Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108E Review

ArisB 18 oktober 2017, laatste update op 20 oktober 2017, 288 views

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108E (Product gekocht)

Aangeschaft voor de vlan functionaliteit. Apparaat geeft echter veel issues, van packetloss tot vastlopers. Gevalletje goedkoop duurkoop.

Pluspunten

• Webinterface is simpel
  • Klein formaat
  • Kan aan de muur

Minpunten

• Packetloss
  • Loopt af en toe vast
  • Browser kieskeurig

Features Score: 3
Deze switch aangeschaft omdat ik een paar vlan's wou maken in het interne netwerk.
Webinterface is overzichtelijk en vlan's zijn makkelijk in te stellen.

Na installatie voelden de verbindingen naar het internet traag. Bleek dat er packetloss op de lijn zat (20% ~ 50%). Er was wel firmware update beschikbaar maar via http kan je deze dus alleen flashen onder Windows met Chrome. Op andere browsers/ besturingssystemen staakt de procedure.

Nadat het apparaat van nieuwe firmware was voorzien, startte hij met de default configuratie. Alle vlan's weg, 3 DHCP servers door elkaar, was niet handig. Ik ging er vanuit dat hij naar fabrieksinstellingen was gegaan, maar na nog een keer de switch herstart te hebben had hij de vlan instellingen wel weer terug, vreemd.

Helaas loste de nieuwe firmware de problemen niet op. Connecties naar het internet werken niet lekker en om de zoveel dagen stoppen de connecties intern ook. Even de stekker er uit er in en het loopt weer.

Na 2 weken nu de stekker er definitief uitgetrokken en een andere switch besteld.

Heb jij ook een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108E?

Het lijkt erop dat je een maandagochtendmodel hebt gekocht. Ik heb dezelfde switch en die werkt naar behoren, het ding levert een consequente 100MB/s als ik van Windows machine naar Windows machine kopieer. Daarnaast is dit eigenlijk een van de "standaardswitches" die je veel in kantoorgebouwen ziet liggen, dus het zou goed moeten werken.