Samsung Galaxy Note 8 Dual Sim 64GB Zwart Review

swhnld 7 oktober 2017, 328 views

Samsung Galaxy Note 8 Dual Sim 64GB Zwart (Product gekocht)

Het is een enorme mooie smartfoon met zekere leercurve.

Pluspunten

• Snel
  • Mooi
  • Goed signaal bereik

Minpunten

• Iris scanner heeft moeite met achtergrond licht
  • Helemaal van glas

Ik heb een Samsung Galaxy Note 8 N950F/DS in de KPN winkel gekocht voor 940 Euro, ik was bij het Samsung Unpack Event geweest maar niet uitgeloot om te testen, maar vond het toestel wel mooi. Na even de kat uit de boom gekeken te hebben en aangezien ik bij de KPN niet de hoofdprijs hoefde te betalen daar de telefoon gekocht.

Uitpakken en instellen ging allemaal erg makkelijk. Wel is er opletten bij allerlei vragen want vaak kun je allerlei optie aanvinken voor toestemming terwijl er maar 1 of 2 verplicht zijn en de overige resulteren met delen van informatie en altijd je aanmelden voor marketing doeleinden.

Gezien het hele toestel van glas is heb ik uiteindelijk gekozen om er een hoesje omheen te kopen en dat is een Spigen Tough Armor geworden. Die zit er stevig omheen en beperkt ook dat ik per ongeluk een van de knoppen indruk.
Voor mijn handen, als ik het toestel met mijn rechterhand vast houd, en met mijn duim de aan/uit knop indruk, ligt mijn wijsvinger netjes op de vingerafdrukscanner. Dus waar sommigen problemen hebben met de locatie heb ik er geen last van.

Wat me wel opvalt is dat ik door het formaat en gewicht de telefoon anders vast houd dan mijn vorige Oneplus 3 en daarvoor Lumia 950XL. Die telefoons had ik leunend op mijn pink in mijn hand liggend, de Note 8 houd ik meer in het midden vast.

Over het algemeen gebruik ik de iris scanner met unlocken, dat werkt altijd behalve als er licht van achter komt en mijn gezicht in de schaduw is, dan is de vingerafdruk of PIN code nodig.

Aangezien ik geen Note gebruiker was is voor mij de S Pen wel een stukje leer ervaring, maar ik vindt het heel makkelijk om even de boodschappen te noteren en daarvoor geen echt papier meer te gebruiken wat je altijd moet zoeken wanneer nodig.

Ook wennen is de Samsung launcher, hier en daar werken dingetjes net anders dan op de Oneplus, dus dat is weer uitzoeken. Qua thema's vond ik de Oneplus ook wat beter voorbereid. Samsung heeft daarentegen een eigen winkel met thema's waardoor je overspoeld raakt met mogelijkheden. Na een paar geprobeerd te hebben ben ik toch weer gegaan voor de standaard meegeleverde hoewel ik vind dat die niet genoeg gebruik maakt van het zwarte amoled, de zwarte Samsung High Contrast thema's waren het niet voor mij.

Qua signaal merk ik dat deze een beter bereik heeft dan mijn andere telefoon, waarschijnlijk door het glas in plaats van metalen ontwerp. Waar ik thuis met mijn werk telefoon (iPhone 7 op KPN) opmerkingen krijg en naar het raam moet lopen heb ik dat met mijn Note 8 (ook KPN) niet. Hetzelfde op ons kantoor, in de printer ruimte stoort de verbinding op mijn iPhone en niet op de Samsung.

Qua batterij, ondanks alles ontdekken na de eerste keer opladen deed ik er makkelijk 2 dagen mee, en daarna zit ik op 2-3 dagen, wat ik ook uit mijn vorige toestellen haalde.

Bluethooth koppeling met mijn autoradio ging ok soepel, en verbinding is prima met bellen en SMS lezen. De andere kant hoort wel dat ik in de auto zit, maar dat was ook niet anders met voorgaande toestellen.

De software is ook stabiel. Ik heb geen crashes meegemaakt. Wel heb ik het toestel als nieuw toestel ingesteld en niet alles van backup hersteld. Mijn contacten zitten in de cloud en op deze manier installeer ik alleen wat ik wil gebruiken. Wel opvallend de Samsung mail app beveiel niet maar liet zich gewoon deinstalleren en ik gebruik nu de Gmail app.

Samengevat, de telefoon voldoet boven mijn verwachtingen, de vingerafdruk werkt beter dan verwacht ondanks geklaag in reviews over locatie heb ik er geen problemen mee. Aangezien ik best wel vaak bel ben ik blij met het goede bereik.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 8 Dual Sim 64GB Zwart?