Specificaties 5,7" • 2880x1440 • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

LG G6 Zwart Review

kanem0chiTestpanel 18 oktober 2017, laatste update op 23 oktober 2017, 4.624 views Testpanel

LG G6 Zwart

De G6 is een interessante telefoon met wat apartje trekjes. Het scherm is een goede nieuwe feature, alsook de handige wide-angle camera, maar de keuzes voor hardware en software is een vraag voor mij..

Pluspunten

• Mooi en goed 1440p scherm dat een handige 18:9 ratio heeft
  • Behuizing is erg degelijk en ook nog eens waterdicht
  • De wide-angle camera is echt een goede toevoeging
  • Nu voor minder dan 450 euro een goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Bezels zijn minimaal, waardoor het kleiner is dan de G5, maar met een groter scherm
  • Batterij doet het redelijk tot erg goed voor een 5.7" 1440p scherm

Minpunten

• Aparte keuze destijds voor de Snapdragon 821
  • Selfie camera zit boven het scherm, maar daardoor wel wat kwaliteitsverlies
  • Software heeft wat Apple trekjes, maar is gelukkig erg stabiel
  • Een echte vingerprint magnetron op zowel de voor als achterkant

De LG G6 was / is al meer dan zes maanden geleden geďntroduceerd, maar met 4GB RAM, Snapdragon 821 processor is het nog steeds een erg interessant toestel. De V30 van LG zit er aan te komen, maar ik moet zeggen dat LG weer de focus heeft gelegd op de punten waar nog steeds veel te winnen valt, betrouwbaarheid met degelijke stapjes innovatie, zoals een 18:9 ratio scherm (Zie mijn Tweakers blog) en een groothoek lens als tweede camera. Mijn naam is Martijn, en welkom bij mijn LG G6 Review, die mogelijk is gemaakt door tweakers.net en LG.nl.

Graag hoor ik van jou in de comment sectie wat jij van de review vindt, het toestel en wat je van de video vindt, om zo een nog beter beeld te krijgen van de LG G6.

INLEIDING
Laten we beginnen dat er 4 features zijn die ik te gek vind.. waarvan de eerste toch echt wel een 18:9 ratio, 1440x2880 resolutie, FullVision display is. Een ander eigenschap waar ik erg naar uit kijk is de camera met groothoeklens met een erg goede optical image stabilisation (OIS). Daarnaast heeft het toestel ook nog eens een IP68 rating waardoor het waterdicht en stof vrij is tot op zekere hoogte, en om dit allemaal aan te sturen is er een grote batterij van 3300mAh in te vinden, wat naast de hardware dit tot een uniek toestel maakt.

LG V30
Voordat we echt beginnen, ben ik wel benieuwd of jullie interesse hebben om een vergelijking te zien tussen de LG G6 en de V30 van LG, aangezien dit toch een soort van opvolger is met een hogere body-to-screen ratio, betere camera met meer video functies en nog heel veel meer.

Ik heb er al eventjes mee mogen spelen zoals je ziet, maar laat mij in de reacties hieronder weten of je meer wilt zien en wat precies, of stem hier door een reactie achter te laten.

DISPLAY
Laten we beginnen met het display, want dit is de eerste keer dat ik een telefoon met 18:9 scherm gebruikt en ten tijde van de eerste keer de LG G6 in mijn handen gehad te hebben, is dit een soort van verademing. Waarom hebben fabrikanten dit niet eerder gedaan? Normaal gesproken zou 5.7” voor vele te groot klinken, maar als je het toestel naast de LG G5 plaatst met 5.3” scherm, dan is de LG G6 kleiner dan de G5. Apart hea? :)

De resolutie is lekker hoog met een 1440p scherm, wat met 450 nits lager is dan het gemiddelde van 500 of op sommige toestellen 600, maar gebruik in fel zonlicht is zeker goed te doen. Dit komt onder andere doordat ze gebruik maken van DolbyVision en HDR10, dat lichte onderdelen op het scherm extra fel maakt, waardoor met dezelfde Nits waarde, het nog steeds erg goed af te lezen is in zonlicht.

