Specificaties PS4 • Actie, MMO, Shooter • 16 jaar - Bekijk alle specificaties

Destiny 2, PlayStation 4 Review

Oblivious_Eagle 18 oktober 2017, 158 views Product gekocht

Destiny 2, PlayStation 4

Destiny 2 is een waardige opvolger van Destiny 1, ookal zijn er wel wat dingen die ik mis.

Pluspunten

• Waardige upgrade in Graphics
  • Weereffecten (Dit was niet in deel 1)

Minpunten

• 30 FPS, alweer.
  • Weinig replaywaarde, echt weinig.

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4

Destiny 2 is de opvolger van het eerste deel, Destiny

Alhoewel Destiny 2 op het eerste gezicht heel simpel op een reskin lijkt, heeft het toch echt diverse verschillende dingen.

De wapens in Destiny 2 lijken op die in Destiny, althans de Suros series in wapens, Omolon lijkt er vrijwel niet meer op. De Vanguard wapens zijn niet te herkennen, deze zijn compleet veranderd.
Ook de geluidskwaliteit van het spel is onder handen genomen door Bungie. Er zijn een aantal nieuwe geluiden die ervoor zorgen dat de Atmosfeer veel beter en fijner is om naar te luisteren.
De nieuwe planeten zijn een waardige toevoeging. Ookal zijn de enige planeten waar je echt een tijdje zal doorbrengen Earth en Titan, Earth heeft nu de European Dead Zone, een prachtige plek en ook zeker de moeite waard om even te bekijken, vooral de lost sectors. Titan is een mysterieuze waterplaneet waar nog allemaal onbekende wezens zwemmen in het water. Eentje hiervan is een Leviathan, vele hopen dit reusachtige wezen nog een keer te zien, waaronder ik.
Helaas helaas heeft Destiny 2 op het moment dat ik deze review schrijf nog steeds, maar 4 rassen, De fallen, vex, hive en de Cabal, met mogelijk eentje in een late DLC, genaamd "The Darkness" Hierover is nog vrij weinig bekend.

Destiny 2 heeft een aantal nieuwe dingen, patrolquests, dit zijn quests waarmee je bijvoorbeeld exotische wapens kan krijgen. en ook de Lost Sectors en Adventures zijn een waardige optie om even te bekijken.

Wederom heeft Bungie geleerd van hun fouten. Ookal zijn er nog een aardig aantal fouten, die zou ik hier even noemen.
De game is veeeeeeeeeeeel te makkelijk, het krijgen van exotische engrams geeft helemaal geen kick meer, ze zijn niet zeldzaam, en je kan ze overal van krijgen.
De fixed roles zijn leuk, maar heeft helemaal geen grind meer, sommige mensen waaronder ik vonden het een kick geven als we na uren grinden eindelijk die perfecte roles kregen, die kick is nergens meer te vinden..

Destiny 2 richt zich meer op nieuwe spelers, dan op de echte Destiny year 1 veteranen, waar ik een van ben. Het spel is te makkelijk, er zit geen enkel beetje skill meer in dat wij veteranen in Destiny hadden, geen kick en helaas, ook weinig plezier voor ons. Ja, het is leuk om zo nu en dan te spelen met je vrienden, maar dat is het ook wel. Nadat je de game hebt uitgespeeld is er vrijwel niks meer te doen, een beetje exploren en de nightfall en raid doen, ookal is zelfs dit niet meer nodig door het clansysteem waar je anderen het voor je kan laten doen.

Ik ben eerlijk als ik zeg dat Destiny 2 het voor de nieuwe spelers waard is, voor de veteranen daarentegen, ben ik zeer teleurgesteld. Ik was extra hyped en heb de limited edition van 120 euro gekocht, ik gebruik geen van de spullen nog omdat ze vrijwel nutteloos zijn na de 220 Light.

Voor de nieuwe spelers:
Destiny 2 is een leuk spel om je destiny experience mee te starten, ookal zou ik je aanraden om ook even Destiny 1 te kopen met alle bijbehorenden zodat je kan zien hoe het is veranderd.

Voor de veteranen:
Destiny 2 is helaas in mijn ogen een negatieve aanpassing in de Destiny series, het is een zeer makkelijk spel met een kick die niet meer aanwezig is nadat je een exotisch of legendarisch wapen of armorstukje krijgt. Het doen van Trials of the Nine en de Raid of Nightfall is leuk, maar hetzelfde principe hier, Trials of the nine is zo aangepast dat Osiris nergens meer te vinden is, de lighthouse was een ware droom voor crucible spelers, nu niet meer, de Spire is een saaie witte plek met teveel blauw, het is heel erg klein en ziet er lelijk uit. Destiny veteranen, wees op je hoede want de Spire is het kleine beetje moeite niet waard. Trials wapens hebben niks meer met Osiris te maken, de welbekende Vision stone of Doctrine of passing zijn er niet meer, met een kleine kans dat die terugkomen.

In short,
Destiny 2 is een bijna negatieve aanpassing aanpassing aan het Destiny universum, voor de nieuwe spelers is het leuk, voor de veteranen is er vrij weinig aan. Al helemaal doordat je nu al kunt voorspellen dat we weer moeten gaan betalen voor meer content.

De Destiny 2 campaign is beter, maar ook kleiner, ze hadden hem langer mogen maken.

Heb jij ook een Destiny 2, PlayStation 4?

Meer advertenties

Minpunt 30fps? Koop een fuking pc
Dat is het probleem niet, ik heb ook een PC. Maar sommige games speel ik op PS4 omdat daar meer mensen opzitten die ik ken, dus is het ook wat leuker.