Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 4GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Aura (v2) Zwart Review

jverz 4 oktober 2017, laatste update op 4 oktober 2017, 279 views

Kobo Aura (v2) Zwart (Product gekocht)

Prachtig apparaat voor mensen met Dyslectie Zolang hij werkt is dit voor mij een prima e-reader. maar als hij vast loopt... dan heb je waarschijnlijk echt een probleem

Pluspunten

• dyslectie font
  • fijne verlichting
  • zolang hij werk echt een fijn apparaat

Minpunten

• geen reset knop
  • verplicht account
  • beperkt houtbaar
  • service kobo zelf niet bestaand

Veelzijdigheid Score: 1
Een e-reader is een geweldig apparaat, zeker als je dyslectisch bent.
Het mooie is dat je namelijk minder regels ziet en je de letters kan uitvergroten.
Hierdoor heb je minder last van het elke keer maar opnieuw blijven lezen van de zelfde regel bijvoorbeeld.

Daarnaast heeft het een dyslectie font. En dat leest echt heel prettig. Ik merkte dat ik langer en meer kon lezen zonder moet te worden. Kortom ik was wel enthousiast.

Eerder was ik in het bezit van een BeBook. Die was wat kleiner en lichter maar ook beduidend trager. De achtergrond verlichting van de Kobo is een enorme plus.
Het touch screen dat lijkt me heel persoonlijk. voor mij hoeft het niet maar het zat me ook niet in de weg zoals je wel vaker leest.

Dit apparaat is makkelijk in gebruik en werkt snel genoeg om niet ge´rriteerd te raken. Bij het omslaan van bladzijde. Ik lees mijn dochter veel voor en dan is timing belangrijk. De verbetering ten opzichte van de BeBook was dus ook hier groot.

Al met al was ik best tevreden met de ereader, de drie dagen dat hij werkte. maar toen bleef hij spontaan hangen. er was niets meer mee te beginnen.

Geen probleem dat hebben e-readers wel vaker. Bij mijn BeBook had ik altijd een paperclip bij de hand zolang je maar een beetje bijhoud op welke bladzijde je bent is het vervelend maar niet onoverkomelijk.

Dus ik ging zoeken hoe ik het ding kon resetten. Helaas is een echte hardwarematige reset knop niet aanwezig. en dan bedoel ik dus eentje die de spanning er helemaal van af gooit. Andere kobo's hebben dat wel maar deze dus niet. Je kan dan een combinatie indrukken van twee knoppen maar dat is bij een serieuze vastloper niet voldoende.

Dus heb ik de helpdesk van kobo maar even gebeld. Die zijn dan volledig en consequent onbereikbaar. Gelukkig kan je wel via de site contact met ze opnemen.

Helaas hoe ik de vraag ook stelde ik kreeg steevast het zelfde antwoord terug met daarin de instructie hoe ik de fabrieksinstellingen kon terug zetten. Dat kan alleen als het apparaat nog enigszins te bedienen valt.

De klantenservice van Kobo is waarschijnlijk een kunstmatig intelligent systeem die de berichten scant en daar een antwoord bij bedenkt. ondanks dat ik steeds maar aangaf dat ik de fabrieksinstellingen juist niet kom terug zetten, en daar bij zaken als "eerst helemaal lezen" of KLACHT!!! of zo iets in er bij tikte bleef ik steeds het zelfde antwoord krijgen. Uiteindelijk probeerde ik zinnen te schrijven met woorden als f.@.b.r.i.e.k.s.i.n.s.t.e.l.l.1.n.g.e.n. in de hoop de een mens er eens naar zou kijken
maar helaas.

ik vermoed en, verdomd dat ga ik proberen. dat het niet uitmaakt wat je schrijft het antwoord is altijd het zelfde. Dat antwoord krijg je overigens per mail en dat is handig want dan kan je daar weer rechtstreeks op reageren.

vanzelf sprekend krijg je dan heel duidelijk uit gelegd HOE JE DE FABRIEKSINSTELLINGEN TERUG KAN ZETTEN |:(

Of je nu reageert of niet.
Na 240 uur krijg je dan een mailtje waarin staat dat ze 240 uur niet van je hebben gehoord en dat ze er dan vanuit gaan dat het probleem is opgelost.

Ik neem aan dat het kobo management heel blij is met deze 100% succes rate

De e-reader was via BCC gekocht en de service van dat bedrijf is tja
ik heb er ook maar een review over geschreven.
in ieder geval heb ik twee maanden later nog steeds geen nieuwe e-reader.

En ach een boek met blaadjes is ook wel weer eens leuk. met zo'n mooi kaft en zo'n oud papier geurtje.

Heb jij ook een Kobo Aura (v2) Zwart?