Het scherm ziet er accuraat uit, kleuren zien er rijk uit al lijkt de verzadiging iets aan de hoge kant en is het contrast goed.

DESIGN
Van het (Modulaire) design op de G5 werd ik niet heel warm, maar dit toestel maakt mij toch wel een beetje warm. We hebben glas op de voor en achterkant dat erg goed aanvoelt en niet te krassen was door mijn sleutels. Het buigen of torderen lukte ook niet.

Aan de onderkant van het toestel vinden we de USB Type-C poort, Microfoon (welke onder andere de gehele voice over voor mijn video heeft ge-record), speaker welke erg goed is en je kan luisteren in mijn video review hier. Aan de rechterkant hebben we de volume knoppen, linkerkant de simtray welke ook nog plaats heeft voor een MicroSD kaart. Bovenop hebben we een microfoon en de lang-verloren 3.5mm headphone jack, YAY! :D Achterop hebben we de twee camera’s en een vingerafdrukscanner welke ook nog als power button dient.

Al met al zit het design dus erg goed in elkaar, voelt het erg premium aan en heb ik hier ook niks over te klagen.

WATERPROOF
LG heeft de G6 water en stof dichtgemaakt, wat ik persoonlijk een erg fijne feature vindt. Je kent mij misschien vooral van Chinese telefoons, en dit is vaak een groot gemis. Tevens vindt ik voor de prijs die LG nog vraagt voor het toestel, een IP68 rating een erg goede toevoeging die de prijs rechtvaardigt. Zoals je in de foto of in de video review hebt kunnen zien, hardhandig in een bak met water laten vallen/schuiven is geen probleem.

CAMERA
Als “Youtuber” vind ik camera’s erg belangrijk, omdat dit een erg goed beeld kan geven van wat er om je heen gebeurt. LG heeft twee camera’s en OIS toegevoegd, dus dat is een goede start.

Het toestel is een flagship, maar de sensoren zijn redelijk low/mid-end. De IMX258 zit ook in toestellen van rond de 120-130 euro, en de andere sensor, de S5K3M3 sensor is redelijk nieuw, maar in hetzelfde prijsklasse te vinden. Al met al begin je met gemixte gevoelens naar de camera te kijken dan.

De foto’s die je met het toestel maakt zijn over het algemeen redelijk tot goed. Vooral in normaal/goed daglicht hoef je je niet druk te maken. De dynamic range is goed en dat is vooral goed te zien in foto’s waar de exposure wat moeilijker is. LG is wel een beetje aggressive met de sharpening van de foto’s.

Afbeeldingen die met weinig licht of in het donker geschoten zijn, heeft de LG G6 wat moeite wat mede komt door de relatief kleine camera sensor. Het resultaat is met weinig licht dat er ruis te zien is, terwijl in het donker maar weinig op de foto te krijgen is. Gelukkig zijn er wel aardig wat manuele opties, waardoor je evengoed nog een erg redelijke foto kan maken.

De video feature is iets waar ik zelf altijd veel waarde aan hecht, aangezien ik veel van mijn Youtube video’s gewoon met mijn smartphone film. Optische stabilisatie is dan ook erg fijn om te hebben en ik ben zeer onder de van de stabilisatie. In de video hieronder kan je nog meer foto’s zien, alsook de video samples. Vergeet je niet om op 4K te kijken? :)

Als laatste hebben we nog de selfie camera, welke het op het eerste gezicht goed en leuk doet. Aangezien er wat beperkte ruimte is om een goede sensor te plaatsen, heeft LG voor een hele kleine sensor gekozen wat resulteert dat de samples niet op en top zijn, maar best goed voor Social Media te doen zijn.

