Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk Review

MaartenC 21 januari 2010, laatste update op 21 januari 2010, 515 views

Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk

Pluspunten

• goedkoop (maar als ie niet werkt heb je er niks aan)

Minpunten

• Werkt blijkbaar niet met sommige IDE schijven.
  • Niet stevig (What's in a price ?).

Had een kennis met een defecte externe HDD behuizing. Dit leek me wel een goedkope oplossing om z'n HD nog een laatste leven in te blazen voor occasioneel gebruik.

Volgens de opgegeven specificaties zou deze geen probleem mogen hebben met de harde schijf, namelijk een 500G 7200rpm (Seagate). Echter werkte dit niet, als ik deze configuratie aansluit op m'n PC 'hangt' m'n diskmanager van windows, getest op zowel Win7 als XP.

Ik heb deze behuizing getest met oudere harde schijven zonder probleem en als ik de 500G seagate aan een andere IDE (usb) controller hang heb ik ook geen problemen. De HD stond op master ingesteld (zoals in de manual gevraagd).

Blijkbaar is deze behuizing dus niet compatibel met enkele recente IDE drives ?
( voor zover je IDE nog recent kunt noemen natuurlijk... )

Een mailtje gestuurd naar conceptronic om te vragen of er gekende problemen waren van dit toestel
met het specifieke model HD (heb het type nummer niet meer). Alles netjes uitgelegd wat ik getest had,
werkt met oude HD niet met de 500G, getest op XP, win7,...
Een 3-tal weken later kreeg ik het antwoord dat ik de Service Pack 1 van Vista moest installeren !? |:(
Daar schiet je nu ook niet mee op. Gelukkig was die behuizing al lang terug bij m'n PC-boer en
is die HD al terug naar z'n baasje in een icy-box, die overigens vlekkeloos werkte.

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go 3,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk?

De systeemeisen zijn als volgt:

Microsoft Windows 98 Second Edition, Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows Millennium Editie, Microsoft Windows XP

Hoe ze verwachten dat je op een van de bovenste OS'en SP1 voor Vista ga installeren is voor mij dan ook een raadsel :)

edit
Volgens hun spec sheet zou het inderdaad moeten werken met Windows 7 en Vista maar toch vreemd dat ze zeggen dat je de SP1 van Vista nodig hebt als je ook zegt dat het niet op XP werkt. Dan had ik van hun een meer uitgebreide antwoord verwacht?

[Reactie gewijzigd door Badtothebone op 21 januari 2010 13:09]