Specificaties Bedraad Qwerty met Membraan toetsen - Bekijk alle specificaties

Razer Ornata (Qwerty) Review

demokert 9 oktober 2017, laatste update op 9 oktober 2017, 163 views

Razer Ornata (Qwerty) (Product gekocht)

Mooi toetsenbord voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Design
  • Polssteun
  • Geluid (Geen harde toetsaanslagen)
  • Stevig

Minpunten

• Niet echt een minpunt, maar in het begin wennen!
  • Typt zwaarder als je van een "normaal" toetsenbord af komt.

Na afgelopen zaterdag het Firstlook event bezocht te hebben besloot ik dat ik mijzelf eens ging trakteren op een nieuw toetsenbord. Helaas was deze bij "mijn" lokale winkel uitverkocht dus daarom via Alternate besteld. En vandaag (maandag) netjes in de ochtend bezorgd.

Na jaren "normale" huis tuin en keuken toetsenbordjes gebruikt te hebben wilde ik dit keer een mechanisch toetsenbord, alleen maken die mij te veel herrie naar mijn zin. Dit toetsenbord met een membranen uitvoering is daarom beter voor mij geschikt.

Ik was niet per se opzoek naar een Razer toetsenbord, maar deze vond ik persoonlijk de fijnste toetsaanslagen hebben.

Razer is een fabrikant van invoerapparaten voor computers, gespecialiseerd in het maken van hardware die is geoptimaliseerd voor gamers.
Wil je meer info bezoek hun website: https://www.razerzone.com/eu-en

De specificaties van het toetsenbord zijn niet heel uitgebreid. Bijna alle toetsen op het toetsenbord zijn te herprogrammeren, zo kun je zelf toetsencombinaties toewijzen aan de toetsen die jij wilt. De LED verlichting onder de toetsen zijn uitsluitend in "Razer"-groen in te stellen, en dat is wat mij betreft prima.
De USB kabel is 2.1m en is volledig gesleeved. Wat mij direct opviel is het gewicht van het toetsenbord, deze is namelijk 950gram (!).

Zoals gezegd kwam het toetsenbord vandaag binnen en was netjes ingepakt door de medewerkers van Alternate:

Wat direct opvalt aan de verpakking is de opening bij de pijltjestoetsen. Ik weet zo niet of andere fabrikanten dit ook doen, maar ik vind het enorm fijn om zo enigszins te kijken of je de toetsaanslagen fijn vindt voor je besluit het uit de verpakking te halen.

Allemaal leuk en aardig maar het gaat erom wat in het doosje zit dus Unboxen maar!

Het toetsenbord zit netjes en strak verpakt in de doos met bovenop een beschermende laag hard plastic. (Handig voor diegene die aan zijn/haar toetsenbord snackt ? :) )

Zoals ik al zei zit het erg netjes ingepakt en straalt het wat mij betreft een en al kwaliteit uit.

Nu we de verpakking gezien hebben is het tijd om ons nieuwe speelgoed eens van dichterbij te bekijken!

De USB-kabel is gesleeved en is lang genoeg.

Bijgeleverd zit een polssteun wat ik persoonlijk erg fijn vindt. Ook hier is goed over nagedacht, aan de kanten waar het toetsenbord en polssteun samen komen zitten magneten wat ervoor zorgt dat de polssteun enigszins vast zit.

En aangesloten ziet het er zo uit:

Na de eerste avond erop gespeeld te hebben kan ik niet anders concluderen dat dit gewoon een erg fijn toetsenbord is.

-------------------

Ik schrijf niet vaak reviews maar mocht je hem toch kunnen waarderen laat het blijken :) , tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Heb jij ook een Razer Ornata (Qwerty)?