De SK Hynix Hi-533 is een 1/5” sensor en wat ik zelf erg, erg fijn vind is de wide-angle van 100 graden, waardoor je gewoon net wat meer op de video en foto’s krijgt. Gelukkig valt de kromming mee, waardoor photo’s erg natuurlijk lijken. De exposure is iets te hoog, aangezien de Aziaten graag wat witter willen ogen.. haha :+

BATTERIJ
Een niet verwijderbare batterij in een waterproof behuizing, met een 18:9 ratio display met een hoog resolutie scherm, en dan ook nog eens een SD 821 + 4GB RAM en een dual camera set-up zou je bijna gaan afvragen of de batterij van 3300mAh groot wel goed genoeg is om dit allemaal aan te kunnen sturen. Ik kan hier niets anders dan een duidelijk “JA” op geven. Ik ben zelf een persoon die notificaties voor alles heeft aanstaan, vaak hotspots gebruikt, de nodigde belletjes pleegt en dan ook nog eens veel internet met hier en daar een spelletje. (Yup, niet zo zeer een FB iemand, maar meer een YB fan :D ).. en aan het einde van de dag houdt ik nog 15-20% over. Net niet genoeg als je nog een avondje wilt stappen, maar met alle features die ik gebruikt.. is het een goed resultaat.

Opladen gaat gelukkig wel rete-snel, waardoor dat avondje stappen gelukkig niet verloren gaat, want via de Type-C poort laadt het toestel in minder dan 1h30m op. In de standaard test die ik uitvoer, Work 2.0, kom ik op net geen 6uur on-screen tijd uit, waarbij het scherm op redelijke hoge stand heeft gestaan. Gooi je de resolutie ook maar eventjes terug als je geen video’s/foto’s kijkt en zet je de helderheid maar ook een fractie lager, dan kan je gemakkelijk 7+ uur on-screen tijd hebben.

Al met al met ik als heavy-user best onder de indruk van de telefoon, want mijn Meizu Pro 7 Plus heeft vergelijkbare specificaties, maar die trek ik wel voor het einde van de dag leeg. :)

- - -

Nu heb ik mijn 4 positieve punten aangehaald, maar er zijn ook 2 punten waarvan ik denk.. LG..LG.. dit had ik toch net wel beter verwacht van jullie, want de hardware is een beetje controversieel en de software.. tja, Apple?

- - -

HARDWARE
De keuze voor de Snapdragon 821 vindt ik wat apart.. maar aan de andere kan snap ik het ook wel. De LG G6 komt met de Snapdragon 821, waardoor ze hun toestel twee weken voordat de Samsung S8 uitkwam. Zelf had ik liever gezien dat ze het toestel gewoon hadden geďntroduceerd met of 6GB RAM en SD 835, maar dan pas leverbaar na de S8, wat voor de echte fans geen probleem moet zijn. Want nu krijg je toch het idee van, het lanceren van een toestel om het lanceren van een ander toestel, terwijl je product daardoor minder lijkt dan de concurrent?

Het neemt natuurlijk niet weg dat de G6 gewoon snel aanvoelt, taken snel en goed uitvoert en dat je alle spelletjes gewoon goed kan spelen. De Antutu scores zijn lager dan de SD 835 en de Samsung S8, maar het neemt niet weg dat dit gewoon een heel degelijk toestel is. De software is gelukkig ook goed geoptimaliseerd waardoor alles gewoon vlotjes afgehandeld wordt. Hetzelfde geld ook voor de Geekbench scores, niet de hoogste, maar ook zeker niet verkeerd!

Na meer dan 6 maanden dat de G6 is geďntroduceerd, voelt het helemaal niet als een ‘oud’ toestel aan. integendeel, het kan nog zeker mee met de top! Ook wat betreft Wi-fi snelheid, 4G mogelijkheden en GPS zit dit nog steeds allemaal dik in orde.

Speel je graag spelletjes, dan is onder andere het spelen van Asphalt Extreme, Modern Combat 5, Temple Run 2 etc, allemaal geen probleem. Wat ook fijn is dat de heat-distribution erg goed is, waardoor het toestel niet echt warm word, wat zeker wel een plus puntje is.. maar hier in het vaak koude Bulgarije in de winter.. is een handwarmer ook wel fijn :P

Als we de vingerafdruk scanner ook als hardware meetellen, dan doet deze het ook erg goed. Het is snel en erg accuraat, met 95/100 precisie denk ik zo. Je kan altijd de video bekijken hoe snel het precies is. :)

SOFTWARE
De software is snel, smooth en dat komt waarschijnlijk omdat er toch wel echt degelijke hardware inzit, maar met de LG skin ben ik toch zelf niet zo heel erg blij, vooral omdat ik een “Stock-Android” fan ben. Alles is veranderd, ook het instellingen menu welke nu met tabbladen werkt.. mij niet gezien, want dit is onhandig zoeken naar instellingen.

