Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs) Review

pvar02 15 oktober 2017, 310 views

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs) (Product gekocht)

Comfortabele Fitness tracker met nuttige smartwatch functies.

Pluspunten

• comfortabel (licht)
  • batterij
  • prettige interface
  • niet te veel functies

Minpunten

• niet als horloge

Ik ben een intensieve gebruiker van mijn Samsung Smartphone en ook van S-health, de fitness app van Samsung. Ik ben zeker niet sportief en heb een zittend beroep maar de laatste tijd ben ik wat meer bezig met mijn gezondheid en dieet.
Als echte gadget freak mocht een Samsung Gear Fit 2 dus niet ontbreken. Via eGlobal Central kocht ik het toestel aan voor 102 EURO, wat echt een koopje is. Waarschijnlijk ook omdat de Gear Fit 2 Pro net is uitgekomen.
Het toestel overtreft mijn verwachtingen. Het is comfortabel om te dragen, eenvoudig in het gebruik en je wordt niet de hele tijd gestoord met onnodige berichten (kan je zelf wel instellen). De batterijduur is voldoende, mijn vorige smartwatch moest ik iedere dag opladen, deze fitnesstracker (met beperkte smartwatch functies) houdt het gemakkelijk 3 dagen vol (ik zit er niet de hele dag mee te prullen, maar raadpleeg hem toch een tiental keren per dag).
Het grote voordeel voor mij is dat je veel bewuster omgaat met beweging, eten, drinken en je gezondheid in het algemeen. In combinatie met S-health heb je echt een nuttig overzicht van je dagelijkse leven, wat je meer bewust maakt en bijdraagt tot een betere gezondheid.
En nadeeltje: je kan het niet echt als horloge gebruiken, daarvoor gaat het scherm niet snel genoeg aan of je moet zelf op het knopje drukken.
Voor mij een echte aanrader!

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)?