OSMC Vero 4K 16GB

Specificaties DLNA -support • WiFi • 16GB - Bekijk alle specificaties

OSMC Vero 4K 16GB Review

procyon 12 oktober 2017, laatste update op 12 oktober 2017, 11.467 views Product gekocht

OSMC Vero 4K 16GB

De Vero 4K is een ultra low powered device dat nagenoeg alles afspeeld. Komt voorgeinstalleerd met OSMC heeft met daarbij de belofte 5 jaar updates te krijgen.

Pluspunten

• Zeer zuinig & krachtig
  • Bluetooth afstandbediening
  • OpenSource Media Center (5 jaar updates)
  • Geen mic in de afstandsbediening
  • Werkt met Samba shares & NFS
  • Ondersteund HDR & 4K

Minpunten

• Netflix ondersteuning in testfase
  • Kan niet uit (verbruik = 4 watt)

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik was op zoek naar een energie efficiente mediaplayer die de komende 5 jaar alles af kan spelen.
Mijn eisen waren toekomstbestendigheid, laag energieverbruik, gebruiksgemak (BT afstandsbedieling) en de mogelijkheid om shares te mounten.

Ik gebruikte al de Xiaomi Mi box (nieuws: Xiaomi onthult Android TV-mediaspeler met 4k- en hdr-ondersteuning) maar deze speelde niet alle 4K media vlekkeloos af en kon geen netwerkshares mounten.
Het andere apparaat dat ik gebruikte was een Intel NUC met een celeron processor die ook wat moeite heeft met 4K.

Voor alle specificaties een link naar de fabrikant.

Performance:
Naast alle statische zaken als productfotos en specificaties is het natuurlijk leuk om te weten of deze Vero 4K idd toekomstbestendig is. Dit moeten we voor nu even aannemen daar de belofte er is om 5 jaar updates te krijgen. Wat betreft de decodingperformance is de conclusie tweeledig.

Streamen : Want daar gebruik ik hem voor. Het afspelen van media vanaf mijn NAS is helaas hardwarematig gecapped op een schamele 100MBit/s omdat de netwerkpoort van de Vero 4K geen GBit snelheid ondersteund (en dat in 2017)..
Dit betekend dus direct dat mediacontainers met een hogere bitrate dan 100MBit/s helaas niet vloeiend gestreamed kunnen worden..

Hoewel dit op het eerste gezicht een enorme faal lijkt te zijn is hier waarschijnlijk bewust voor gekozen met kosten en energieconsumptie in het achterhoofd gehouden.. Als we uitgaan van een gemiddelde speelduur van 120 minuten mag een mediacontainer dus niet groter zijn dan 120*60*100MBit = ongeveer 72GB.
Ik denk dat dat niet snel te krap gaat worden gelukkig.

Interne opslag: Zodra je media op het interne geheugen (16GB) zet, is de vero 4K in staat om zo goed als bijna alles vloeiend af te spelen.

Ik heb hiervoor de testbestanden gebruikt die je hieronder kan downloaden.

Het 300Mbit/s bestand:
En de 400Mbit/s versie, deze speelt hij net niet helemaal lekker af.

Nog wat fotos voor een impressie van de grootte :)
[img]9C3cJK9z[/img]
[img]UiFWMPhs[/img]
[img]r2fd3a7M[/img]
[img]4Uw8cdEC[/img]

Heb jij ook een OSMC Vero 4K 16GB?