Eenmaal alles een beetje gevonden te hebben, zien we dat het op Android 7 draait met een redelijk recente security patch. Het toestel was niet te updaten, waarschijnlijk om dat dit een leen toestel is, en mocht je hem niet retourneren, dan kunnen ze hem op afstand blokkeren en onbruikbaar maken.

Wat ik wel moet zeggen, is dat ik alles een beetje Apple-achtig vind. De iconen zijn vierkant met afgeronde hoeken, de app-drawer is verwijderd, maar welke nog wel terug getoverd kan worden via een app update en de algemene “look and feel”. Swipe je bijvoorbeeld naar beneden dan kom je bij de search window terecht, net als bij IOS en als je vanaf het notificatie balk naar beneden swiped bij een soort van gelijk notificatie centrum zoals Apple. Niet helemaal mijn ding, aangezien ik denk dat LG zeker wel de tijd, mankracht en resources heeft om hier een goede eigen draai aan te geven. Meizu is hier bijvoorbeeld heel goed in, terwijl dit een hele kleine speler is vergeleken met LG.

Over het algemeen zitten er de features in die je mag verwachten van Android, met hier en daar wat bloatware. Ik hoef geen Evernote te hebben, en als je het wel meeleverd, wil ik het kunnen verwijderen zonder root. Hetzelfde met andere “Services”.. neemt niet weg dat over het algemeen de software en skin wel smooth en snel aanvoelen.

CONCLUSIE
Er zijn altijd onderdelen die ik onderbelicht heb, niet besproken heb of te veel besproken hebt, maar aangezien het hier om mijn review gaat, waarbij ik vooral 4 elementen van de telefoon erg goed vindt, zijn deze wat meer uitgelicht. De hardware en software is wat mij betreft soms controversieel, want hier had LG zeker meer uit kunnen halen. Als we het eventjes snel samenvatten, vindt je de 18:9 ratio met het hoge resolutie scherm ook tof? ga voor de G6. Hetzelfde geld ok voor de batterij en het (waterdichte) design. De camera is een beetje apart wat betreft selfies, maar de wide-angle en goede optische stabilisatie is echt een fijne toevoeging, en kan ik je ook zeker aanraden om voor de G6 te gaan.

Wil je graag stock Android? Nee, dan is de G6 niks voor jou, maar met de LG skin meer op personen gericht die de Apple design graag een beetje volgen. Ook de hardware zijn wat aparte keuzes gemaakt, maar ook geweer goede. De speaker en microfoon zijn erg goed, maar waarom dan gehaast een telefoon lanceren met de SD 821 en 4GB RAM en niet 2 tot 4 weken gewacht en voor de intro prijs van 749 euro ook een SD 835 en 6GB ram erin gestopt? Want dan hadden diegene die graag naar nummertjes kijken, er ook wat aan gehad. Ga je voor de hoogste benchmarks en nummertjes, dan is de LG G6 dus niks voor jou.

Vat mij niet verkeerd op, want ik denk dat LG wel zeker een degelijk toestel op de Markt heeft gezet, die nu net onder de 450 euro te verkrijgen is, en net onder de flagship modellen van nu zit. De V30 is eigenlijk al de opvolger, en wil je graag weten hoe deze het doet ten opzichte van de G6? Stem dan hieronder of laat een reactie achter. Bedankt voor het lezen van de review, en wie weet tot de volgende. :)

Martijn

Heb jij ook een LG G6 Zwart?

Reviews door de redactie

Klasse review met errugg mooie kiekjes. :D

Gaat deze je huidige toestel vervangen? Speaking; welke gebruik je nu eigenlijk? :+
Thanks thanks! Helaas moet deze weer ingeleverd worden, maar ik kan mij er zeker wel in vinden om deze langer te gebruiken als mijn daily driver. Ik heb nu de Meizu Pro 7 plus als daily driver, maar vandaag de Xiaomi Mi Mix 2 ontvangen. Misschien dat dit mijn nieuwe daily driver wordt?

