Specificaties Rad. HD4650 (600MHz), 1GB DDR2 - Bekijk alle specificaties

XFX Radeon HD 4650 1GB DDR2 AGP (HD-465X-ZPF2) Review

thomskipsp 24 mei 2010, 2.592 views

XFX Radeon HD 4650 1GB DDR2 AGP (HD-465X-ZPF2)

Pluspunten

• Zeer goede prestaties.
  • Acceptabele prijs.

Minpunten

• Geen overclock functies.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze kaart gekocht, omdat ik een goede videokaart(vervanger Radeon 9250) zocht. Dit in een zelfbouw-systeem, met een celeron d op 2.60 GHZ. Ook heb ik deze kaart gekocht, omdat ik in latere upgrades nog een tijdje ermee door kon gaan.

Ik kreeg de kaart dus binnen, meteen uitgepakt en ingebouwd. Liep allemaal lekker, ging toen games spelen, GTA san andreas, en battlefield 2. Bij battlefield 2 wat last van artifacts, kwam omdat mijn processor het simpelweg niet aankan. Bij GTA verder geen problemen, stabiel op +- 30 FPS. Af en toe een lag, maar niet storend.
Heb hierna een ASrock 4Coredual sata 2.0 gekocht, samen met een pentium Dual e6300 @3.10 GHZ.
Kan Crysis op 1366*768 stabiel op medium spelen, ongeveer 25 FPS. Battlefield 2 daarintegen speelt stabiel op 100 FPS, geen lags, niks.

Wat helaas niet kan, is overclocken. Heb al mail gestuurd naar XFX, terug gekregen dat het simpelweg niet kan(ook nog geprobeert met Rivatuner, ATI traytools, etc) Het mocht niet baten, dus ik laat het hierbij.

Conclusie:
Het is een zeer goed kaartje, prijs is acceptabel, maar de prestaties zijn super! Alleen erg jammer van de overclock compabilities, die zijn er simpelweg niet. Als er mensen zijn met een AGP aansluiting op hun moederbord, en ze zoeken een goede videokaart, dan raad ik de XFX HD4650 aan!

Hierbij nog wat benchmarks, foto's screen's, etc.

GPU-z: http://gpuz.techpowerup.com/10/05/24/cy4.png

3DMark06: 4819 3DMarks, SM 2.0:1626, HDR/SM 3.0:2053, CPU: 2646.

ATM zijn dit de enige, maar er komt meer...

• Intel Pentium Dual E6300
  • ASrock 4CoreDual Sata 2.0
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een XFX Radeon HD 4650 1GB DDR2 AGP (HD-465X-ZPF2)?

als je ati catalyst opent kan je dan bij Ati overdrive niks aanpassen?

Voor de rest leuk dat je een review schrijft het zou alleen mooier zijn als je het wat uitgebreider maakt. (voorlopig van mijn geen rating)
Mee eens. Dit is een leuk kaartje. Doe is wat benchmarks en foto's erbij. Dat maakt het een stuk interessanter.
Even een ander BIOS van een andere fabrikant uploaden en je kan overclocken
''Bij battlefield 2 wat last van artifacts, kwam omdat mijn processor het simpelweg niet aankan.''

Gast, die processor is meer dan genoeg voor dat spel. Battlefield 2 stamt uit de tijd toen de pentium 4 nog de bom was.

Daarbij hebben artfacts bijna nooit wat te maken met de CPU, maar sneller de GPU.
Inderdaad. Artifacts zijn vrijwel altijd GPU-related.
ik heb nu een E6300 erin zitten, en hij draait nu wel zonder artifacts....rara politiepet:p

En ik heb werkelijk geen idee hoe ik een videokaart moet flashen, lijkt me ook een beetje gevaarlijk...
Ik heb deze kaart recent als vervanger van de 'NVidia Geforce4 Ti-4200' uit 2004, waarvan ik ca. 2 jaar terug de fan al moest uitwisselen, gekocht.

Echter, moet vaststellen, dat ik toch de voorkeur geeft aan de Geforce4 Ti-4200. Hoe komt dat?

(Moederbord: ASRock K7S41GX, processor: AMD-Sempron 2600+; Windows XP-Home Ed.; laatste stuurprogramma videokaart: 8.712.0.0 van 2/3/2010.)
ik kan mijn hd4650 in windows ook niet overclocken in mijn linux installatie werkt het wel heel raar.
Waar heb je deze gekocht?!

Is het nog wel te koop?!