Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US) - Reviews

Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US) Review

sowen 5 oktober 2017, 138 views Product gekocht

Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US)

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • goede verlichting (voor typen)
  • prettige lettertype op toetsen

Minpunten

• toetsen 'te' plat
  • kan niet op tablet gebruiken en tablet opladen tegelijk

Na een half uur testen heb ik het teruggestuurd. Mooi ding om te zien, verlichting ook heel goed, maar de plattere toetsen halen iets weg van het 'plezier' van mechanisch typen, en daar heb ik het juist voor gekocht. Wellicht een 'goedkope' mech toetsenbord, maar voor mijn gevoel niet veel beter qua gevoel dan een doorsnee laptop toetsenbord.

Hoewel je het met een OTG-adapter/kabel aan een Android-toestel kan koppelen, het gebruikt dan wel de accu van je toestel en/maar je toestel kan niet (tegelijkertijd) opladen. Dat het qua omvang en gewicht 'portable' is heb ik er dus weinig aan, en omdat het zo plat is en zonder randen vind ik het eigenlijk te klein voor desktop gebruik.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor een Sharkoon SGK2 kiezen.

Heb jij ook een Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US)?

Dus als ik jou zo hoor is dit toetsenbord niet geschikt om te gebruiken wanneer je thuis een Cherry Brown hebt staan? Maar het kan toch nooit zo slecht zijn als een laptoptoetsenbord van nu? Zelfs een Lenovo Thinkpad heeft minder travel dan deze.

Tevens kwam ik volgende comment tegen op Alternate:
Goed toetsenbordje, verlichting simpel maar effectief. Wat lange travel in de toetsaanslag, wat even wennen is als je van Apple bordjes komt..
Het is misschien maar wat je gewend bent 8)7