Raidsonic Icy Box IB-861-B Frontpaneel 5.25" Review

Corne1988 22 januari 2010, 1.014 views

Raidsonic Icy Box IB-861-B Frontpaneel 5.25"

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Netjes afgewerkt (de leds geven het oog ook wat)
  • 4 usb poorten die direct op het moederbord aan te sluiten zijn

Minpunten

• Audio en video kabels moeten nog wel via een kabel aan de achterkant van de pc aangesloten worden

Na een teleurstellende cardreader van konig te hebben gehad waarvan de usb poorten het begaven heb ik deze Icy Box IB-861-B gekocht. Deze cardreader was vrij eenvoudig te installeren en werd netjes geleverd met alle benodigdheden, van kabels tot schroefjes. Een ander pluspunt ten opzichten van mijn vorige cardreader is dat de 4 usb poorten van de Icy Box IB-861-B netjes aan te sluiten zijn op je moederbord waardoor je 4 extra usb poorten tot beschikking hebt, daar waar ik deze bij mijn vorige nog via usb kabels moest aansluiten op al reeds beschikbare usb poorten waardoor je dus geen extra poorten krijgt maar enkel een "verplaatsing".

Het is een mooi afgewerkte cardreader die eenvoudig te installeren is en goed te gebruiken. Naar mijn oordeel een prima prijs kwaliteit verhouding.

Heb jij ook een Raidsonic Icy Box IB-861-B Frontpaneel 5.25"?

En nu de cruciale vraag: kan ik er ook nog kaartjes mee lezen?

Je spreekt met geen woord over de reader zelf, geen performancetest, niets. Dat is toch eigenlijk wel de "core-business" van dat ding. Uit ervaring weet ik dat de resultaten van de lees- en schrijfsnelheid wel eens erg belabberd kunnen zijn. Die resultaten kun je maar moeilijk ergens vinden. Daarom zijn nou net de productreviews in het leven geroepen omdat soort zaken te kunnen delen.

Je kunt hiervoor programma's Atto, HD Tune, Flash memory toolkit, enz. gebruiken.

Op dat moment krijgen we info over de zaken waar het echt om gaat, want die 4 extra usb-aansluitingen...... het zal wel. Dat je je audio niet rechtstreeks op je board aan kunt sluiten vind ik dan wel weer een gemiste kans en eigenlijk onbegrijpelijk.
Er zijn enkele uitgebreide reviews op het net te vinden. Ik heb hieronder de links geplaatst.

De eerste, op mvktech, is redelijk uitgebreid maar ik ben niet zeker of het een onafhankelijke (onpartijdige) review is. Ook zijn er geen testresultaten beschikbaar.

De tweede, allround-pc, lijkt op het eerste zicht voldoende te zijn. Probleem is, ik versta geen reet duits...

De laatste is een franstalige review met uitgebreide testresultaten. Dit lijkt de meest betrouwbare en volledige review, maar ook hier geldt er weer een 'taalbarrière'. Frans leest redelijk traag.

http://www.allround-pc.co...nic-icybox-ib-861-im-test -> Duits
http://www.info-mods.com/articles-192-IcyBox_IB_861_B.html -> Frans