×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties 280mm diameter - Bekijk alle specificaties

be quiet! Silent Loop 280mm Review

Lagavulin1963 5 oktober 2017, 57 views

be quiet! Silent Loop 280mm (Product gekocht)

Uitstekend product. Muisstil, koelt goed, en geen kermisverlichting.

Pluspunten

• Stille pomp
  • Stille fans
  • Koelt goed
  • Bouwkwaliteit
  • Installatiegemak

Minpunten

• Niet voor LED liefhebbers

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Ik heb de Silent Loop gekocht als vervanger van de NZXT Kraken X42. Die was nog bijna nieuw, maar omdat ik een Be Quiet Dark Base 900 kast heb gekocht wilde ik er ook graag een koeler van hetzelfde merk in.

Ik overklok niet, en op mijn Kaby Lake i5 zijn zowel de NZXT als de Be Quiet bijna overkill koelers. Toekomst bestendig zeg maar.....

De Silent Loop 280 is nog stiller dan de Kraken X42. Die laatste hoorde ik onder vollast heel zachtjes, en de Silent Loop is compleet onhoorbaar in mijn goed geisoleerde kast.

Koelprestaties? Uitstekend. In games op 3440 x 1440 (The Crew, Project Cars, Sniper Elite 4) komt de temperatuur niet boven de 45 graden bij een kamertemperatuur van 20-22 graden.
De videokaart (MSI GTX 1080 Gaming Plus) wordt onder deze omstandigheden max. 65 graden.

Wat ik prettig vind is dat de Silent Loop zichzelf regelt. Geen omkijken naar.

Kortom: een uitstekend product dat ik van harte aanbeveel.

Heb jij ook een be quiet! Silent Loop 280mm?