, de S3 niet, dus die laatste zou ik niet gebruiken om te zwemmen ;)

Ik heb de Gear Sport zelf zo'n anderhalve week en heb hem nu twee keer gebruikt in het zwembad, en dat werkt prima! Vooraf geef je de lengte van het zwembad aan, en kun je een aantal infoschermen aanmaken met statistieken die je tijdens de training wilt laten zien (aantal banen, trainingsduur, hartslag, tempo, aantal slagen etc.). Niet alle banen worden altijd even accuraat gemeten, maar hij is wel goed in het bijhouden van het aantal gezwommen banen, aantal slagen en hartslag (mits strak genoeg om de pols). In de Samsung Health app op je telefoon kun je achteraf zelfs een overzicht zien per baan, inclusief welke slag (rug/borst).

De Gear Sport is in ieder geval zonder problemen te dragen tijdens het zwemmen. Ik ben geen hele fanatieke zwemmer maar ik vind het bijhouden van zwemtrainingen wel echt een toevoeging!
Haha ja ik bedoelde de gear sport! :)

Thanks voor de info. Dus stroke recognition is ook goed, ook vlinderslag? Ik ben een ex-wedstrijdzwemmer en op zoek naar een smartwatch waarmee ik wat meer in detail kan treden wat betreft zwemstatistieken, maar niet extreem professioneel. De gear sport leek me dus een goede kanshebber.

Nog een punt, ik was laatst bij een Samsung pop-up store om even de gear sport en de fit 2 pro te bekijken. Toen vertelde zo'n sales persoon mij dat ik beter een maandje kan wachten, want er komt in november een nieuwe watch uit van samsung en dan zal de gear sport in prijs dalen?!

Ik dacht van hm... niks over gehoord. Heb verder ook geen geruchten oid kunnen vinden online. Ik denk dat het beetje onzin praat was, wat wel apart is aangezien hij juist zou moeten zorgen dat ik die gear sport wil kopen.
Haha, de vlinderslag doe ik niet dus die kan ik niet voor je checken. De Gear Sport herkende tijdens mijn laatste training borstslag, rugslag en vrije slag (crawl). De meeste banen zijn aardig nauwkeurig, al zit er af en toe een baan tussen die niet echt klopt (een baan van 12 seconden, de volgende baan meer dan 4 minuten, daar ging iets mis ;) ).

Ik heb ook niks gehoord of gelezen van een nieuwe smartwatch release. De promotie van Samsung voor een gratis horlogebandje loopt ook nog tot 31 december, misschien nog een reden om niet al te lang te wachten.
Haha ja, af en toe een glitch is ok ;) Goed om te horen, ik wacht nog maar heel eventjes deze maand af en anders bestel ik 'm gewoon!

Ik zat eerst te denken aan die fit 2 pro, maar ik vind die gear sport toch mooier ook om die als alledaagse watch te gebruiken, al lijkt me die fit 2 pro lekkerder zitten voor tijdens het zwemmen/sporten.
Bedankt voor je review! Waarom ervaar je het als een nadeel dat de lader geen usb-c-aansluiting heeft? Het laden gebeurt via de cradle en die zal je doorgaans laten staan.
Het is overigens een micro-usb-aansluiting, geen mini-usb, als ik de afbeeldingen mag geloven.