×

Help Tweakers weer winnen!

Middle-earth: Shadow of War, PC (Windows) Review

iinsane 13 oktober 2017, laatste update op 14 oktober 2017, 207 views

Middle-earth: Shadow of War, PC (Windows) (Product gekocht)

De game is een prachtig stukje software als grote fan van deze game series. De prijs was toen ik het pre-orderde 27 euro(digitale key) en ik heb 0 gedachten dat het een miskoop is. Een minpunt zou de herhaling kunnen zijn.

Pluspunten

• Graphics
  • Verhaal
  • Abilities
  • RPG loot systeem
  • Microtransacties

Minpunten

• Hier en daar herhaling van het vorige deel
  • Microtransacties

Stabiliteit Score: 5

• RAM:Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
  • GPU: Inno3D GeForce GTX 1060 X2 3GB
  • Koeler: Noctua NH-L9i
  • GeForce Driver: Game Ready Driver 385.41
Als een enorme fan van Middle-earth: Shadow of Mordor, moest ik het vervolg pre-orderen. Ik heb alle reviews, gameplays en andere reclame(op de trailer na) niet gezien, zodat ik 100% mijn eigen mening heb.
Kwaliteit/prestatie
Toen ik de game pre-loade had ik de gedachte: "Zal het zo zijn dat ik nu moet wachten op een NVIDIA driver update voor de stabiliteit?". Gelukkig toen ik de game uittestte werkte alles prima op high kwaliteit. De game heeft automatisch mijn grafische instellingen geoptimaliseerd.

De cut-scenes spelen af met 60FPS, maar soms lijkt het alsof het dropt. De gameplay zelf runt ongeveer rond de 60-80 FPS. Op sommige drukke plekken, met een groot fortress en veel NPC's kan het een beetje droppen, maar het blijft speelbaar.

Conclusie: de game runt perfect op mijn systeem op hoge kwaliteit zonder V-Sync@1080p. Mocht je vragen hebben over mijn systeem, kijke even in mijn inventaris.
Gameplay
De gameplay is geweldig. Het spel begint direct na het einde van Shadow of Mordor. De hoofdrolspelers: Talion en Celebrimbor craften een nieuwe ring die veel kracht en een deel van Celebrimbor ziel bevat.

De game heeft meerdere Acts(4) en je hebt het gevoel alsof side-missies main-missies zijn. En dit heb ik niet vaak. Ik ga graag opzoek naar een commander of een warchief, om sterker te worden.

Gelukkig hebben ze gewerkt aan het combat system. In het eerste deel kreeg je heel vaak een groep van 20 enemies tegen je en dat was lastig om daarna ook nog is een commander te verslaan. In dit deel is dat opgelost. Wanneer je een groep aanvalt, kunnen ze een banner plaatsen, die meer enemies aantrekt, ook kunnen ze alarm slaan.
RPG-Loot en microtransacties
Wanneer je een commander, warchief, of overloard verslaat, krijg je loot van ze. Ze kunnen armor of wapens droppen die je sterker maakt. Andere enemies kunnen silver droppen(gratis in-game currancy) of orbs die je wapens kunnen 'enchanten' voor meer damage, flame damage, noem maar op.

Daarnaast is er, jazeker, microtransacties om gold(betaalde in-game curranc) te kopen. Er zijn verschillende pakketten, en hoe meer je uitgeeft, hoe meer gold je krijgt. Het minimale is 500 gold voor 5 euro.

Ik heb mensen horen zeggen dat ze het onzin vinden dat dit erin zit, maar ik vind dat helemaal niet erg. Het spel is makkelijk te doen zonder extra geld uit te geven aan lootboxes. Je kan namelijk met het silver, wat je krijgt in game, ook lootboxes kopen. Mijn tip is wel, spaar al je silver op tot je ongeveer level 30 bent, anders gooi je al je silver weg.
Persoonlijk ben ik heel erg blij met deze game. Ik heb nu ongeveer 15 uur in het game zitten binnen 3 dagen. De gameplay, combat system, loot system vind ik erg fijn werken, en de nieuwe dingen zoals forten veroveren vind ik erg verslavend(jammer dat er maar 4 zijn in het begin).

Microtransacties nogmaal, het kan prima zonder! Mensen moeten niet zeggen dat het de game verpest, want ik heb nog nooit gedacht 'Ik moet lootboxes kopen, anders lukt het nooit'.

Laat me weten wat jullie van mijn eerste uitgebreide review vonden, en als jullie vragen hebben dan hoor ik ze graag.

Heb jij ook een Middle-earth: Shadow of War, PC (Windows)?

Prima eerste uitgebreide review, wat mij betreft mag je dit vaker doen :)
Je review heeft mij in ieder geval geholpen een beter beeld van de game te krijgen!
Dank u, dat waardeer ik erg. Ik zal het vaker doen :)