Wat is jou daily driver? Leagoo Mix?
Oef.. Mi Mix 2. :D :D Ik verwacht daar ook een review van te zien? ;)

Ik heb de Leagoo inderdaad een tijd gebruikt maar ben nu de Xiaomi Mi Note 3 aan het testen. Daarna de Mi A1 nog dus vooralsnog zit het allemaal wel snor. :)
Haha, jaaaaa een Mi Mix 2 O+ :> :9~ :D

Natuurlijk, de review zal eerst op mijn YT kanaal te vinden zijn, een paar dagen later Tweakers. Je weet me dus te vinden als je de eerste wilt zijn :)

Note 3 en A1.. staan ook nog op mijn wish-list.. net als de Mi Notebook Pro, en nog heel veel andere tech gadgets hahah
Gaaf! Gezien ik gecharmeerd ben van MIUI en het uiterlijk van de Mi Mix 2, belooft dat wat.. En ik weet je kanaal inmiddels te vinden dus dat gaat goed komen. :P

Mi Notebook Pro is inderdaad érg interessant. Dikke quad-core CPU, prachtige behuizing en een typische Xiaomi-prijs. Je hebt dus (vooralsnog) niet weten te regelen dat je er een krijgt? :)
haha, 'krijgen' is een erg mooi woord, maar gebeurt zelden helaas haha! Misschien met 100.000 subscribers, maar nu nog lang niet :P

In ieder geval super om te horen dat je me overal al weet te vinden, zelfs in Bulgarije ;) haha

[Reactie gewijzigd door kanem0chi op 20 oktober 2017 09:04]

Mooie foto's. Waar zijn die mee gemaakt?

ps, 'vingerprint magnetron' zal wel een autocorrect foutje zijn :o
hahaha, Magnetron :D Bijna te leuk om te laten staan? haha

De foto's zijn natuurlijk met de LG G6 gemaakt ;) of bedoel je dat niet? :P

[Reactie gewijzigd door kanem0chi op 19 oktober 2017 09:20]

ik bedoel de foto's waarin je een G6 in je hand hebt. Of had je er 2? 8-)
hahaha, heb de spiegel zo geplaatst dat ik eigenlijk een selfie nam :Y) 8-)

Sony A6300 en Canon 70D met prime lens haha
Goede review. :)

Hoe is nu eigenlijk dat Dolby Vision op zo'n toestel? Geeft dat een beetje een 'wow' effect, of valt het toch wat tegen?
Ik heb nu een Nexus 5x en daarvoor een LG G3. De toestellen van LG hebben meestal wel een goede prijs voor wat ze leveren. Ook is er meestal wel redelijk wat community support voor custom roms. Daarom overweeg ik nu de G6. Ik mis nog altijd mijn micro-sd kaartje, die past niet in mijn 5x :9

[Reactie gewijzigd door Samueldw op 21 oktober 2017 10:43]

Haha, micro-SD kaartjes, dual SIM etc blijven altijd leuke marketing truukjes vindt ik persoonlijk. Zijn genoeg toestellen die 2 sim kaarten plus een SD kaart ondersteunen.. maar volgens mij scheer Arnoud hier laatst een artikel over dat het vooral de telecom partijen zijn die het tegen houden. Zelfde verhaal natuurlijk met de 3.5mm headphone jack.. voor mij soort van belangrijk, omdat ik soms voice-overs voor mijn YouTube kanaal hiermee doe via een externe microfoon.

Wat betreft de Dolby Vision.. de Mi6 heeft een soort gelijke feature.. en het is naar mijn idee echt wel een toegevoegde waarde en handige feature om te hebben.

Thanks voor je feedback! Zou je een review van de V30 willen zien? :)
Ja, de 3.5mm headphone jack is voor mij ook wel een must. Ik heb een tijdje een HP iPAQ 600 gehad en een Palm Treo 750. Dat was altijd zo'n gedoe, met zo'n convertertje.

