×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties 900mm breed en 400mm lang (Stof) - Bekijk alle specificaties

Steelseries QcK XXL Review

robin15243 24 september 2017, laatste update op 27 september 2017, 9 views

Steelseries QcK XXL (Product gekocht)

De meeste populaire XXL mat voor op je bureau. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Perfecte mouse tracking, ruimte voor je mechanische keyboard, en een fijne zachte ondergrond voor je polsen. Een aanrader!

Pluspunten

• Mat zwart
  • Fijne afwerking
  • Makkelijk schoon te maken met een nat doekje
  • Glijdt niet door rubber afwerking

Minpunten

• Niet gestikte randen
  • Voelt een beetje ´sponzig´
  • vangt stof
  • duur

Kwaliteit Score: 5
De steelseries Qck XXL is op dit moment 1 van de meest populair XXL mousemats. Concurrenten bieden meestal een print, dus als je gewoon een no-nonsense zwarte mat wil kom je al snel uit bij Steelseries. Hij is wat prijzig, maar biedt ook wel goede kwaliteit.

De randen zij niet gestikt, in tegenstelling tot sommige concurrenten. Dat leek me in het begin een groot nadeel, maar dat blijkt gelukkig mee te vallen. De hechtingslaag is sterk genoeg dat de mat niet loslaat aan de randjes. Ik heb ook een gestikte mat gezien, en doordat die aan de randjes wat dikker is vond ik hem niet heel fijn onder de polsen. De Steelseries Qck XXL is het toppunt van minimalisme in een grote formfactor.

Schoonmaken kan, maar je moet even de juiste manier vinden. Wat voor mij perfect werkt is een vochtig doekje voor hardnekkige vlekken, en daarna nog even met een plakroller (zo'n ding wat je voor kleding gebruikt) eroverheen.
[59c bij de IKEA: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60109436/]

Dan nog even kort over mousetracking. Consistent. Smooth. Niet veel over te zeggen. Gewoon goed!

De Steelseries Qck XXL is de meeste populaire XXL mat voor op je bureau. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Perfecte mouse tracking, ruimte voor je mechanische keyboard, en een fijne zachte ondergrond voor je polsen. Een aanrader!

Heb jij ook een Steelseries QcK XXL?