×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest Elite 750NC (Grijs) Review

Jay.BrookmanNewbie 21 september 2017, 147 views

JBL Everest Elite 750NC (Grijs) (Product gekocht)

Goede koptelefoon met flaws.

Pluspunten

• Diepe bass
  • Prima Noise Cancelling
  • Super Comfortabel
  • Opvouwbaar
  • Hard Case meegeleverd
  • Vliegtuigadapter meegeleverd
  • Handige app

Minpunten

• Knoppen zijn vreemd geplaatst
  • Linker earcup ruist als een opgeblazen speaker
  • Bouwkwaliteit
  • Zonder ANC geluid stuk minder

Deze koptelefoon doet wat hij moet doen.

Zoals je gewend bent van JBL is het geluid nogal Bass-heavy, maar dit is uiteraard in te stellen via de app. Een beetje tweaken met de equalizer instellingen is dan ook aangeraden. De hoge tonen en de mid tonen iets opschroeven en de lage tonen iets omlaag afstellen maakt een hoop goed.

De app werkt bij mij prima en zorgt ervoor dat je de functie button op de rechter oorschelp kunt instellen om ANC aan of uit te zetten, of om één van de drie ANC modi te kiezen. De knoppen zitten overigens te dich op elkaar en zijn te slecht van elkaar te onderscheiden om snel vingergeheugen aan te leren. Ook bij het af- of verzetten van de koptelefoon druk je vaak een knop in. Best irritant.

De koptelefoon komt met een oplaadkabel en een audiokabel welke aan de oorschelp kant 2,5mm is, en aan de andere kant 3,5mm. Verder zit er een vliegtuigadapter bij.

De ANC werkt echt behoorlijk goed. Ik heb in de metro van Amsterdam van niets en niemand last meer! Heerlijk! De koptelefoon lekt overigens amper geluid.

Het enige wat me tot u toe is tegengestaan is dat mijn linker ear-cup sinds 3 weken ruist. De microfoon op deze earcup zorgt ervoor dat de 40mm driver zo'n hard krakend geluid maakt dat je deze niet op je hoofd kunt zetten. Een probleem dat ik op internet al vaker heb gevonden bij het voorgaande model; Everest Elite 700. Dit doet zich alleen voor als ANC aan staat. Ik heb alle mogelijke combinatie-instellingen in de app al geprobeerd. Helaas bleek niets te helpen.

Ik kan de bouwkwaliteit dus ook alleen beoordelen op mijn eigen ervaring.

Het geheel voelt stevig aan. Maar voor 300 euro mag er nooit of te nimmer een defect zijn aan een ear-cup waarvan het probleem al bekend was bij het voorgaande model.

Jammer JBL. Zo verlies ik als consument het vertrouwen!!

Heb jij ook een JBL Everest Elite 750NC (Grijs)?