Ik zou graag een review zien van de V30. Ben wel benieuwd hoe die zich verhoudt tot de G6 en andere high-end toestellen. Helaas wel buiten mijn budget :)

Ik weet niet hoe lang je het toestel precies had, maar heb je veel security updates voorbij zien komen?
Twee weken, maar omdat dit een test-toestel is, hebben ze andere software erop zitten heb ik opgemerkt. Mocht ik namelijk het toestel niet retourneren, dan kan LG op afstand de telefoon onklaar maken, waardoor niemand er wat aan heeft om het door te verkopen. Updaten naar een nieuwe OS versie ging niet, dan gok ik dat security updates er ook niet tussendoor komen. :)

Dit is ook een van de redenen waarom ik vaak met review toestellen nooit mijn echte Google account gebruik, aangezien je nooit weet wat ze er mee hebben gedaan. Just a tip :)
Ik gebruik een Lumia 950 en een Nokia 6 :)
Twee toestellen, altijd beter dan 1 :*)

Ik gok zomaar een werk en privé toestel haha
Mooie uitgebreide review met veel foto's en een eigen youtube review, nice! Ik kan alleen nog als tip meegeven: maak eigen headers aan. Alleen een tekstueel kopje waar de volgende alinea's over zullen gaan is goed. Maar geef je eigen draai eraan met een mooie header is toch beter. Niet dat dat afdoet aan de rating die blijft +3 zonder twijfel!
Hi Joosie! Thanks voor je comment! :)

Ik heb tijdens eigengemaakte kopjes en headers gehad. Daar ging op een gegeven moment zoveel tijd en werk in zitten vanwege de vele verschillende merken die met review requests aankwamen, dat ik (naast het feit dat YT ook erg leuk en edit-intensief is) ik een keuze heb gemaakt om goede pictures + video te hebben, strakke uitlijning probeer te hebben door lijnen te gebruiken met bijbehorende content om zo mijn review goed tot zijn recht te brengen, in plaatst van visuele trucjes doen om zo een review langer te maken, onoverzichtelijker te maken etc. Hoe gemakkelijker ze door je review heen scrollen, zonder te veel 'clutter' tegen te komen, hoe langer ze blijven hangen, meer lezen en reageren.

Sommige maken een foto van een power cable van een monitor. De kabel verpakt, de stekker zelf en bijv. de VGA aansluiting van de kabel. Mij niet gezien. Gewoon 1 goede foto, en doorgaan met de content. Zelfde dat sommige lijsten van specificaties laten zien, dan nog wat marketing materiaal van de fabrikant en dan pas bij hun review aanbelanden. Nee dank je, als ze een review lezen, dan weten vele al wat de specs zijn, ze willen gewoon direct met de review beginnen, niet eerst 2x a 3x scrollen om dan bij 3 plaatjes van een stekker uit te komen. :)

Misschien ook gelijk een tip naar jou review toe, je hebt heel erg veel videos van andere, wat jouw 'eigen' content haast verzuipt daardoor, en daar draait het allemaal om. Als ze bijvoorbeeld al die videos willen zien, plaats dan een linkje, met 1 belangrijke video met bijbehorende tekst. Voor video's gaan mensen toch wel naar YT, en dat kan ik je bevestigen ook. Deze review is nu 2.000 + keer bekeken, waarvan +- 200 mensen de video hebben bekeken, en deze staat al boven aan in de review. Als ik jou was, zou ik de videos weghalen, en meer content zelf maken, want midden in de reviews doen video's helemaal weinig :)
Als je inderdaad veel review requests binnen krijgt en zeg 5 tot 10 reviews naast elkaar in de steigers hebt staan snap ik je keuze. Voor mijzelf is het geen visueel trucje om de review langer te maken maar omdat ik geen fulltime/pro reviewer ben kan het zo voor die ene review die ik dan een keer maak wel uit. Persoonlijk vind ik het namelijk niet afleiden van de tekst, het voelt niet aan als clutter. Het kleed de wall of text die een userreview is beter aan en geeft zo een mooier onderscheid.

