×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties 55" Ultra HD LCD TV met HDR en 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Samsung QE55Q7F Zwart Review

MarnumixNewbie 27 september 2017, 251 views

Samsung QE55Q7F Zwart (Product gekocht)

Geweldige televisie voor wat je ervoor betaald. Het beeld is echt heel mooi, en je merkt dat de hogere Samsung QPI wat uitmaakt :)

Pluspunten

• Geen rondzwervende kabels door One Connect Box
  • Minimalistich design
  • Bijna geen bezels te zien
  • Mooie beeldkwaliteit

Minpunten

• Als je een echte audiofiel bent moet je er wel een soundbar bij nemen
  • Heeft WiFi, maar had thuis wel echt een kabel nodig voor streaming

Bij het uizoeken van de nieuwe TV had ik ongeveer mijn eisen en wensen in mijn hoofd, 4K TV, HDR, alles er op en er aan. In eerste instantie zat ik te denken aan een 65 inch model, maar ben gewoon bij de Mediamarkt naar binnen gelopen en mezelf laten informeren over wat er mogelijk is.

Uiteindelijk ben ik voor deze gegaan omdat de beeldkwaliteit echt uitmuntend is voor wat je betaald, en 55 inch was ook groot zat.
Het geluid in de Mediamarkt viel wat tegen, er zat weinig laag in, maar thuis heb ik de TV uitgepakt en geinstalleerd (wat erg makkelijk ging!) en met de audio settings gespeeld.
Zodra je de sound settings op "Optimized" zet, komt die laag opeens een stuk meer tevoren.

Al met al een hele goede aankoop geweest, ietsjes over het budget heen, maar het is het zeker waard!

Heb jij ook een Samsung QE55Q7F Zwart?

Gezien de prijs: waarom geen OLED?

Als je toch al 2K gaat aftikken, dan zou ik niet meer met LED willen werken.
Hey Jeroen,
Samsung heeft een QLED technologie er in zitten, waar ik zelf erg tevreden over was.
We hebben even bij een LG met een OLED scherm gekeken, maar we vonden deze toch mooier. De kleuren springen er net iets mooier uit, etc. Voornamelijk eigen voorkeur :)

We zullen er voornamelijk films via Netflix op kijken of games op spelen, en daar sprong dit er mooier op uit.