Rolfstone Nova (Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Rolfstone Nova (Zwart) Review

JorrickvdBeld 24 oktober 2017, laatste update op 9 januari 2019, 10.369 views Product gekocht

Rolfstone Nova (Zwart)

Perfect prijs/kwaliteit verhouding! Goed geluid en goedkoop voor true wireless!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Geen bluetooth problemen
  • Draagcomfort

Minpunten

• Geen indicator lampje op het doosje, om te weten hoe vol de oplaadcase
  • Geen passende foam eartips beschikbaar

Rolfstone nova's

Eerste indruk
Lang ben ik al opzoek naar ‘betaalbare’ true wireless earphones. Er zijn tegenwoordig veel verschillende soorten bluetooth oordopjes met een kabel ertussen. Zelf bezit ik de Jaybird X en Jaybird Freedom.

De true wireless oordopjes zitten over het algemeen in een wat hogere prijsklassen € 150-300. Dit vond ik zelf te veel geld, omdat de oordopjes vak bluetooth problemen hebben en het geluidskwaliteit toch minder is.

Op Bol.com kwam ik toen de Rolfstone Nova tegen. Deze zijn op het moment van het schrijven van deze review (19-10-2017) € 79.99 wat een best groot prijsverschil is tegenover andere merken (Apple/Jaybird). De oordopjes hebben op bol.com 85 positieve reviews, dus ik wilde de oordopjes een kans geven, maar verwachte er niet veel van.

Bij het openen van de doos is te zien dat de oordopjes zorgvuldig en netjes verpakt. In de doos bevinden zich
• 500Mah Oplaadcase
• 2 Rolfstone Nova oordopjes
• USB naar Micro USB-kabel
• Eartips 2 x Small, 2 x Medium en 2 x Large

Draagcomfort - Goed
Eenmaal de juiste maat eartips zitten ze enorm goed. Ik merk niet dat ik ze draag en irriteer mij niet aan de oortjes tijdens het.
Zelf gebruik ik maat S eartips, omdat deze zeer comfortabel zitten en goed afsluiten en door deze vallen de oordopjes goed in mijn en blijft de clip ook erachter zitten. De oordopjes bleven de gehele training zitten en ik had totaal geen last of pijn aan mijn oren. Gelukkig zien de Rolfstone Nova ook nog stijlvol eruit en steken niet overdreven uit je oor, zoals de Apple Airpods.
Normaal gebruik foam eartips voor mijn oordopjes, maar helaas passen die ik al hebt niet op de Nova’s dit komt omdat de nova’s klein zijn (zie foto hieronder). Ik heb tot op heden nog geen foam eartips gevonden die hier oppassen ( Zelfs niet op Alieexpress). Gelukkig voldoen de silicone eartips ook.

Geluidskwaliteit - Goed
De Nova’s geven een helder en neutraal geluid. Voor de bass liefhebbers zijn deze oordopjes niks, de oordopjes geven niet een ‘overdreven’ bass geluid waardoor dit voor vinden dat er bij deze niet genoeg bass is. De Nova’s vind ik de mooi uitgebalanceerd geluid te produceren met zeker genoeg bass (zelfs met hardstyle). Natuurlijk hoor ik duidelijk verschil tussen de Jaybird Freedom en de Nova’s, de Jaybird klinken op alle vlakken wel beter, maar niet storend meer.

Accu
Afspeeltijd (zonder bijladen) 3 uur
Opladen met oplaadcase 4x = 12 uur
Volledig opladen oplaadcase 2 uur
Volledig opladen oordopjes 30 minuten
Stand-by tijd 30 uur

De accu gaat 3 uur mee en dat klopt ook. Ik gebruik de oordopjes onderweg/sportschool en zelf op het werk en als ik ze niet gebruik laad ik ze op via de case wat perfect werkt.

Bluetooth verbinding - Uitstekend
Veel true wireless oordopjes hebben vaak bluetooth problemen bijvoorbeeld dat de connectie weg valt of dat de connectie tussen de 2 oordopjes niet goed werkt. Bij de Nova’s is dat totaal NIET het geval! De bluetooth connectie is uitstekend en ik heb nooit problemen dat het geluid weg valt.

Ik ben zeer verbaasd dat de connectie zo goed en vlekkeloos werkt, want in veel verschillende reviews met duurdere merken is dit wel vaak het geval!

Conclusie - Gewoon prachtig!
Na de eerste keer gebruiken was ik al verkocht. Ik wilde geen oordopjes (bluetooth) meer gebruiken met een kabel ertussen. Het is heerlijk om te kunnen sporten of rondlopen zonder dat de kabel in de weg zit of dat als je, je hoofd draait de kabel om je oren bungelt. Voor de prijs van €79,99 zijn dit naar mijn mening de beste die er op dit moment beschikbaar zijn voor de prijsklassen. ( Ja zelfs beter dan de Apple earpods)
Op de Rolfstone Nova zit op allebei de oordopjes een knop die allebei dezelfde functies bieden.
1x klikken = Play/Pauze/ Inkomende oproep beantwoorden
2 korte klikken = Volgende nummer / Oproep weigeren
Lange klik = Vorig nummer

Heb jij ook een Rolfstone Nova (Zwart)?

Volgens mij heeft de vertraging bij video kijken niets met de oortjes te maken, maar met het bluetooth device.

Heb wat testjes gedaan met oudere en nieuwere laptops met bluetooth, de oude geven vertraging, maar bij nieuwere zou dit geen probleem moeten zijn.
klopt bij de oude had je vertraging (lag aan bluetooth) maar heb de nieuwe nu ook en deze hebben dat niet (zijn ook 10x beter)
Wat kun je zeggen over de werking met Google Assistant of Siri? Kun je deze koppelen en door bijvoorbeeld de knop van een van de twee lang ingedrukt te houden de assistent oproepen?
niet dat ik weet, tevens gebruik ik dat nooit
Jammer. Ik heb ondertussen contact gehad met Rolfstone. Zij melden dat het werkt dus we gaan het zien als ik ze ga bestellen.

Je review is al wat ouder, gebruik je de oordopjes nog steeds en zijn ze nog steeds goed?
Ah ja heb wel de nieuwste versie . en ja ze werken nog steeds en ben er super blij mee

[Reactie gewijzigd door Wusser op 19 februari 2019 14:56]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.