Mee eens, beter een goede overzichtsfoto dan elk ding apart fotograferen. Voor specificaties heb je inderdaad dat de lezer daar al van op de hoogte is vaak. Daarom vind ik een verwijzing naar de specificaties in de pricewatch afdoende. Klopt, maar dat heb ik met een reden gedaan: volledigheidshalve. Het hoort niet af te leiden van de tekst maar meer als achtergrondinformatie te dienen. Dus ik zal het wel aanpassen en een kopje: achtergrondinfo of wil je meer zien: zie vid 1 t/m 9 van maken.
Haha, ja ik snap jouw punt ook volledig. Zelf ben ik de laatste tijd ook meer van Back to Basic, dus misschien ook wel daarom. Dat het de review een betere opmaak geeft ben ik het dan ook gedeeltelijk met je eens :)

Ja, ik denk dat je beter eerste de review zelf kan schrijven, en doorverwijzen naar het kopje "extra informatie" met de video's bijvoorbeeld. Zo komt jouw review eerst goed in beeld met jouw ervaringen, en als ze e het nog meer willen zien dan komen ze wel bij de extra informatie uit :)

Je staat trouwens in de top 10 van populaire Gebruikersreviews, gefeliciteerd :))
Voor elk wat wils natuurlijk ;) Ik vind kopjes wel wat fraaier en persoonlijker (je kunt voor veel artikelen dezelfde kopjes gebruiken). Dat hoeft niet gecustomized te zijn per review. Het is jammer dat Foritain daar eerder ook al vanaf is gestapt.

Het toevoegen van specificaties zie ik als het uitvoeren van een extra opdracht bij je huiswerk. Vooral bij Chinese merken zie je dat de specificaties niet kloppen en ook op de site van Tweakers zie je niet precies alle info. Het is handig als een reviewer het controleert en erbij zet. Het hoeft niet, het stoort niet, maar het is wel info waar men op zou kunnen wachten.

Ik zie bij de foto's vooral veel beelden van de telefoon in je hand en dat is prima, maar het komt in 50% van de foto's naar voren. Persoonlijk zou ik daarnaast ook meer van het OS, screenshots en wat meer praktijk voorbeelden willen zien. Je hebt een aantal foto's laten zien, maar alle filmpjes zijn in 1 gecombineerde review-compilatie geplaatst. De kwaliteit van de camera is hierdoor nauwelijks uitgelicht en dat vind ik een belangrijk element bij een smartphone. Ok, het hoeven geen reviews te zijn van +/- 5000 woorden, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken. Om reviews niet te lang te laten worden, kun je ook gebruik maken van klikbare thumbnails.

Ik kan me voorstellen dat je het erg druk hebt met het maken van video's e.d. maar als de inhoud van de reviews achteruit gaan dan is het wel jammer. Ik zou zeggen, ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Niet iedereen kan het niveau van @Foritain aan (al probeert @pclinde het wel een beetje ;)).

Tenslotte wil ik je wel complimenteren met het verminderen van reclame (in je reviews), ik ben blij dat je iets met die feedback en tips het gedaan. Het leidde enorm af en dat viel ook op aan de scores die men aan je gaf.
Wat betreft die kopjes en specs, ieder zijn ding. Zelf probeer ik iets minder de 'te gekke en onbekende' meuk te reviewen, want dat levert in veel gevallen nagenoeg alleen extra werk en we willen toch allemaal een beetje waardering voor ons werk hebben. :)

