South Park: The Fractured But Whole, PC (Windows) Review

iinsane 22 oktober 2017, laatste update op 22 oktober 2017, 152 views

South Park: The Fractured But Whole, PC (Windows) (Product gekocht)

Erg leuk spel vol met referenties naar de serie en komedie. Zijn op het moment(22-10-2017) nog wel een aantal buggs die frustrerend zijn. Maar naast de buggs is het prima speelbaar.

Pluspunten

• Referenties
  • Gameplay
  • Komedie
  • Je blijft het spelen

Minpunten

• Buggs bij release
  • Soms niet makkelijk om je artifact level omhoog te krijgen

Stabiliteit Score: 5

• Inleiding
  • Gameplay
  • Mijn ervaring en mening
  • Conclusie
Als je het vorige deel: South Park: The Stick of Truth hebt gespeeld, is dit een aanrader om te kopen. Dit deel heeft nog meer referenties naar de serie op TV tot en met het vorige seizoen. Je speelt "Buttlord" en het doel van de game is om een vermiste kat "Scrambles" te vinden voor de $100 reward om je netflix serie uit te brengen.
Gameplay
De game werk erg vloeiend en de laadtijden zijn erg kort. In de game heb je een nieuw combat-system waar het voor sommigen erg irritant kan zijn als je elke keer moet wachten op je beurt of wanneer je de ultimate kan doen.

Er zit helaas ook nog een ergerlijke bugg in de game als je in gevecht zit. Soms kan het zijn dat je 10 seconde moet wachten terwijl er helemaal niks gebeurd. Ook kan het in een boss fight zijn dat je geen attack kan kiezen of van positie kan veranderen. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Mijn ervaring en mening
Ik kreeg veel last van de buggs tegen de laatste 5 uur van de gameplay(de speeltijd in totaal voor de story is in mijn geval 12 uur). Ik heb hierdoor een paar keer een boss fight opnieuw moeten doen die erg lastig was.

Tijdens de game heb ik altijd wel gelachen vanwege alle referenties naar de TV show. Zelf zonder de show te kennen zal je lachen, maar het zal lastig zijn om sommige referenties te snappen.

De prijs(40 euro via cdkeys) is erg veel voor wat je krijgt.. In vergelijking, Shadow of War koste mij 27 euro en daar had ik 2x zoveel game tijd in voor alleen de story. De prijs vind ik dus belachelijk, dus ik raad aan te wachten totdat dit zakt.
De game is erg leuk om te spelen, en ik raad het echt aan om te halen, maar niet voor 40 euro. Houd allkeyshop in de gaten of de prijs zakt.

Ik zou de game zo weer opstarten voor de side quests, en misschien zelfs om de story opnieuw te spelen.

Al met al, een leuk en grappig spel.

Heb jij ook een South Park: The Fractured But Whole, PC (Windows)?