Nokia 3 Dual Sim Zwart

Specificaties 5" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 3 Dual Sim Zwart Review

herrsmit 3 oktober 2017, 1.015 views Product gekocht

Nokia 3 Dual Sim Zwart

Goede (budget) telefoon voor de onhandige persoon, wat ook nog eens niet onderdoet voor duurdere modellen.

Pluspunten

• Sterke behuizing
  • Goede prestaties tov prijs
  • Helder scherm
  • Responsieve knoppen
  • Nauwkeurige A-GPS
  • Degelijke camera

Minpunten

• Batterijduur
  • Soms extra hard drukken op scherm voor respons

Als grootverwoesterbruiker van smartphones, was het de afgelopen tijd aan de Android opvolger van de Lumia's.

Ter informatie, ik doe maximaal één jaar met een smartphone voordat deze het finaal begeeft, vaak merk ik na drie maanden gebruik al de nodige kuren. De huidige recordhouder (langst meegegaan) is van de Lumia 640 (15 maanden(!)) en bij Android, de Asus z010nd (11 maanden).

Na ongeveer twee maanden intensief gebruik is het wel tijd voor een review van dit budget model van Nokia.

Bouw
De legendarische 3310 kan gesloopt worden door deze aan mij te geven, maar ik moet zeggen dat de 3 zijn illustere voorganger goed kan evenaren qua bouwkwaliteit. Na een aanval van een auto, een douchegordijn, meerdere malen laten vallen en gebruiken als snijplank, ziet de Nokia 3 er nog steeds uit alsof hij door een ringetje is te halen.
De batterij is helaas wel minder, deze kan hoogstens 1,5 tot 2 dagen mee. Zijn voorganger de Asus kon makkelijk 4 tot 4,5 dag mee.
Ik krijg alleen niet de koffievlek uit de jellycase.

Apps en dergelijke
Met de 16GB is redelijk ver mee te komen qua apps, wel raad ik aan om voor je foto's en andere virtuele snuisterijen een SD-card in dit toestel te proppen.
Apps zoals bankieren, digid, thuisbezorgd draait de 3 moeiteloos, maar ook zwaardere apps zoals Pokemon Go (Instinct, ja nog steeds) kunnen goed draaien op de hardware in dit kleine baksteentje.
Daarnaast is de aanwezigheid van (bijna) stock Android een hoge puntenscoorder. De 3 behoort niet tot de Android One series, maar lijkt geen bloatware of onnodige apps te bevatten.

Gooibaarheid
Stuitert niet, glas kan goed tegen valpartijen, ook van 2.8 meter hoog. Momenteel nog geen enkel krasje, deukje of scheurtje gevonden.

Camera
Zie bijgevoegde afbeelding.
Zeer tevreden over de grote camera, de frontcamera heeft nog wel eens moeite met de lichte huid van een roodharige.

Een degelijke telefoon voor iemand die niet meer dan €150,- zou willen uitgeven aan een telefoon. Ik durf zelfs te beweren dat dit een van de betere in zijn klasse is.

Heb jij ook een Nokia 3 Dual Sim Zwart?

Een telefoon als snijplank gebruiken, origineel :p