Wat betreft de foto's, screenshots en de manier van schrijven van een review etc, dit probeer ik elke keer net iets anders te doen. Ik wil namelijk geen fabriek zijn om 400+ reviews op diezelfde manier te doen met een dergelijke structuur. Met cijfertjes en nummertjes voor het overclocken is dat heel handig en goed. Maar een telefoon, headphones, smartwatch is net wat anders. T.net heeft bijvoorbeeld al een review geschreven met veel inhoudelijke toelichtingen. Hetzelfde maar in andere woorden doen vindt ik dan ook saai en heeft geen toegevoegde waarde, met deze user-review wilde ik graag mijn wat meer aandacht brengen op de 4 punten die ik er echt uit vindt springen, en 2 punten die wat apart zijn. Hierdoor denk en vindt ik dat de review echt een gebruikers-review is, en geen fabrieks ding is. Dat is wat ik dan ook zie, merk en heb geanaliseerd van de 300.000 + views die ik in 1.5 jaar hier op t.net heb gegeneerd. Ik schrijf misschien wel veel minder review dan bijvoorbeeld Foritain of PClinde, maar doordat het geen fabriekswerk is, product ook echt in het dagelijks leven gebruikt is en voor de lezer dit ook te zien is, kan de lezer een veel beter verwachtingspatroon maken voor de producten die ik review. Vandaar dat mijn reviews nooit zo als die van andere zullen zijn, omdat ik graag mijn ervaringen wil delen, en de manier waarop ik dat doe, spreekt waarschijnlijk een hoop mensen aan, want anders waren deze resultaten er niet.

Ditzelfde zie je ook goed met mijn Youtube kanaal. Met 6 maanden 1.000.000 views geneneren en 3.000 subs vanaf 0 is gewoon heel lastig, maar met de resultaten die ik zie, denk ik dat ik het aardig goed doe.

Neemt niet weg dat ik je opinie en feedback belangrijk vindt, want T.net gebruikers zijn over het algemeen gewoon wat kritiser dan de rest, waardoor ik probeer mijn content probeer te blijven te optimaliseren.

Vandaar dat ik bijvoorbeeld ook gestopt ben met 10 benchmarking tools te gebruiken en van Antutu 5 keer te testen en dan het gemiddelde neem. Mensen willen geen nummertjes zien, ze willen weten of A en B werkt, die snel genoeg is en welke optionele features er bij zitten. Dat Antutu 5x gedraaid heeft, heeft voor maar weinig mensen een extra toegevoegde waarde. Ssamen met het feit dat ook T.net meer naar de massa gaat, denk ik dat dit alleen nog maar verder toe neemt :)
Leuke review. Zal straks de details lezen. Jij hebt als ik het goed heb ook een tijdje de one plus 3t gehad. Wat is in jouw ogen het grootste verschil?
Hahah, thanks! Ben benieuwd of je nog iets nuttigs hebt gelezen in de review :)

Yes! Tijdje gehad, maar het verschil zit hem vooral in Software skin en screen ratio dan de snelheid. Beide voelen goed aan, en qua camera is het wat lastig om te vergelijken, maar de groothoeklens ben ik wel echt fan van!

Welk toestel gebruik jij?
Mooie review wederom :) +3
Zoals altijd, bedankt Vector! Welk toestel gebruik jij?
Nice one weer, @kanem0chi! _O_ +3
Goede foto's en een goede indruk van de foon.
Dank je welk Jolke :) Foto's van echt dagelijks gebruik vindt ik persoonlijk erg belangrijk, zodat iedereen zich beter kan inleven. Thanks! :)
Leuke review! Maar ik heb een Iphone se, 1tje voor prive en 1tje voor mijn werk. Die laatste ging stuk en kreeg ik een android te leen, maar ik kan niet meer wennen aan non-apple ois. Neverheless, I liked the review!
Dank je wel René voor je comment! :) Wat jij hebt met iOS en Android, heb ik met Mac en Windows. Mac werkt op zoveel manieren fijner voor mijn taken en doeleinden. Zou je een review van de V30 willen zien?
...wat is een V30? (Ik heb echt geen idee. )Maar sure, geef een link :)
Haha, de V30 is LG's nieuwste flagship, met een sterke focus is op videography. :)
Mooie review weer! :Y)

Wat ik bij mijn oude Samsung nog wel eens had was dat het geluid een tijdje heel blikkerig of gedempt klonk nadat de telefoon nat was geworden, heeft die LG daar ook last van? 8)7 Jammer dat mn huidige telefoon niet waterdicht is... :X
Dank je wel!

Haha, ja dit is met veel telefoons zo. Er zit een soort van gaasje voor de speaker die het water opvangt en niet door laat. Dit water moet eruit druppelen, en dan klinkt het geluid weer normaal. Eventjes blazen kan soms al veel helpen! :)

Wat is je huidige telefoon dan?