×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties Gamepad voor de PC, Xbox One - Bekijk alle specificaties

Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller Zwart Review

devjj79 1 oktober 2017, laatste update op 2 oktober 2017, 59 views

Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller Zwart (Product gekocht)

Heb hem net een paar dagen. Het apparaat zelf is fantastisch. De standaard sofware is minder. Software van derde partijen gevonden die wel goed werkt, maar was toen 5 uur verder. Daarna perfect te gebruiken voor moderne en retro (DOS) games en ook om door Windows heen te navigeren.

Pluspunten

• Veel knopjes
  • Mooi uiterlijk
  • Ligt lekker in de hand
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Lastig aan de praat te krijgen op Windows 7 (64-bit).
  • Draadloze ontvanger apart bijkopen.
  • Niet alle draadloze ontvangers geschikt voor Windows 7.
  • Draadloze ontvanger werkt niet meteen op Windows 7 64-bit. (Zie uitgebreide review voor hulp.)
  • Het was even zoeken naar het instellen van de juiste gevoeligheid van het muispijltje.
  • Duurder, maar dat vond ik niet zo'n probleem.

Ik heb hem net een paar dagen.
Het apparaat zelf is fantastisch. Alleen de standaard sofware is niet goed verzorgd.

Ik heb uiteindelijk software van derde partijen gevonden waar alles wel heel goed mee werkt, maar toen was ik 5 uur verder. Misschien helpt het de volgende om mijn ervaringen te delen.

Na alle perikelen, kon ik hem perfect gebruiken voor moderne en retro (DOS) games en ook om door Windows heen te navigeren werkt het nu prima.

- Lastig aan de praat te krijgen op Windows 7 64-bit.

- Om het draadloos te laten werken op Windows moet je er apart een draadloze ontvanger bij kopen. Daarbij moet je erg uitkijken dat je degene koopt die nog met Windows 7 overweg kan: pricewatch: Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows 10 Zwart

- Deze draadloze ontvanger pakte niet meteen bij het aansluiten. Ik moest een speciale driver downloaden:
Gevonden via:

- De software van Microsoft om de controller in te kunnen stellen is niet erg flexibel. (Xbox Accessories app: https://www.microsoft.com...-accessories/9nblggh30xj3 ) Bovendien werkt die software alleen op Windows 10. Je kunt er de ene knop mee 'mappen' op een andere controller knop, maar je kunt knoppen niet 'mappen' op toetsenbord en muis knoppen. Daarvoor heb ik uiteindelijk de volgende software gevonden, die het wel kan:

- Het was even zoeken naar het instellen van de juiste gevoeligheid van het muispijltje.

Maar daarna werkte het perfect!

Heb jij ook een Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller Zwart?