Philips Hue White and Color Ambiance Starterkit (E27, 3 lampen, 1 dimmer, met Bridge 2.0) Review

FrancescoNL 27 oktober 2017, 894 views Product gekocht

Wat een leuke ervaring, deze lampen! Ik ben er ongeveer een uurtje mee bezig geweest om de app helemaal te hebben uitgezocht en ingesteld. Nu gaan de lampen met 1 druk op de knop aan.Geweldig leuk om te spelen met licht. Zo verslavend dat ik bijna alle lampen heb vervangen.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • 16 miljoen kleuren
  • Te bedienen via de app of Siri
  • Elke keer een andere sfeer
  • Uit te breiden met verschillende soorten lampen
  • Perfect als wake-up light te gebruiken
  • Veel thema's
  • Op afstand aan te zetten

Minpunten

• Prijzig, maar wel de moeite waard!
  • Geen Nederlandse handleiding
  • Verslavend

Kwaliteit Score: 5
Toen ik vorige week de Philips Hue White and color ambiance lampen had gehaald (Starter Kit E27), ben ik vrijwel direct enthousiast aan het werk gegaan om de lampen aan te sluiten. De verpakking oogt mooi en degelijk. Wanneer je hem open maakt zit alles goed en stevig verpakt. Wat al snel opvalt is dat er geen Nederlandse handleiding bij zit en dat deze handleiding iets duidelijker zou mogen zijn. Gelukkig kan ik Engels en met behulp van de plaatjes die erbij staan, kwam ik er wel uit. Nadat ik de Hue app geopend had kon het spelen met de lampen beginnen. Je bent er wel ongeveer een uurtje mee zoet, totdat je de app helemaal hebt uitgezocht en ingesteld. Maar nu ik het eenmaal weet, gaat het super snel. Geweldig leuk om te spelen met licht. Steeds een andere sfeer creëren met de verschillende kleuren (16 miljoen!). Je kunt ook thema's kiezen, verschillende afzonderlijke kleuren per lamp. De app werkt prima en ik heb er nog geen problemen mee ondervonden. De app start snel op en je kunt alle lampen in één keer inschakelen of de lampen inschakelen die je op dat moment aan wilt hebben. Wil je de telefoon niet gebruiken dan kun je de losse dimmer switch gebruiken. Wat ik persoonlijk ideaal vind, is dat ik nu geen dure dimmers meer in huis hoef aan te schaffen. De lampen zijn te dimmen met de dimmer switch of via de Hue app. Ik ben zo enthousiast geworden van de lampen, dat ik gelijk meerdere lampen in het huis vervangen heb door de Hue lampen van Philips. Tevens heb ik Hue lightstrips gekocht voor onder de keukenkasten. Dit ziet er prachtig uit! Het geeft mijn keuken een chiquere uitstraling. De nieuwe aangeschafte lampen zijn, makkelijk toe te voegen via de app bij lamp configuratie. De Hue bridge welke verbonden zit aan de router heeft de nieuwe lampen al snel gevonden en deze kan ik vervolgens instellen in de kamer configuratie. Wat ik tevens fijn vind is dat de lampen in te stellen zijn dat ze aan of uitgaan op een gekozen tijdstip of vanaf heel ergens anders in te schakelen zijn, waarbij het lijkt of dat er iemand thuis is en dat wanneer je thuis komt de lampen al aan staan. In de app kun je apps aanschaffen (gratis of betalen), welke voor leuke effecten kunnen zorgen. De Philips Hue White and color ambiance is een geweldig leuke aanschaf, waar ik geen spijt van heb. Het is wel verslavend, aangezien ik straks meerdere lampen in huis wil vervangen met Philips Hue lampen, welke niet goedkoop zijn, maar de prijs wel waard zijn.

Heb jij ook een Philips Hue White and Color Ambiance Starterkit (E27, 3 lampen, 1 dimmer, met Bridge 2.0)?

Dank voor de review. Heb er ook eentje aangeschaft en inderdaad een mooi systeem om je huis van prettig licht.
Wel vraag ik me af of de white color ambiance lampen (a 52,95) nou zoveel meerwaarde hebben t.o.v. white and ambiance (a 31,45) of zelfs de white (a 18,95).
De laatste kan ook dimmen en is doet op veel plekken meer dan voldoende. Je kan dan op veel plekken 's nachts wat minder fel licht laten schijnen. I.c.m. een detector is dat 's nacht in een gang en op een toilet heel prettig.
In de meeste kamers kan je denk ik met white and ambiance al meer sfeer maken dan je de meeste tijd zou willen. Al die niet-witte kleuren komen me toch wat goedkoop en weinig smaakvol over ;-)
De color lampen zijn hun prijs niet echt waard, ja het is leuk om met de kleuren te spelen maar dat word je toch snel beu. Ik zou sowieso wel voor de white ambiance lampen gaan tegenover de gewone witte, de optie om tussen gezellig warm wit te kiezen terwijl je ligt te relaxen en tussen fel wit als je aan het werken bent maakt het echt de prijs waard.
Wat ik persoonlijk het betse compromis vind is: (zo is het bij mij thuis)
In de living, white ambiance lampen en in een staande lamp ofzo een color lamp voor sfeer te creeren.
in de slaapkamer alleen de white ambiance lampen en in alle andere kamers kan je de gewone witte lampen gebruiken aangezien dat meestal minder gebruikte kamers zijn, en zo bespaar je een heleboel geld.