Specificaties 34" @ 2560x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 34UC89G-B Zwart Review

Consigliere 6 oktober 2017, 309 views

LG 34UC89G-B Zwart (Product geleend)

Het vlaggenschip op gaming gebied bij LG is de 34UC89G-B die met zijn curved scherm en een range aan gameoptimizers een gave monitor is. Met zijn bezelloze scherm en strakke design oogt het erg strak op je bureau! Voor zowel Gaming als kantoor werk is dit scherm een topper.

Pluspunten

• 34 inch
  • Curved
  • Black stabilizer en Dynamic Action Sync
  • Makkelijke schroeven om de voet in elkaar te zetten
  • Overklok functie voor nog meer hz
  • Crosshair
  • Gave kleurencombo

Minpunten

• Het is en blijft een aardig bedrag dat neergelegd moet worden voor zo een scherm
  • Zoals zijn neven de UC98 en UC99 iets wiebelig bij aanraken.. maar wat wil je met 87 cm scherm !

Gamen op de LG34UC89G-B tot wel 165hz

Intro:
Na de LG34UC98-w en de LG38UC99-w kreeg ik dan ook nu de kans om de LG34UC89G-B te bekijken en testen. De LG34UC89G-B Het gaming scherm van LG dat het met uitstraling al erg gaaf maakt. De 34inch curved behuizing met scherm erin ziet er zonder bezels al supervet uit.

Specificaties:
Uitpakken/ behuizing:
Wat een doos weer... 34 inch ofwel 87cm... bijna weer een doos van een meter..., maakt niets uit want het is een LG34inch curved !! en dat maakt toch weer een hele hoop goed. Bij het openen zien we een kartonnen afdek strip met info die algemeen is voor de monitoren van LG en niet specifiek voor de monitor die in de doos zit. Weg met dat karton !! ik wil de monitor zien! maar eerst. De voet! Bij de UC98 en 99 zien we een stylish gebogen voet die zilverkleurig is, bij de LG34UC89G-B is deze echter in een hoek vorm en zwart /rood gekleurd. Als je het mij vraagt lekker stoer en agressief. De achterkant van de voet is wel hetzelfde deze loopt in een punt door en voorzien van 2 schroeven aan de onderkant. Alles in de doos heeft een eigen plekje wat eerder te zien was in de dozen van zijn neven de 98 en 99.

Bij de hoe je het wil noemen... ik noem het de boom van het beeldscherm kom je dezelfde look als de voet tegen het rood zwarte voorzien van een "sharkfin" als kabel geleider. Op de mountplaat zien we 2 nummer staan ofwel deze voet wordt gebruikt bij de UC79G en deze LG34UC89G-B. en als het geheel in elkaar zit de boom en de voet heb je toch wel een badass geheel voor je staan en dan heb je nog geen eens de monitor eraan vast zitten. Zonder het scherm voelt de voet erg stevig aan en merk je dat er weinig tot geen beweging zit in de voet als je hem van zijn plek probeert te schuiven. Dit doordat de voet voorzien is van stukken rubber zodat hij als een huis staat op je bureau. Al zou ik hem zelf graag ophangen aan de muur ;). Na het vast draaien van de 2 delen zie je ook gewoon 2 strakke vloeiende overgang tussen de 2 delen en lijkt het alsof het maar 1 deel is.

Als we het scherm op de pootjes zetten klikt deze zachtjes in elkaar met de voet. Netjes vlak zoals het hoort. Dezelfde techniek werd al eerder toegepast bij de UC98 en UC99. Ook hier bij de 34UC89G hebben ze gekozen voor het drukknopje om zo het scherm weer los te halen.

Wat er verder in de doos te vinden is natuurlijk de powerkabel en adapter, een HDMI-kabel en een Display port kabel. (Op de foto ook de sharkfin kabel geleider maar die had ik al benoemd hierboven). Ook vinden we in de doos het een en ander aan papierwerk, die hebben we meteen weer terug de doos in gemikt want wie leest dat eigenlijk. Jij? ik niet namelijk. Als laatste vissen we een dvd en het energielabel uit de doos.

Bevindingen:
Kabels aangesloten monitor op de standaard. Ready to go! nou ja eerst even wat foto's natuurlijk van de voor en achterkant. En meenemen om mee te gaan spelen.

