Specificaties 15,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion dv6-2030sd (VL225EA) Review

kwaktwan 26 januari 2010, laatste update op 26 januari 2010, 3.268 views

HP Pavilion dv6-2030sd (VL225EA)

Pluspunten

• lekker snel
  • goedkoop
  • allround
  • numeriek toetsenbord
  • design
  • afstandsbediening

Minpunten

• ventilator had stiller gemogen
  • geen bluetooth

Ik heb deze laptop 8 januari besteld bij modern.nl voor 479,- inclusief verzending.
Prijs modern was 529 teruggave aktie HP van 50,- retour, dus totaal 479,-

Aangenaam verrast door deze laptop.

Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor het surfen, maar een HD videobestand op je HD-TV via de hdmi uitgang werkt ook uitstekend.
Leuke en handig is de media-afstandbediening die in de zijkant is weggewerkt.

Videogesprek werkt ook goed, de microfoon is erg goed.

Ook speel ik zo nu en dan Counter strike Source, dit draait ook prima op hoogste instellingen.

Specificaties in deze prijsklasse zijn ook noemenswaardig met zijn 320GB 7200 rpm harde schijf en 4 GB DDR3 werkgeheugen.

Het werkgeheugen scoort dan ook een 7.0 in windows prestatie index.
De cpu een 4.9
De HD een 5.9
Garfische weergave voor spellen een 5.9

Al met al wat mij betreft bang 4 the buck.

Heb jij ook een HP Pavilion dv6-2030sd (VL225EA)?

kun je wat meer vertellen over de accu tijd..hoe lang gaat hij mee?
Misschien wat late reactie... Maar de accu gaat ongeveer 1 tot 2 uur mee. Niet lang, hoor ik je denken! Maar daarbij ben ik een intensieve gebruiker van deze laptop. Met een volle accu en rustig surfen is het goed 2 uur vol te houden. Alleen met zware programma's is een uur je maximum.. Dat had iets beter gemogen van mij ;)

Ik heb trouwens een Win7 64 bit versie. Volgens mij is dat standaard bij deze laptop.

En dat docking station? Hoe bevalt dat? Ik weet namelijk dat deze laptop behoorlijk warm kan worden bij intensief gebruik. Daarvoor wil ik nog wel een keer een gekoelde steun voor aanschaffen.

[Reactie gewijzigd door Sandien op 9 juli 2010 19:01]

Je hebt het over 4 GB DDR3 geheugen, maar deze eigenschap (DDR3) kan ik niet terug vinden bij de specs!! What happend?
Was het maar waar Het is ddr2 :) Laptop moederbord kan ook geen ddr3 aan :) .

[Reactie gewijzigd door Patecatl op 8 juli 2010 11:59]

Leuke review ,beetje kort ,maar ieder z`n ding .ik vind het wel interesant .
Leuk ,mooi dokking stasion ook ,van zalman ,dat past er mooi bij .
Was dit een 64/bit ? os.

3 sterren ;)
Ik heb de accu nog nooit gebruikt :o