×

Help Tweakers weer winnen!

Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart Review

Vincent_Thunder 4 oktober 2017, 186 views

Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart (Product gekocht)

Prima telefoon. het scherm is een mooi 1080p amoled paneel,

Pluspunten

• goede cpu
  • mooi body
  • scherpe camera
  • AMOLED!
  • echte knoppen

Minpunten

• lichte burn in bij donker grijze kleuren
  • achterkant krast snel (hoesje en klaar)

een mooie telefoon voor een goede prijs.

- kort samen gevat:
ligt goed in de hand, met z'n 1080p amoled scherm.
mooi metalen body en glazen voor/achter kant.
en waterdicht met IP67 dus waterschade is niet zo snel voorkomen ;)

- langer

body:
deze telefoon heeft een mooi metalen body en glas desing.
de voorkant is beschermt met Gorilla Glass 4, de achterkant is ook van glas maar daar zijn geen specs over vrij gegeven.
door de metalen randen is het glas gedeeltelijk bescherm tijdens een "drop test" door het door het metale frame te verplaatsen.
echte knoppen, dat vindt ik zelf fijner dan software knoppen.
(ik raad altijd wel een hoesje aan)

scherm
het scherm heeft een resolutie van 1080X1920 van het schermtype amoled, dit scherm type kan pixels helemaal uit zetten waardoor zwart ook echt zwart is, op een 5,2 Inch grootte.
ik heb zelf wel helaas wel LICHTE burn in wat alleen zichtbaar is bij donker grijze tonen :(

camera:
beide camara's hebben een megapixel count van 16MP, al dat ze de zelfde MP hebben is de rear camera toch beter, maar de front camera een fuctie die je gezicht "mooier" maakt.
de low light kwaliteit is goed maar niet geweldig.

cpu en ram
de cpu is een octacore (8 core) op 1.9GHz en 3GB ram, die CPU doet een geweldige taak bij wat hij moet doen, zware phycis base games draaien goed (veel beter dan mijn oude galaxy s4 tenminste)
de 3GB ram is helaas wel aan de krappe kant, als ik al mijn recente applicaties afsluit
gebruikt de telefoon ongeveer 2GB ram, dus blijft er maar 1gb over voor alle dingen die je nog open wilt hebben.

batterij
de batterij is 3000Mah, hij haalt mij MAKKELIJK door een dag.
per dag staat het scherm ongeveer 4/5 uur aan op 50% helderheid.

stroom gebruik (mijn afgelopen 24h):
Google : 2% 59Mah
Bluetooth : 2% 59Mah

bleutooth is 24/7 verbonden met Gear s3

gear s3:
de a5 2017 is een goede maat voor de gear s3, je kan gemakkelijk foto's, muziek en meer overzetten.
ook heb je muziek controle vanaf je gear naar je a5 2017, netflix werkt ook soort van... hij zegt dat spotify aan staat maar geluid aanpassen en pauze/hervatten werkt ook gewoon goed.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart?

Is hij beter of slechter geworden na de Android 7 Nougat update?
De klok op je lock screen is veranderd.
ipv: 00:00 zie je nu:
(WTF ??? SERIOUSLY ???)
De enige manier om dit te omzeilen is door always on aan te zetten.
Mega irritant van Android.
ik heb zelf altijd een melding dat met telefoon met mijn gear s3, dat zorgt dat het wel naast elkaar staat. (kost 300 euro maar dan heb je een goede klok 8)7 )
Anders, wel een klein beetje sneller maar moet wel wennen aan andere UI.