Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier W800BT (Zwart) Review

glenn-16 17 september 2017, laatste update op 17 september 2017, 218 views

Edifier W800BT (Zwart) (Product gekregen)

Fijne hoofdtelefoon met super geluid. Bluetooth en 3,5mm naar 3,5 mm aansluiting. Prijstechnisch een hele fijne headphone die de concurrentie aangaat met de meer bekedere merken zoals Philips en Sony. Goed product! Zoals je mag verwachten van Edifier producten.

Pluspunten

• Goede geluids kwaliteit
  • Overheersende hoge tonen (niet storend)
  • Mooie prijs
  • bouwkwaliteit ruim voldoende
  • zit fijn op het hood
  • geducte concurrent voor sony philips en skullcandy

Minpunten

• word bij expert over de adviesprijs verkocht
  • kan een beetje goedkoop aanvoelen. maar wat wil je dan voor die prijs? metaal??
  • edifier is voor de meeste mensen een onbekend merk.

Hallo mijn naam is Glenn (halloooo glenn.... )
En ik ben verkoop specialist in de detailhandel in consumenten electronica.
Ik noem mezelf een muziek liefhebber (audiofiel) en kan niet tegen slecht klinkende speakers/ oordoppen of hoofdtelefoons. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van.

Op naar de review

Ik heb van Edifier deze hoofdtelefoon gekregen om deze hoofdtelefoon eens goed aan de tand te voelen. en dat heb ik gedaan.

Heb de hoofdtelefoon 3 weken in gebruik. de hoofdtelefoon zit in een mooi strak afgewerkte doos. Op de voorkant staat een mooie foto van het product met korte uitleg en op de achterkant staan wat specificaties. geen drukke teksten en of foto's gewoon simpel en duidelijk.

Zelf heb ik al ervaring met Edifier dus het is geen onbekend merk voor mij.
Ik ben in het bezit van de Edifier spinnaker en ook daarin bewijst Edifier dat ze met een mooi design met een 2.0 opstelling top high end speakers kunnen maken voor een super scherpe prijs kwaliteits- verhouding.

Edifier staat bij mij bekend om hun super geluids kwaliteit in pc speakers. het is een grote concurrent van andere merken zoals Logitech en Bose. En naar mijn persoonlijke mening streven ze die ook zeker voorbij.

Laten we beginnen bij de bouwkwaliteit:

De hoofdtelefoon voelt stevig aan. je voelt dat de bouwkwaliteit minder is dan van duurdere hoofdtelefoons in het hogere prijssegment.
Maar in de prijsklasse van ongeveer 59 euro is de bouwkwaliteit super, niks op aan te merken. het product voelt stevig aan het uitschuiven van de hoofdtelefoon gaat soepel en de kliks zijn duidelijk te voelen. verstellen gaat dus easy :) ook de functionaliteit van de knoppen werken goed. duidelijk voelbaar en bedienbaar.

Het gebruikersgemak?

De multifunctionele knop is vrij duidelijk. ingedrukt houden en hij is koppelbaar. In de instellingen van elke smartphone verschijnt dan W800bt en dan ben je in 10 sec gekoppeld met het apparaat. Eenmaal gekoppeld dan verbind de hoofdtelefoon automatisch met de mobiele telefoon zoals het hoort.

Er zitten 3 knoppen op het apparaat: volume omhoog, volume omlaag en de multifunctionele knop. De multifunctionele knop heeft 3 functies kort indrukken is om te pauzeren of om te hervatten, lang indrukken is uitschakelen en 2x snel achter elkaar drukken is stembediening aan te zetten. De volume knoppen lijkt me logisch. omhoog is luider en omlaag is zachter (een kind kan de was doen??). je hoeft voor deze functies niet je telefoon te zoeken of uit je broekzak vissen wel zo handig.

hoe comfortabel is deze hoofdtelefoon?

Dat is voor iedereen lastig. De een vind het strak op zn hoofd zitten de ander te los... ga zo maar door. Om eerlijk te zijn was ik aangenaam verrast. De hoofdtelefoon zit lekker ruim op mijn hoofd en sloot me lekker af van mijn omgeving. (niet volledig maar ruim voldoende) de kussens zitten lekker zacht en voelen fijn aan. Na 3 uurtjes gamen en muziek luisteren heb ik geen last van klemming op mijn hoofd of zweterige oorkussens, wat wel fijn is. Ook is de hoofdtelefoon lekker licht op het hoofd je weet dat hij er zit maar soms lijkt het wel alsof je hem niet op hebt. Met fitness blijft de hoofdtelefoon ook lekker op zijn plek zitten. Wel zo handig..

Geluidskwaliteit

Deze hoofdtelefoon is in zijn prijsklasse super stabiel. wat bedoel ik daarmee? Nou het geluid heeft een goede bass die in bepaalde nummers naar voren komt. En de midden tonen en hoge tonen zijn lekker speels. mooi helder en warm, en sprankelend. De klankkleur van het geluid is ruim voldoende in deze prijsklasse. Ja ik heb beter gehoord maar vergeet niet dat de hoofdtelefoon rond de 59,- word verkocht wat een hele mooie prijs kwaliteits verhouding heeft.

De bass gaat laag en de hoge tonen zijn duidelijk merkbaar. Een klein beetje overheersend maar dat geeft het geluid karakter. en het is zeker niet storend.

Voor de muziek liefhebber die een klein budget heeft is dit de perfecte hoofdtelefoon .
Elk genre komt met de Edifier W800bt tot zijn recht.

Prijs-kwaliteit verhouding...

De prijskwaliteit verhouding van de Edifier is perfect.
Prijstechnisch een grote concurrent van de merken Sony Philips en Skullcandy.
geluidstechnisch zijn ze redelijk vergelijk baar aan elkaar denk ik. waar Sony en Phillips in die prijsklasse toch net wat doffer en detailloos klinken heeft de Edifier met zijn hoge tonen voor mij net iets meer de voorkeur.

vergeet niet dat de hoofdtelefoon 30+ uur gebruikerstijd heeft wat heel erg fijn is. ook heeft de koptelefoon wwn 3,5mm Jack aansluiting waarmee je kan doorluisteren wanneer de accu je in de steek laat. Heb je een iphone 7 of een nieuwe iphone 8 en heb je de lightning adapter niet bij je? dan heb je pech, maar met de meeste android devices kun je dus nog lekker doorluisteren.

Wat is de conclusie?

De hoofdtelefoon heeft een super prijs kwaliteits verhouding. Hij zit fijn op je hoofd batterij gaat lekker lang mee en wanneer leeg kun je via de Jack aansluiting lekker door luisteren.

Het product heeft een goede afwerking en klinkt gewoon super goed.
Voor de consument met een klein budget is deze Edifier een hele interessante koop. laten we niet vergeten dat het om een hoofdtelefoon gaat die op internet ongeveer voor de 59,- word verkocht.

Ik geef dit product een 8,8 een netjes afgewerkte hoofdtelefoon met lekkere bas en een goed gebalanceerd midden gecombineerd met hoge tonen die ietse overheersen voor lekker gedetailleerd geluid.

Iedereen veel luister plezier toegewenst met dit mooie product!

Greetigns from an Edifan.

Heb jij ook een Edifier W800BT (Zwart)?