Specificaties Stereo geluidsweergave - Bekijk alle specificaties

Edifier G4 Zwart Review

Frank0312 12 oktober 2017, 82 views

Edifier G4 Zwart (Product gekocht)

Na mijn aankoop ben ik de headset flink gaan testen en ben ik super tevreden over dit product. Het is een headset die qua bouwkwaliteit gewoon stevig aanvoelt. De headset voelt niet zwaar op het hoofd. Dit had ik wel bij een vorige headset van me. (Corsair H1500 7.1 Surround)

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Makkelijk te installeren
  • Goede prijs
  • Microfoon op te bergen
  • Goede equalizer
  • Mooie uitstraling
  • in verschillende kleuren te verkrijgen
  • Gave vibratiefunctie

Minpunten

• Software had meegeleverd mogen worden
  • Remote ziet er nogal "goedkoop" uit
  • Zonder Vibrate is de Bass wel erg minimaal

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik ben sinds vandaag in het bezig van de Edifier G4, deze headset heb ik uitgezocht bij MyCom. Toen ik deze headset mocht uitproberen was ik meteen overtuigd. Wat ik zelf erg fijn vind aan de Edifier headset is dat hij erg prettig draagt.
Het is een lichtgewicht headset die er ook nog eenserg mooi uitziet.Hij is uitgerust met een microfoon die op te bergen is in de headset.

De bouwkwaliteit van de headset voelt erg goed aan. Hij is erg degelijk in elkaar gezet. Het enige wat ik persoonlijk jammer vond is dat de remote die aan de kabel hangt er een beetje goedkoop uitziet. Dit in tegenstelling tot de headset.

Na hem uitgepakt te hebben ben ik eigenlijk meteen op de website van Edifier gaan zoeken naar software die nodig is voor optimaal gebruik. Deze is op de productpagina (onderaan) te vinden. In de Edifier Audio Center is lekker veel in te stellen. Je krijgt de mogelijkheid om eenvoudig de equalizer te kunnen gebruiken. Volumebediening voor hoofdtelefoon en microfoon is aanwezig. Omgevingseffecten zijn in te stellen. En alle kanalen zijn los van elkaar in te stellen qua volume.

De headset heeft op de remote een knop waarmee het mogelijk is om het geluid een boost te geven en tevens geeft hij trillingen. Ik had verwacht dat dit storend zou zijn.
Maar het tegendeel is waar. Ik ben meteen verschillende videofragmenten en audiofragmenten gaan beluisteren op mijn pc en kwam al snel tot de conclusie dat luisteren met de "Boost functie" aan veel prettiger is.

Conclusie:

Een goede betaalbare headset die lekker licht van gewicht is. Waarvan de microfoon makkelijk op te bergen is en dus ook niet te verliezen is. De headset is in verschillende kleuren te verkrijgen, namelijk zwart-groen, zwart-rood en wit-blauw.
De headset is gemakkelijk te installeren. Echter jammer dat de software niet meegeleverd is op een cd'tje. De headset is uitgerust met een hele prettige/gave vibratie-functie wat het geluid wat al waanzinnig klinkt nog een wat mooier weet te maken. Al met al een hele goede aankoop gebleken.

Heb jij ook een Edifier G4 Zwart?