×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties 5,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 8 Grijs Review

Patjec 22 september 2017, 448 views

Nokia 8 Grijs (Product gekocht)

Voor een dubbeltje op de eerste rij...

Pluspunten

• Hardeware spec's
  • Snelheid
  • Scherm
  • Prijs / prestaties
  • Bijna stock Android

Minpunten

• Conservatief design

Na 3 jaar met de Note 4 en de Samsung policy rond de Note's was ik zeker dat de volgende geen Samsung zou worden. Vroegtijdig stopzetten van Android updates. Het niet beschikbaar stellen van de Note 5. Het Note 7 debacle en nu, de absurde vraagprijs voor de Note 8 (999)...
De Nokia 8 werd aangekondigd, laagste prijs bij Max ICT, ook geen aanrader maar de prijs zat goed, geleverd, overgestapt en de Note 4 is voltooid Verleden Tijd. Wat opviel, bij het starten was de september Android security patch al beschikbaar. Bij Samsung loopt dat toch 2 tot 3 maanden achter. Even wennen aan de andere scherm lay-out, aan Android 7.1.1 of zoiets en ondergetekende was vertrokken. Oja, de 64GB m-SDtje uit de Note vervangen door een 128GB exemplaar. Van Samsung, was de goedkoopste online.
Wat valt op? Met dezelfde 250 app's heb ik na 18u nog 20/25% power achter de hand. De Note (met om de 12 maanden een andere batterij) haalt dat nooit.
Het scherm is zeer helder en werkt ook leuk in een donkere slaapkamer met de stand op zeer donker. Hij ligt lekker in de hand, ik lees in de Tweakers review dat de aan/uit schakelaar vervelend is. Mij ligt die goed. En tot mijn verbazing, bij Amazon Duitsland plenty cases en hoesjes beschikbaar.
De reden voor het kiezen van de 8? De bijna stock Android (was ook heerlijk op de Google nexus 5), de prijs, net geen 540 tegen 799 / 899 of 999 voor de Samsung 8 reeks toestellen, gewicht en grote en Nokia mag een tweede kans verdienen...

Heb jij ook een Nokia 8 Grijs?

540 een dubbeltje? Maak eens ff wat dubbeltjes over ;)

Ben persoonlijk erg tevreden met mijn Redmi 4X van 100 euri's.
Dat is natuurlijk een heel andere toestelrange (neemt niet weg met een erg goede prijs-kwaliteit). Noem dan een Xiaomi Mi6 als het om ongeveer dezelfde hardware gaat. En dan nog is het deels appels met peren vergelijken :+
En zo is er voor ieder potje een deksel en zijn we met z'n alleen blij dat de android wereld zoveel diversiteit te bieden heeft.