1 review

Farpoint, Playstation VR - Reviews

Specificaties Playstation VR • Shooter • 16 jaar - Bekijk alle specificaties

Farpoint, Playstation VR Review

Havoc. 21 oktober 2017, 187 views Product gekocht

Farpoint, Playstation VR

Met Farpoint is de belofte van de PS VR eindelijk ingelost. Als je de PS VR hebt dan ben je het aan jezelf verplicht dit spel ook geprobeerd te hebben.

Pluspunten

• Grafisch prachtig
  • Volledige immersive ervaring
  • De controller werkt perfect

Minpunten

• AI is niet heel best

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Beste Tweakers,

Dit wordt geen recensie over kwaliteit en techniek maar één over emotie. Een aspect wat niet geheel onbelangrijk is bij het “gamen”. Computerspelletjes zijn al ruim 20 jaar een hobby van me. Mijn eerste systeem was een NES, toen een SNES, een Commodore 64, PC, N64, nog een PC, Wii, PS3 en PS4. De favoriete spellen uit mijn jeugd waren Wolfenstein, Doom, Half Life, de C&C-serie (topdown) en X-Wing en Tie Fighter.

In mijn jeugd was Virtual Reality de ultieme belofte voor de toekomst. Als kind droomde ik van de tijd dat je in een cockpit kon stappen van een Tie Fighter of race-auto en midden in het spel zou belanden. En toen de VR-bril voor de PS4 op de markt kwam was die jeugddroom opeens binnen handbereik. Nou game ik niet heel veel meer aangezien ik niet zo heel veel vrije tijd heb dus het was nogal een investering voor iets waar ik waarschijnlijk niet heel veel tijd aan zou spenderen. Maar ik vond dat ik het aan mezelf verplicht was om iets waar ik zo lang van gedroomd had in mijn jeugd nu ook echt aan te schaffen.

Dus uiteindelijk de PS4 met VR-bril aangeschaft. Samen met de spellen “Rush of Blood” en “Rigs”. En hoewel het een leuke beleving was bleef het bij een paar spelletjes waarna de VR-bril in de kast belande en voornamelijk tevoorschijn werden gehaald als er vrienden op bezoek waren. Ik stond op het punt de boel op Marktplaats te zetten toen ik een reclame van Farpoint voorbij zag komen. Ik besloot de bril nog één kans te geven en heb ook nog Farpoint aangeschaft. En wauw…. Opeens klikte het.

Toen ik op die buitenaardse planeet rondliep. Geweer in mijn handen wat perfect meebewoog met de fysieke controller die ik in mijn handen had. En aan de horizon opeens de gigantische vulkaan zichtbaar werd die rook aan het uitspuwen was. Toen gaf ik een denkbeeldige high five met mijn 12-jarige zelf.

De paar uur dat ik dit spel gespeeld heb rechtvaardigen de gehele investering in de VR-set. Geen ander spel geeft zo’n beleving dat je echt in het spel zit. Fantastisch. Iedereen die zo’n bril heeft of benieuwd is naar VR zou in ieder geval dit spel moeten proberen. Het is misschien technisch niet perfect. De vijanden reageren voorspelbaar en de wapens zijn niet heel bijzonder maar de totale beleving heb ik nog bij geen ander spel terug kunnen vinden.

Nu nog kijken hoe ik Eve Valkyrie kan spelen zonder binnen een paar minuten kotsmisselijk te worden 😊

Heb jij ook een Farpoint, Playstation VR?

Reviews door de redactie