Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

RHA S500 (Zwart) Review

Knetik 26 oktober 2017, 93 views

RHA S500 (Zwart) (Product gekocht)

Uitstekende oortjes voor de prijs, mijn persoonlijke favoriet!

Pluspunten

• Comfort: draag erg licht en zit goed
  • Heldere middentonen
  • Voldoende bass
  • Weinig tot geen cable noise
  • Bouwkwaliteit (keramisch oorstuk, kabels, strain reliefs)
  • Vangt weinig wind als je fietst door klein oorstuk
  • Blokkeert omgevingsgeluid goed (passieve geluidsonderdrukking)

Minpunten

• Meegeleverde oortjes zijn prima, maar ben een voorstander van de "foam" eartips
  • Wellicht slecht verkrijgbaar
  • Door goede passieve geluidsonderdrukking misschien minder veilig in het verkeer
  • Ondanks klein oorstuk niet fijn om op je zij mee te slapen

Origineel gekocht op het vliegveld als nood-oordopjes om de vlucht mee door te komen. Op het vliegveld waren het de enige oortjes die voor onder de 50 euro verkrijgbaar waren, dus: "het moest maar". Mijn verwachtingen liggen laag!

Uiteindelijk heel de rit lang muziek lopen luisteren, alle albums die ik had van voor naar achter en andersom. Wat een goede oortjes voor de prijs!

Ze zijn heel erg licht en klein, wat ze erg comfortabel maakt. Daar komt ook een dunne kabel bij kijken, maar dat is in dit geval niet een negatief punt want de kabel is erg sterk. Er zitten "strain reliefs" op elk kwetsbaar deel van de oortjes, hierdoor gaan ze ook langer mee. Ik gebruik mijn oortjes elke dag tot dag-om-dag en gooi (zeg gerust: smijt) ze vaak zonder bescherming in mijn tas, en dat blijkt niet tot problemen te hebben gezorgt. De bouwkwaliteit is kortom uitstekend voor de prijs!

Ondanks de kleine form factor van de oortjes zijn ze niet goed geschikt voor gebruik terwijl je op je zij ligt. Dan worden de oortjes toch te ver in je gehoorgang gedrukt, niet fijn!

Ze zijn erg goed op het gebied van passieve geluidsonderdrukking, je hoort weinig van je omgeving als je deze oortjes gebruikt. Dit kan positief of negatief zijn; het laatste is vooral waar in het verkeer!

De meegeleverde siliconen eartips zijn op zich prima en relatief gezien beter dan de gemiddelde eartips, maar ik ben toch een groter fan van de foam oordopjes die nog beter in het oorkanaal vallen. De kosten moeten toch ergens laag gehouden worden!

Uiteindelijk ben ik ze na een jaar dag-om-dag gebruik kwijt geraakt op een andere vakantie. En dat kan ik van heel erg weinig oortjes zeggen tegenwoordig.

Heb jij ook een RHA S500 (Zwart)?