Thrustmaster Ferrari Racing Wheel Red Legend, PC, PlayStation 3 Review

UltraWalnut 27 oktober 2017, laatste update op 13 januari 2018, 175 views Product gekocht

Thrustmaster Ferrari Racing Wheel Red Legend, PC, PlayStation 3

Bevalt erg goed, zelfs na 5 jaar. Stuur zit niet helemaal stevig vast en pedalen kunnen wegglijden. Prima kwaliteit voor de prijs!

Pluspunten

• Rubber op het stuur voor grip
  • Speciale PC en PS3 stand
  • Lang snoer
  • Snelle reactietijd
  • Zit goed vast aan bureau
  • Veel knopjes
  • Plug en play
  • Pedalen erbij

Minpunten

• Alles is van plastic gemaakt
  • Kleuren zwart-rood (persoonlijk)
  • Pedalen glijden soms weg, maar makkelijk te verhelpen door er iets achter te zetten
  • Letters zijn allemaal zwart op zwart, niet te lezen in het donker (zie uitgebreid)

Ik houd als tiener erg van racegames. Toen ik 12 jaar oud was kreeg ik mijn eerste racegame, Need for Speed Most Wanted. Dat spel heb ik helemaal uitgespeeld. Toen kreeg ik pas een jaar later mijn 2e Need for Speed, namelijk Rivals. Ook in die game ben ik vergevorderd. Het race-genre stond mij wel aan, dus heb ik een stuur gekocht, namelijk deze, de Trustmaster Ferrari Racing Wheel Red Legend. Nu, 5 jaar later werkt hij nog steeds naar behoren.

In de doos

5 jaar is een lange tijd, maar ik heb altijd de doos bewaard met alle toebehorenen. Nu er genoeg ruimte is is het tijd om de doos weg te gooien. Het stuur kwam netjes ingepakt in bubbeltjesplastic. Naast het stuur zelf zaten de pedalen en een gebruikershandleiding in de doos.

Buitenkant

Stuurwiel
Het stuurwiel zelf ziet er vrij simpel uit. Alles in de kleuren rood en zwart, behalve het logo van Ferrari. Op de basis van het stuur komen we een logo van Trustmaster tegen. Het stuur heeft een sportieve look door de gebruikte kleuren. Aan het stuur zitten de schakelflippers, ook in het zwart. De schakelflippers voelen stevig aan. Terug naar het stuur zelf. Op de handvatten van het stuur zit rubber. Het rubber voelt beter aan dan het plastic, maar de naden zijn lelijk afgewerkt. In het rubbber zitten vier knoppen, twee aan elke kant. R1, R2, L1, L2. Als je meer naar het midden van het stuur gaat kom je aan de rechterzijde bij de vier knoppen op een playstation controller. Met de kok mee, driehoekje, rondje, kruisje en vierkantje. Onderaan het stuur zitten drie knopjes, die zijn voor de settings en start. Onderaan zit nog een Home-knop, maar die is alleen voor de PS3 te gebruiken. Aan de linkerkant van het wiel zit een 'pad' met knoppen links, rechts, omhoog en omlaag.
Pedalen
De pedalen zijn in het zwart uitgevoerd. De pedalen zijn net als het stuur volledig van plastic gemaakt. De plaat waar de pedalen aan vast zitten is erg stevig, met een inham voor de kabel. Onderop zitten rubberen vierkantjes, die net niet genoeg grip bieden. Hier ga ik verder op in onder het kopje ervaring.

Ervaring

Zoals eerder gezegd, glijd het pedalenbord snel weg, en dat is erg vervelend als je aan het racen bent. Dit probleem is makkelijk op te lossen door er een doos, of iets anders tegenaan te zetten, waardoor vervolgens alles tegen de muur aanstaat. Als je iets hoogs gebruikt, krijg je wel het probleem dat je het gaspedaal niet helemaal naar beneden kan trappen. Helemaal naar beneden geduwd steekt het pedaal namelijk een stukje uit aan de achterkant. Het rempedaal is korter en heeft geen problemen. Een ander probleem dat ik recentelijk tegenkwam toen ik anders op de pedalen trapte, was dat de voorkant omhoog kwam.
Het stuur is een beetje verzakt, hangt wat meer naar beneden. Als je het terugduwt naar boven hoor je een soort klik en valt het hele stuur terug naar de beginpositie. Schroefjes aandraaien helpt niet, als iemand een idee heeft, laat het weten in de comments. Het geheel zit goed op mijn bureau geklemd en ik heb geen problemen met schuiven.

Kwaliteit? Kan beter, maar zeker niet slecht. Waarde voor je geld? 110% zeker weten. Ik denk zelf niet dat een ander racestuur in de buurt kan komen. Zal ik dit product aanraden? Zeker weten, maar alleen als je niet meer dan ongeveer 50, 60 euro wilt uitgeven. Als je richting de 100 gaat, dan kan je beter verder kijken.

Heb jij ook een Thrustmaster Ferrari Racing Wheel Red Legend, PC, PlayStation 3?