Aan de voorkant zien we de 34inch met 1 bezelrand die noemenswaardig is. Dit laat het scherm ook zo groot lijken, groter dan de 34inch dat al groot is! De 3 bezels (boven en zijkanten) zijn zo klein een millimeter boven de rand dat dit te verwaarlozen is en alleen onderop zit de dikste bezel van wel een halve cm ongeveer, net groot genoeg om het logo erop te plakken... of hebben ze bij LG gedacht. Dat logo moet erop dus dan maar een bezel? LG...?! Verwerk je logo in de voet van de monitor en geef ons 4 minimalistische bezels !! toch? Vind ik wel. Aan de zijkanten is niets dan alleen de afwerking van het scherm en zien we ook dat het scherm aan de zijkant maar een cm maximaal dik is. Ofwel lekker strak en dun.

En achterop vinden wij de volgende zaken.De achterkant van de monitor zit op 1 ding na toch wel alles wat je moet hebben om de monitor up en running te krijgen. Hier vind je de aansluitingen die je op de LG34UC89G-B kunt vinden. Om te beginnen heb je de power aansluiting om ons vriendje van stroom te voorzien. Naast de prikkelaar hebben we de Do not use aansluiting. Deze aansluiting is bedoeld voor als je het scherm niet wilt gebruiken om hem dan aan te sluiten ;). Flauwekul! deze is bedoeld voor de Service. Hoogstwaarschijnlijk als je scherm kuren heeft of wat dan ook dat ze bij het servicecentrum hem kunnen uitlezen en eventueel resetten of aanpassen. Bovenin vinden we 2 USB3.o SS-aansluitingen waarvan de (1) is voor upstream en de (2) voor downstream. (Zegt mij niets maar zal vast in de boekjes te lezen zijn.
Daaronder hebben wij de Displayport in en nog een USB-aansluiting. Daaronder hebben we de HDMI en de headset plug-in om het aansluitsetje compleet te maken. Als laatste vinden we een mooi groot logo van LG op de achterkant van de monitor. (Zou gaaf zijn als je deze kon verlichten en het allermooist RGB! gesynct op het moederbord hint)

Onderop komen we dan het belangrijkste knopje tegen die je nodig hebt, Inderdaad de powerswitchcontrolnavigeerinstelknop. Oftewel gewoon het regelorgaan van het scherm. Ook dit is weer meegenomen van het mooie ontwerp van zijn neven, om de office schermen te scheiden van deze gamingbruut! Ook vinden we de speakers weggewerkt maar deze heb ik niet echt getest, waarom niet. Nou simpel welke gamer gamed er met monitor speakers. Precies! Boxen of headset is de manier van gamen! Je racet tenslotte ook niet met keyboard.

Bij het aanzetten en instellen van het scherm komen allerlei menu's voorbij die je op elk scherm wel vindt zoals helderheid en contrast. Een aantal voor ingestelde profielen voor shooters en racing en een paar custom profielen. Allemaal niet echt schokkend te noemen of vernieuwend.

Wat wel weer interessant is, boven in het menu zien we een aantal extra dingen. Bv Overclock en G-sync die er dan erg uitspringen. G-sync zie je hieronder bij het kopje technologie wat het inhoud. Ik heb een Nvidia kaart dus G-sync staat aan! Yes! Alleen overclock staat uit...

Overclock. Die gaan wij eens even aanzetten. Overclocken van een CPU wordt hij sneller. Gpu overklocken heb ik meer frames. Dus als ik de LG34UC89G-B overclock. Krijg ik een 35inch scherm !! nee dat kan niet... dan krijg ik 2 schermen.. Nee ook niet. Dan weet ik het niet meer want ik heb het boekje niet gelezen. Smartass. Er zit 1 ding op testen! Benchmark draaien in F1 2017 highest settings refreshrate op auto en knallen maar.

Mooie score prima te doen. En dan nu met overclock uit. Huh?! Overclock aan heeft lagere fps dan overclock uit. Maar waarom. Nog maar eens kijken bij de instellingen ingame. Waar ik na even zoeken dus gevonden heb wat het verschil is tussen overclock aan en overclock uit. Je kunt de Hz van het scherm overclocken naar wel 166hz i.p.v. 144hz dat is dus nog eens zo een 22hz extra! (Al wordt er wel verteld dat dit ligt aan type videokaart en game. Maar dan nog toch weer 22hz extra. Nog vloeiender en soepeler beeld! Al moet ik zeggen dat ik dat dus totaal niet zie. Aangezien ik zelf op een 2x24inch met 59 Hz speel normaal gesproken dus 144 is voor mij al heaven: D laat staan de 165(6) Hz.

