×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

NZXT Kraken X52 (met AM4 support) - Reviews

Specificaties CPU (closed loop), 120mm (2 fans) - Bekijk alle specificaties

NZXT Kraken X52 (met AM4 support) Review

gnik 15 oktober 2017, 186 views Product gekocht

NZXT Kraken X52 (met AM4 support)

Mooi product dat te kort wordt gedaan door de zeer brakke software

Pluspunten

• Koelt goed
  • Eenvoudige installatie
  • Ziet er mooi uit
  • Inifinity led

Minpunten

• Leds werken alleen na opstarten CAM software
  • CAM software heeft admin privileges nodig
  • CAM software loopt vast na inloggen

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Ziet er echt super mooi uit met die infinity led. Koelt ook goed en was makkelijk te installeren. Helaas is de software is om te huilen zo slecht.

De instellingen voor de led verlichting worden niet in de AIO zelf opgeslagen. Dit betekend dat je na elke restart de NZXT CAM moet opstarten, zodat deze software de hardware weer kan instellen. Op zich niet echt een heel groot probleem, behalve dan dat de software alleen met admin privileges opgestart kan worden. Daarna moet je inloggen met een nzxt, facebook, of google account. Maar dat werkt dus niet, waardoor je de software via taskmanager moet stoppen. De enige optie is dan om guest mode te kiezen, maar dan werkt niet alle functionaliteit. Echt zo zonde dit.

Heb jij ook een NZXT Kraken X52 (met AM4 support)?

Jammer om te lezen dat de instellingen niet worden onthouden. Dat lijkt me toch echt een basic vereiste.

Nutteloze software die iedere keer moet draaien is geen pré.
De rede die ze opgeven is dat mensen de instellingen heel vaak veranderen en persistent geheugen maar x keer te schrijven is. Als ze nu gewoon een kleine tool hadden gemaakt die auto start, instellingen zet en weer afsluit, dan zou het verder prima zijn zo.
Dat is een lamme reden.

Met de Nvidia LED tool kun je hem één keer instellen, en kun je de software daarna weer van je PC gooien. En je kun dat zovaak veranderen als je wil.
Dat klopt niet, de mijne onthoud altijd de instellingen van mijn verlichting.

Op moment heb ik de CAM software niet eens aan staan of gebruikt laatste maand of 2.
De leds op die van mij gaan echt pas aan nadat ik de software op heb gestart. Zou jij je PC eens een keer los willen koppelen van het lichtnet? Kijken of de leds daarna ook weer gewoon aan gaan.