AC Ryan Playon!HD Mini Review

matthew33 21 januari 2010, laatste update op 21 januari 2010, 9.598 views

AC Ryan Playon!HD Mini

Pluspunten

• klein formaat, stil
  • leest ISO's en TS
  • veel codecs
  • snelle en constante netwerkverbinding
  • prijs
  • optische uitgang audio

Minpunten

• interface en functies wat minimaal
  • muziek bij fotodiashow moet in dezelfde map staan
  • muziek afspelen kan handiger
  • externe voeding

Geluidskwaliteit Score: 4
Voldoet prima aan wat ik zocht: een mediastreamer die ISO's en VIDEO_TS folders kon afspelen, daarnaast zoveel mogelijk containers en codecs kon handelen. Waaronder natuurlijk mijn inmiddels gedigitaliseerde muziekcollectie vanaf mijn NAS.
Ik doe nogal wat eigen projecten en dan ben je het op een gegeven moment wel zat om telkens CD's en DVD's te branden voor de huiskamertest, of met kabels en laptops te klooien.

Mooi klein apparaatje, passief gekoeld (dus stil), blijft koel, prima afgewerkt. Prima afstandsbediening. Besteld bij WifiMedia en binnen twee dagen in huis. Setup is twee vingers in de neus, er zijn sowieso niet echt veel instellingen, dus zo gepiept.

Ik heb 'm wired aan het netwerk hangen, dus geen WIFI erbij besteld. Verbinding met Mac, Pc en Buffalo NAS gaat prima. Verbinding snel tot stand en blijft goed in de lucht. Je kan ook van USB streamen en zelfs files copieren op die manier, goeie feature.
Via composite verbonden met de ouderwetsche TV (op de groei gekocht), dus ik heb geen HD beeldervaring. Wel kort wat HD gestreamd, dat ging prima en werd ook keurig weergegeven via composite in pal.
Beeldkwaliteit via composite: foto's niet echt kek, maar films prima. Handig: halverwege een video kan je stoppen en later het afspelen hervatten op hetzelfde punt. Audio is prima, ook van de internet radiostations, wellicht analoge output wat aan de zachte kant. Deze week ga ik 'm nog optisch verbinden met de versterker, dat zal schelen.

Ik heb mijn muziek per artiest per album ingedeeld op mijn NAS. Enig nadeel is dat je niet kan zeggen: "hier staat de hoofdmap met alle artiesten en albums, shufflelen maar". Hij kan alleen shuffelen binnen een folder. (niet via upnp of nfs geprobeerd).

Internetradiostations leuke toevoeging voor feestjes wat mij betreft. Internetfeeds beperkt tot picasa, flickr en wat newsRSS feeds. Not my interest, dat doe ik wel achter de comp :)

Heb getwijfeld over een HTPC (daar kan je natuurlijk veel meer mee), maar ik wilde niet veel geld uitgeven. Voor 99 euro doet-ie dus prima wat-ie moet doen: streamen vanaf het netwerk of usb.

De interface is prima. Niet superhip, maar wel leesbaar en bruikbaar. De afstandbediening is goed en duidelijk, de zoomfuncties zijn leuk en handig, doorspoelen, instant-replay is een leuk dingetje.

• buffalo terastation pro

Heb jij ook een AC Ryan Playon!HD Mini?

Kun je misschien een vergelijkende foto plaatsen van de grootte van deze mini versie? Bijvoorbeeld met een CD of een A4 :P Thanks!!
Beeldkwaliteit via composite: foto's niet echt kek, maar films prima. :?

Graag argumentatie van beeldkwaliteit. Een HD streamer op een ouderwetse TV aansluiten en dan beeldkwaliteit 3 sterren geven... Dit gaat om de beoordeling van de AC ryan niet je TV.
Precies! Je leest het goed. Ik geef geen beoordeling van de TV.
Op een ouderwetse beeldbuis zien de foto's er dus niet echt goed uit, dat zal op een LCD ongetwijfeld beter zijn omdat er dan niet geschaald wordt. Ik heb het idee dat bij het herschalen van foto's wat kwaliteit wordt verloren. Films zien er prima uit.
De vraag is of je dit de ac ryan aan kan rekenen. Het antwoord is wat mij betreft nee aangezien een ouderwetse tv een resolutie heeft van iets in de richting van 400x300... Niet heel gek dus dat een foto er niet super uitziet. Heb je vergeleken met de output van bijvoorbeeld een digitale camera die je aan je tv hangt? Of een aantal jpg's op een cd/dvd voor in je dvd speler?

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 27 mei 2010 17:55]

@ck2000, de foto staat erbij.
@ck2000nl.
Ik denk dat je onderstaande foto bedoelde.
Komt van de site van misco
Speelt hij ook BluRay iso en BluRay folders af?
Kijk eens of er geen optie bestaat in je NAS die thumnails genereert? Ik dacht hierover iets gelezen te hebben.. Als die optie uit stond, had je wel goede kwaliteit foto's..