Als we dat menu nog eens bekijken zien we ook de crosshair. Hey handig! een Crosshair in beeld tijdens het Facebooken en Dumpert kijken! Dan kunnen we makkelijker mikken bij het liken! Nee dat is niet zo het is een vast punt op je scherm waar normaal gesproken je crosshair ook staat in de shooter games. Dit kan helpen bij het beter mikken in shooters omdat de crosshair in shooters nog weleens slecht zichtbaar kunnen zijn. Je hebt de keuze tussen groen en rood en tussen een plusje en punt.
Technologie:
G-sync:
Tearing en stuttering op je monitor zijn een doorn in het oog van de pc-gamer. Gelukkig zijn deze problemen op te lossen dankzij G-Sync van NVIDIA e. Deze technologie past de verversingssnelheid van je monitor aan op die van je videokaart, waardoor je geniet van soepele gameplay zonder haperen. Net zoals DAS en Black stabilizer helpt ook dit weer mee aan een soepeler verloop van de graphics zodat je nog meer kans hebt om beter te gaan gamen.

Crosshair:
De crosshair-functie plaatst het aanvalspunt centraal en verbetert zo de nauwkeurigheid in FPS-games (first-person-shootergames). Deze functie ondersteunt ook FPS-games die geen ondersteuning bieden voor nauwkeurig richten. Gamers kunnen ook hier de crosshair-functie inschakelen om hun kansen op winst te vergroten. Persoonlijk na een aantal uur er mee getest te hebben is het voor mij niet het gewenste resultaat als wat ik gedacht had. Maar het kan zeker helpen als het licht net even verkeerd in je scherm valt en je wilt door blijven gamen.

DAS:
Met de Dynamic Action Sync kunnen gamers hun tegenstander direct en zonder vertraging aanvallen. De functie minimaliseert de invoervertraging en zorgt ervoor dat je zintuigen synchroon zijn met realtimescènes tijdens snelle acties. Dit in combinatie met de Black Stabilizer en de Crosshair zou je erg veel winst kunnen boeken in jou favoriete shooter!
Black Stabilizer:
Slecht zicht in donkere scenes wie kent het niet. Dit kost zelfs voor de meest bekwame gamers hun spel. De LG34UC89G-B bevat dus de ingebouwde Black Stabilizer kleur motortechnologie om donkere scenes helderder te maken zonder het overbelichten van de lichtere gebieden zoals lampen in tunnels of de zon die schijnt in de game. Ook helpt de Black Stabilizer met het minder flikkeren van de donkere en lichte gebieden waardoor je minder last krijgt van je ogen tijdens het intensief gamen.

Onscreen Control 2.0:
Met deze instelling kun je tot 4 schermen op je beeldscherm kwijt. Met 14 keuzes waaronder 4 PiP (Picture in picture). Voor een duidelijke visuele uitleg zie onderstaand filmpje:

Overklok:
Last but not least: Overklokken van je scherm refresh rate. Van de 144hz naar zelfs 166hz.

Vraag:
Het lezen van de review geeft je inzicht in wat erop en aan zit. Het geeft mijn visie op het product. Maar wat misschien nog wel leuker is en beter.
Wat zien jullie nu graag op of aan dit beeldscherm, of juist niet? Laat het mij onderaan in een comment weten !
Foto's:

Conclusie:
Het vlaggenschip op gaming gebied bij LG is de 34UC89G-B die met zijn curved scherm en een range aan gameoptimizers een gave monitor is. Met zijn bezelloze scherm en strakke design oogt het erg strak op je bureau! Voor zowel Gaming als gewoon het dagelijkse browsen of kantoor werk is dit scherm een topper. Door zijn meer dan 99% sRGB kleurenspectrum dus in te zetten waar je maar wilt. Het geheel afgemaakt met een IPS scherm en afgewerkt met een Antiglare 3H laag kun je hem waar en wanneer gebruiken. Bij de vorige reviews gaf ik aan dat de prijs best aan de hoge kant was, maar dit scherm is al verkrijgbaar van zo een 800 euro. Ja het is niet goedkoop maar dat krijg je al gauw bij het buigen van schermen dan buigt de prijs mee. Dit neemt natuurlijk niet weg dat je dan ook met dit scherm wel een paradepaardje in huis hebt.
Links:
LG - Website

LG - Facebook

LG - Instagram

LG - LG34UC89G-B productpagina

LG - Videotutorials ( uitleg hoe het werkt )

Heb jij ook een LG 34UC89G-B Zwart?