AEG Lavamat 76672 Pro Tex

Specificaties 1.600 toeren wasmachine met 7kg laadvermogen - Bekijk alle specificaties

AEG Lavamat 76672 Pro Tex Review

leecher 3 oktober 2017, laatste update op 25 november 2017, 546 views Product gekocht

AEG Lavamat 76672 Pro Tex

Onzinnig apparaat dat €500 moet kosten maar niet eens overweg kan met vloeibaar wasmiddel. Na 2 maanden kan je er geen kleren meer in wassen ongeacht het wasmiddel want de lucht is niet te harden.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Best een stille machine
  • Was komt er behoorlijk droog uit na 1600rpm

Minpunten

• Bij gebruik van vloeibaar wasmiddel komt de was er altijd stinkend uit
  • Na 2 maanden komt de was er met poedervormig wasmiddel er ook stinkend uit
  • Apparaat wast na 2 maanden dus nauwelijks meer

Wasresultaat Score: 1
Energieverbruik Score: 4
Droogresultaat Score: 4
-----------------------------------------------------------------------

Hier een update, inmiddels ruim 2 maanden in gebruik. Het vloeibare wasmiddel hebben we weggegeven omdat het niet bruikbaar is in deze machine. Inmiddels komt de was er nu ook met poedervormig wasmiddel er stinkend uit als dit op 30-40 graden wordt gewassen.

De vorige AEG begon na 8 jaar te stinken en die lucht kregen we er niet meer uit hoeveel middeltjes en trucjes we ook geprobeerd hebben. Ik zal het bij deze machine ook gaan proberen maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat we hem na 3 maanden af kunnen schrijven.

N I E T K O P E N

-----------------------------------------------------------------------
Op zich een nette machine met een groot nadeel: Je kan er geen vloeibaar wasmiddel in gebruiken. Doen wij dit wel dan komt de was er altijd stinkend uit. Wij hebben verschillende merken vloeibaar wasmiddel geprobeerd, verschillende temperaturen, verschillende manieren van doseren (lade met het klepje op de juiste stand, moment van toevoegen gevarieerd, toevoegen in een wasbol) en verschillende hoeveelheden wasmiddel maar het mag allemaal niet baten.
Enkel bij gebruik van poedervormig wasmiddel komt de was schoon en fris uit de machine. De machine komt bij Coolblue vandaan en dit was hun reactie:

"Daarnaast kunnen sommige wasmachine's niet goed overweg met de hoge concentratie van vloeibaar wasmiddel. Je kunt daarom ook proberen om het 1-op-1 eerst te verdunnen met water voordat je het in de machine vult, of geen vloeibaar wasmiddel te gebruiken."

Het verdunnen/mengen van het wasmiddel doet de machine zelf zichtbaar in de wasmiddel lade. De conclusie is dus dat dit apparaat van €500 niet geschikt is voor vloeibaar wasmiddel. Helaas een miskoop.

Heb jij ook een AEG Lavamat 76672 Pro Tex?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht