Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest Elite 750NC (Grijs) Review

Jay.BrookmanNewbie 21 september 2017, 299 views

JBL Everest Elite 750NC (Grijs) (Product gekocht)

Goede koptelefoon met flaws.

Pluspunten

• Diepe bass
  • Prima Noise Cancelling
  • Super Comfortabel
  • Opvouwbaar
  • Hard Case meegeleverd
  • Vliegtuigadapter meegeleverd
  • Handige app

Minpunten

• Knoppen zijn vreemd geplaatst
  • Linker earcup ruist als een opgeblazen speaker
  • Bouwkwaliteit
  • Zonder ANC geluid stuk minder

Deze koptelefoon doet wat hij moet doen.

Zoals je gewend bent van JBL is het geluid nogal Bass-heavy, maar dit is uiteraard in te stellen via de app. Een beetje tweaken met de equalizer instellingen is dan ook aangeraden. De hoge tonen en de mid tonen iets opschroeven en de lage tonen iets omlaag afstellen maakt een hoop goed.

De app werkt bij mij prima en zorgt ervoor dat je de functie button op de rechter oorschelp kunt instellen om ANC aan of uit te zetten, of om één van de drie ANC modi te kiezen. De knoppen zitten overigens te dich op elkaar en zijn te slecht van elkaar te onderscheiden om snel vingergeheugen aan te leren. Ook bij het af- of verzetten van de koptelefoon druk je vaak een knop in. Best irritant.

De koptelefoon komt met een oplaadkabel en een audiokabel welke aan de oorschelp kant 2,5mm is, en aan de andere kant 3,5mm. Verder zit er een vliegtuigadapter bij.

De ANC werkt echt behoorlijk goed. Ik heb in de metro van Amsterdam van niets en niemand last meer! Heerlijk! De koptelefoon lekt overigens amper geluid.

Het enige wat me tot u toe is tegengestaan is dat mijn linker ear-cup sinds 3 weken ruist. De microfoon op deze earcup zorgt ervoor dat de 40mm driver zo'n hard krakend geluid maakt dat je deze niet op je hoofd kunt zetten. Een probleem dat ik op internet al vaker heb gevonden bij het voorgaande model; Everest Elite 700. Dit doet zich alleen voor als ANC aan staat. Ik heb alle mogelijke combinatie-instellingen in de app al geprobeerd. Helaas bleek niets te helpen.

Ik kan de bouwkwaliteit dus ook alleen beoordelen op mijn eigen ervaring.

Het geheel voelt stevig aan. Maar voor 300 euro mag er nooit of te nimmer een defect zijn aan een ear-cup waarvan het probleem al bekend was bij het voorgaande model.

Jammer JBL. Zo verlies ik als consument het vertrouwen!!

Heb jij ook een JBL Everest Elite 750NC (Grijs)?

ik heb deze ook gekregen als vervanging van mijn defecte 700 en deze nieuwe 750nc kraakt ook enorm aan de linkerzijde als ANC aan staat en ik over een bobbeltje rijdt of hard van een stoeprand/trap afstap. De 700 had dit bij mij niet.
Had ondertussen de 750NC ter reparatie aangeboden en weer terug ontvangen maar koptelefoon kraakt nog steeds enorm als ANC aan staat. Mijn allereerste 700NC had dit ook al. Al met al nu 1x een 700NC met kraakprobleem gehad en 2x 750NC. Ik begin sterk de indruk te krijgen dat dit een veelvoorkomend probleem / ontwerpfout is zelfs. ANC kan niet tegen trillingen lijkt wel. Als ik stil zit is er niks aan de hand en klinkt het geluid heerlijk. Maar zodra ik in het openbaar vervoer zit en de bus gaat over een stoeprand of vluchtheuvel dan kraakt het geluid echt hard. Ik ga deze laatst ontvangen koptelefoon van ZES Goes ook niet meer naar BOL.com terugsturen en ga proberen er met Harman Kardon uit te komen. Ik blijf maar koptelefoons terugsturen en nieuwe terugontvangen maar ze blijven kraken met ANC aan.
Bij Harman Kardon sturen ze je naar dezelfde fabrikant. Ik moet zeggen dat HK het super goed afhandelt. Echter blijf je nieuwe ontvangen. Ik merk ook bij heuvels dat er gekraak optreed. Zelfs wanneer ik bepaalde schoenen draag en over straat loop. De trilling van mijn hak op de grond zorgt dan al voor een kraak. Dit is echter wel alléén het geval wanneer ik het volume voluit aan heb staan en de equalizer gebruik. Wanneer ik de equalizer op off heb staan in de JBL app, dan laat dit probleem zich zelden zien.

Al met al, voor dit geld mag dit natuurlijk in geen enkel geval zo zijn.